Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

Juist ook een reden; als je je planten topt dan worden ze allemaal min of meer even hoog.
    Zo kun je je licht beter projecteren, lampen hebben helaas maar een beperkte stralingsdiepte.
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Re: 1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

@francisp en @Smowkey Dank voor de tip, had er zelf niet bij nagedacht maar klinkt heel logisch.

@WeedoHolic de spaarlampen waren een probeersel, ik had toen nog niet alle spullen in huis. Zelf had ik in eerste instantie LED in gedachten maar na van alles te hebben gelezen toch uiteindelijk maar voor hps gekozen. Vrijdag de tent opgehaald en in eerste instantie had ik een normale elt vsa, maar na een avondje proefdraaien werd ik helemaal gek van dat ding, flinke brom en veel te heet voor in huis. Als er iemand even niet oplet en er komt iets tegenaan, vond dat veel te eng. Ben nu blij met een lumatek evsa 250watt. Geen herrie en net handwarm, dat was weer wat leergeld.
      De aarde die ik heb gebruikt is biobizz allmix, de potten zijn 25L 35cm doorsnede.

@QnQ ik heb nog wel aarde over, ik zal ze straks nog even wat verder bijvullen en nog even wachten met de voeding. Groeivoeding had ik nog niet gehaald omdat ik dacht dat er genoeg in de aarde zat voor de groeifase, maar zal alsnog wat halen, moet ook maar eens aan de regenton geloof ik. Regenwater met kraanwater mengt tot een goede PH waarde, maar heb gelezen dat groene thee ook goed werkt?
      Als ze zijn aangeslagen zal ik begin volgende week beginnen met toppen.

Met al jullie tips moet er uiteindelijk toch een mooi rokertje afkomen !

Comment

Kijk dat is nog eens een verstandige beginner; weegt & overweegt. Daar kan ook onze Arnoldus wat van leren
        Mooi lekker ruim die 25L, ik denk dat je nog wel ff wat weekjes vooruit kan in de Allmix.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

Goed bezig jjgreve, komt helemaal goed kerel

Comment

Geduld is een schone zaak, maar na het overpotten zijn ze goed aangeslagen. Vandaag heb ik ze alle vier voor de eerste keer getopt.
            Wat ik wel heb is bij twee plantjes onderaan wat gele vlekken op de bladeren. Ik dacht eerst dat ze waren verbrand toen ze onder de hps zijn gezet, maar het lijkt erop dat het iets erger wordt en de lamp staat toch op de juiste afstand.

DSC05947.jpg
            gisteren getopt, puntje wordt een beetje bruin.

DSC05944.jpgDSC05943.jpg
            net getopt

DSC05948.jpg
            Gele vlekken onderin de plant, bovenop is alles nog lekker groen.
            Attached Files

Comment

De lamp een paar dagen wat hoger hangen. Ze zijn het felle licht en de warmte van de HPS nog niet gewoon. Elke dag een beetje zakken tot je terug juist zit.

Comment

Onzin, ze staan al een tijdje onder die HPS, en het probleem zit niet bovenin.
                Ze zullen wel wat te nat gestaan hebben.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@francisp en @QnQ beide bedankt voor het meedenken, volgens mij valt de schade wel mee, het blijft beperkt tot de al aangetaste bladeren en breidt zich niet verder uit.

Wat wel vervelend begint te worden is dat de lamp niet altijd aangaat. Als ik de lumatek op de hoogste stand zet start de lamp niet altijd op, heb nu al twee ochtenden kunnen constateren dat de lamp het niet deed en als ik dan de schakelaar handmatig aan en uit zette ging de lamp weer branden. Heb nu de lumatek op de 250W stand staan, een tandje terug en kijk het even aan. Ik gebruik een davin tijdschakelaar met een lumatek 250w en een standaard philips 250Whps lamp (geen green of plus). Aansluitingen zijn verder prima, als ik op internet kijk kom ik nog wel wat oude berichten tegen (2008/2009) waarbij die combinatie soms wat problemen oplevert met opstarten. Iemand een suggestie?

Comment

Aye, met de Super-Lumen 'ON' had ik dat probleem ook met de combinatie Lumatek/Philips.
                    Super lumen uit zetten of een ander lampje proberen.
                    Ik heb er toen Sylvania's SHP-TS 250W in gedraaid die ik nog had liggen, die deden het hier wel goed.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ perfect dank je wel, ga ik de Sylvania halen. Die paar extra lumen van de "super lumen" stand zijn altijd handig.

Comment

Bloeien of Groeien?

De plantjes groeien nu als kool, hps en in de tent doet wonderen. Ik heb ze allemaal getopt, sommige krijgen meer dan 2 nieuwe takken dus dat is gunstig. De plantjes zijn nu over de volle breedte van de pot uitgegroeid en ik denk dat ik ze binnenkort in de bloei ga zetten. Helaas heb ik nog wel 1 northern light AF die eigenlijk nog wel wat mag groeien voordat hij in de bloei gaat. Als daarvan de bladeren de rand van de pot benaderen ga ik de dames in bloei ga zetten, nog een weekje....

Kan ik na het in de bloei zetten nog steeds toppen, of moet ik nu alle kracht richting de bloei laten gaan. Als ik ze nog een keer top dan zal dat binnen de eerste twee weken van de bloei zijn.

20130110_201152.jpg
                        20130110_201131.jpg
                        bovenaanzicht
                        20130110_201115.jpg

Comment

Toppen bij bloeiende planten is geen goed idee.

Comment

We zijn weer twee weken verder met groeien en de Northern Light AF is, zoals verwacht, al vanzelf in de bloei geschoten. Ik heb nu ook voor de andere planten de tijd teruggeschroeft naar 12/12.
                            De NL AF is wat gestrekt maar bloeit al goed. Tot nu toe verloopt alles zonder problemen, vraag me alleen af wanneer ik moet gaan bijvoeden. Ze zijn nu een week of 3 a 4 geleden overgezet in grote potten biobizz allmix. Het lijkt me dat ik ze nu wel een beetje kan gaan bijvoeden. Rustig aan beginnen met 1ml op 1 L Plagron bloei voeding en langzamerhand iets opvoeren naar de uiteindelijke 4ml per L. Van het weekend maar even een ph meter halen om te kijken hoe het daarmee staat, maar tot nu toe ziet alles er goed uit.

Ben wel erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal worden. Nog een week of 7 a 8, kan niet wachten.

De kweektuin
                            DSC05957.jpg
                            Northern Light AF
                            DSC05959.jpg

DSC05953.jpg

DSC05951.jpg
                            Attached Files

Comment

geduld is een mooie zaak :d

allmix = voorgevoed voor 4 weekjes als ik me ni vergis !!

dus goed naar je bladpiuntjes kijken he als je gaat voeden

Groetjes en gl
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Zo we zijn weer twee weken verder, de Northern Light AF is goed aan het bloeien en ziet er geheel goed uit. De 4*powerplant geeft wat meer problemen, ik denk/hoop dat het te weinig voeding is. Ben sinds gisteren begonnen met bijvoeden (ruim 4 weken voor allmix) Maar sinds een dag of drie krijg ik met name onderaan gele bladeren. Waarbij het aan de buitenkant begint en langzamerhand naar binnen trekt, zie de foto's kan dit een voedseltekort zijn?

Powerplant: bladeren verkleuren naar geel, ook hier en daar bovenin. (zie foto 3)
                                DSC05965.jpgDSC05964.jpgDSC05966.jpg

Toch bloeien ze verder goed.
                                DSC05967.jpg

NL AF doet het als een tierelier
                                DSC05968.jpgDSC05961.jpg

Comment

Bezig...
                                X