Hello vrienden, medekwekers, forumfanaten en blowers
Een nieuwe ronde met nieuwe kansen en nieuwe soorten!
De tent is na het spint verhaal goed gekuist en ontsmet en is terug klaar voor een nieuwe ronde.
De opstelling:
Homebox 80x80x160
met daarin een 250w hpi/hps
Afzuiging (230kub dacht ik)
actieve inlaat + fans
Het medium die ik gebruik is aarde, gerecycleerde uit vorige ronden.
Deze keer goed gekookt ivm met dat beesten verhaal !
Dat recycleren gebeurt met de Bacto force van house and garden.
Wat inhoudt dat, als een plant klaar is dat de pen er wordt uitgetrokken, er 5 tot 10cm aarde wordt weggehaald en daar dan een kleine hoeveelheid bacto force in en dan de aarde terug bovenop.
Daarna water geven dagje wachten en zaaien.
Dit is de 3x dat ze gerecycleerd wordt.
Zo weet ik ook zeker dat dit medium zeer licht ( tot bijna geen meer) is in voeding en ideaal om mee starten.
De soorten
Big Bang regulier homemade van lid Silas.
11 gezaaid alle 11 ontkiemd binnen de drie dagen.
Deze plantjes staan voorlopig in 20cl potjes en zijn ong al twee weken oud. Ze hebben twee weken kunnen voor groeien on tl en nu onder Hpi lijkt ze meer te smaken. Ze komen wakker!
P1150688.jpgP1150691.jpgP1150695.jpg
1x Anesthesia van pyramid seeds.(dat kleintje die bij een big bang staat)
P1150687.jpgP1150686.jpg
Deze Anesthesia was dood gewaand, dus had ik de aarde van dat potje met dat 'dode' planten stukje gebruikt om andere mee op te hogen, eens dat gebeurt was had dat 'dode' stukje plots weer zin om te leven maar zat dus al in een andere pot. Met resultaat dat er nu twee planten in 1 potje staan...
Ofwel nijp ik die big bang van af, of trek ik de wortelkluit in twee zodat ze beide elk in aparte potten kunnen...I shall see..
Dan is er ook nog 3x Ursa Major x Lapis te kiemen gelegd
Een legendarische strain............ en deze lapis daar moet ik nog op terug komen.
P1150696.jpg
Eens de selectie van de reguliere big bangs gedaan is en er zou nog plaats zijn gaan er nog Iced grapefruits van Female seeds X-line worden bijgezet..
De voeding
Er is al een kleine hoeveelheid Calgreen van Metrop toegediend maar ik zal deze ronde gaan voor de No Mercy voeding.
Sweet Jane 1&2
Guano
Co2 Tabs
Bacterial
De klok staat op dag 2 van 18/6 en wordt binnen een week afgebouwd naar 16/8.
En als alles goed gaat, zal er met de tijd ook worden gescrogt....
En nu ga ik eentje rollen
Greetz Bubba Jay
Een nieuwe ronde met nieuwe kansen en nieuwe soorten!
De tent is na het spint verhaal goed gekuist en ontsmet en is terug klaar voor een nieuwe ronde.
De opstelling:
Homebox 80x80x160
met daarin een 250w hpi/hps
Afzuiging (230kub dacht ik)
actieve inlaat + fans
Het medium die ik gebruik is aarde, gerecycleerde uit vorige ronden.
Deze keer goed gekookt ivm met dat beesten verhaal !
Dat recycleren gebeurt met de Bacto force van house and garden.
Wat inhoudt dat, als een plant klaar is dat de pen er wordt uitgetrokken, er 5 tot 10cm aarde wordt weggehaald en daar dan een kleine hoeveelheid bacto force in en dan de aarde terug bovenop.
Daarna water geven dagje wachten en zaaien.
Dit is de 3x dat ze gerecycleerd wordt.
Zo weet ik ook zeker dat dit medium zeer licht ( tot bijna geen meer) is in voeding en ideaal om mee starten.
De soorten
Big Bang regulier homemade van lid Silas.
11 gezaaid alle 11 ontkiemd binnen de drie dagen.
Deze plantjes staan voorlopig in 20cl potjes en zijn ong al twee weken oud. Ze hebben twee weken kunnen voor groeien on tl en nu onder Hpi lijkt ze meer te smaken. Ze komen wakker!
P1150688.jpgP1150691.jpgP1150695.jpg
1x Anesthesia van pyramid seeds.(dat kleintje die bij een big bang staat)
P1150687.jpgP1150686.jpg
Deze Anesthesia was dood gewaand, dus had ik de aarde van dat potje met dat 'dode' planten stukje gebruikt om andere mee op te hogen, eens dat gebeurt was had dat 'dode' stukje plots weer zin om te leven maar zat dus al in een andere pot. Met resultaat dat er nu twee planten in 1 potje staan...
Ofwel nijp ik die big bang van af, of trek ik de wortelkluit in twee zodat ze beide elk in aparte potten kunnen...I shall see..
Dan is er ook nog 3x Ursa Major x Lapis te kiemen gelegd
Een legendarische strain............ en deze lapis daar moet ik nog op terug komen.
P1150696.jpg
Eens de selectie van de reguliere big bangs gedaan is en er zou nog plaats zijn gaan er nog Iced grapefruits van Female seeds X-line worden bijgezet..
De voeding
Er is al een kleine hoeveelheid Calgreen van Metrop toegediend maar ik zal deze ronde gaan voor de No Mercy voeding.
Sweet Jane 1&2
Guano
Co2 Tabs
Bacterial
De klok staat op dag 2 van 18/6 en wordt binnen een week afgebouwd naar 16/8.
En als alles goed gaat, zal er met de tijd ook worden gescrogt....
En nu ga ik eentje rollen
Greetz Bubba Jay
Comment