Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@ smowkie blijf je hangen aan de vliegenplak kaart, of veeg je met je arm de haren van een bud plat.... enzovoort en zo verder ^^ we zijn zeker niet de enige smowkie daar ben ik zeker van
HOi folks ik wou even het probleem bij de Anesthesia aan kaarten.
Wat info:
Dag 33 12/12
7liter pot
Gerecycleerd medium van vorige ronden.
Zit op volle dosis Sweet Jane 2 + Guano (miniem)
3weken geleden een melkje van zeewierkalk toegevoegd.
4dagen geleden, Kiserit toegevoegd.
Het probleem is zich sinds twee weken aan het manifesteren. Maar lijkt nu halt te houden..
Ik denk mg deficit door het kalken enkele weken terug. Ter genezing zal er nog een water beurt met kiserit volgen.
Mss denkt er wel iemand geheel anders over ? Khoor et graag P1160139.jpgP1160137.jpgP1160124.jpgP1160135.jpg
damn bubz dat heb ik ook bij sommige dat moet je zeker onder controle krijgen want het kan lijden naar een ferm verminderde opbrengst ik dacht dat het een calcium tekort is wat denk jij ? want bij sommige begint dat en opeens stopt het na een tijdje grtz
, bij mij was het ook zo maar die waren toen gelukkig bijna klaar, want niet alleen je blad droogt uit maar daarna gaan de toppen er ook onder lijden .
Ik denk dat je kalkbeurt echt wel iets te maken zal hebben met de vergeeling . Bij het kalken gaat de kalk zich eerst binden en dat geeft een chemische reaktie (namelijk binding van de vrije waterstofionen). Ik heb altijd geweten/gezien dat de boertjes dat in de winter/najaar/voorjaar deden op hun velden omdat dat wat tijd nodig geeft om in te werken op te lossen en zijn werk te doen en dat doen ze met een reden , het zal een shock zijn voor de wortels waardoor er allerhande voeding minder rap opgenomen is de laatste tijd waaronder Mg . Albijal zal dit rechttrekken als je haar met veel zorg gaat behandelen maar dat doe jij wel !
Thx Peuker en Berry, khopet ook. zou zonde zijn om dat te mislopen.
@hash
Wel die gedachte had ik ook om het voor te zijn maar het is niet gelukt. Volgende keer maar eens goed opwaarderen ipv direkt te zaaien..
Wacht ik beter met voeden ,want het wordt niet/minder opgenomen, tot ik terug zie dat ze vertrokken is ?
Of kan ik overschakelen op een 2 componenten voeding om dat vastgeroeste in me medium wat losser te maken ?
Groet Bubb
Last edited by Bubba J; 10 February 2013, 14:31.
Reden: @ vergeten
Dat is een vraag waar ik niet zeker kan op antwoorden , ik zou eventjes wachten al heb je niet veel tijd meer . Ooit had ik een buitenplant waar ik een beetje de zelvde gele bladeren had na het toedienen van zeewierkalk in water opgelost ( was wel een 60L pot ) ik denk dat de ph goed uit balans was door dat toe te dienen , ik ben toen gewoon verder gegaan met water geven en bij de eerste bloeiverschijnselen heb ik bemest en alles is nog mooie gekomen. Bij jou is dat nu natuurlijk een andere zaak , eventueel zeeer lichtjes gaan voeden 1x en dan zien of ze het goed doet ... ?
Al denk ik in de richting van een te hoge PH en dan mag je natuurlijk niet gaan voeden ... dan zou je stroopje wel uitkomst bieden want de eerste tekorten daar zijn de ijzers .
Ind het is kortbij.. mmm tricky tricky
Ah het stroopje ^^
Zal het zo doen, ik had al tipje gekregen om over te schakelen maar laat dat nu even.
Thx Hash
Yoo Bubs, zien er lekker uit op het calcium probleempie na dan
Zelf denk ik aan een verkeerde PH waarde van je bodem, ik had exact het zelfde met de vorige run
bij mij kwamen deze problemen in begin bloei al naar voren.
Enige wat ik had kunnen doen om recht te trekken is goed spoelen met ph neutraal water.
Net wat hash ook zegt je zou eventueel heel lichtjes bij kunnen voeden maar beste zou zijn om ff gewoon water dieet
te geven met wat enzymen ofzo.
Comment