Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal queen seeds Shinning silver haze volle grond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Zooo..ben toch maar is weer begonnen met een zelf gemaakte hokje van 160/160/260,H) in volle aarde van zo,n 40 cm (H) hoogte.
    medium litemix. en voeding weer is canna.
    medium goed nat gemaakt,uurtje later zaadjes geplaatst en weer medium overheen gestrooid,denk wel 1.5 cm om geen dunne stengeltjes te krijgen.
    2 maal p.d. weer vochtig maken met plantenspuiter,,en nu maar wachten tot die lieve kleine dametjes omhoog komen.
    anderhalve dag in het donker gehad,,nu heb ik de normale lamp aan gezet 60 watt.
    Heb (nog) niet veel verstand van kweken op volle aarde,dus advies is natuurlijk zeer welkom.
    here we go again...20121206_083600.jpg

Re: Royal queen seeds Shinning silver haze volle grond

heb ook niet het verstand wat jij zoekt haha

maar wou je toch ff succes wensen met je zilvere dames

Comment

The Yesmen can lol...

Alleen al door je naam, is mijn intresse gewekt, suc6.

Dunne (gestrekte) dames krijg je door, een te aan kort licht. Zelf stop ik het zaad maar 0,5cm diep.

Met lightmix grond zou ik de eerste 3 weken geen voeding geven, tenzij ze er om vragen.

60W?, bedoel je niet 600w. Met je hok van 160x160 (lxb), kan er zelfs meer in.

Grtz.

Comment

Ehehehe, volle aarde is en blijft buiten dude.

Ik zou ze gewoon in potten hebben gezet; als er 1 uitvaller is dat je die makkelijk kan wegflikkeren.
        Maar goed, je bent nu al op weg.
        Ik zou nu gewoon er goed op letten dat je ze niet te veel water geeft, das het belangrijkste. 1 a 2 maal per week normale dosis wortelstimulator geven is zat.

En ter vergelijking: ik groei zaadjes gemakkelijk 2 weken in voedingsarme zaai&stekgrond zonder groeivoeding, dus die lightmix van je moet zeker 3 a 4 weken kunnen, zonder groeivoeding!
        En als je toch in 'volle' grond zit.............dan zou ik ze toppen, 2 a 3 keer en in totaal 4-6 weken doorgroeien, wedden dat je opbrengst groter wordt?
        Ik ben namelijk van mening dat een groter wortelstelsel leidt tot meer & grotere vruchten.
        Als je bijvoorbeeld een zaadje van een appelboom in een pot van 11L zet oogst je misschien een paar appels, en in volle grond een kilo of 10
        Met cannabis kan dat niet anders werken.
        Last edited by WeedoHolic; 6 December 2012, 18:46.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Ik ben dus ook van mening wanneer men veel aarde gebruikt een grotere wortelstelsel verkrijgt en meer plant zal krijgen,vandaar ook volle grond idd...
          En @ poffertjes.. ik zet de 1200 watt lampen pas aan wanneer ze net boven zijn. maar heb er ook een normale lamp in hangen die ik later vervang met een groene lamp, zodat ik wanneer de lampen uit zijn nog effe naar binnen kan.
          Hoop ze komen eens deze dagen uit,,zal wel na 4/5 dagen komen. heb ze ook 1.6 cm diep zitten.
          lekker relax en kijken.. meer is er niet van..
          ow ja toppen doe ik niet, laat het gewoon een jungle

Comment

Zo..eerste is boven gekomen.3e dag..nu heb ik dus mijn 1200 watts aan gezet (de ouden)
            Nu net pas bemest met pns en atami Bcuzz wortelstimulator(en)
            vanavond nog een keertje 3 liter in de 1 kuub aarde besproeien en dan een paar dagen niet naar kijken,,of nou ja, wel effe spieken dus haha..
            Hoop dat ze dan allemaal boven zijn en met mijn nieuwe Phillips lampen verder kan gaan.
            En elke dag en stukje lager gaan.

Comment

1200w!, dat word knallen, suc6.

grtz.

Comment

Ze zijn er!!! hihi.. cool..20121210_092820.jpg----elke dag lekker vochtig houden met pns en atami b-buzz wortelstimulatoren..
                laat ze maar groeien..vanavond gelijk wel de nieuwe lampen plaatsen,,dat kunnen ze wel aan..

Comment

Ze strekken wel heel erg he ?
                  Planten horen tot de eerste lob bladeren in de aarde te staan
                  Zo gaat dat groene strek stengeltje nog meer wortel aan maken.

Gr bella
                  God was never on your side..

Comment

strekken doen ze idd wel ja. maar ik wou ze ook niet meteen de lamp zeer dicht op hen hebben. Nu staan ze wel op 50cm afstand
                    Last edited by yesman; 10 December 2012, 16:42.

Comment

Zou een klein beetje aanvullen dat je zeker bent dat ze niet opeens platliggen op een morgen... Ziet er anders een mooi systeem uit, veel succes ;p

Comment

Hallo Yesman,

Goede tip voor volgend keer.Je moet niet meteen zaaien in je grote bak.Je hebt nu het probleem dat je ze niet meer dieper kunt verpotten.Ikzelf kweek de plantjes altijd in potten op en als ze dan flink strekken dan zet ik ze in de grote bak tot de lobblaadjes in de aarde.Ik zou er gewoon wat stokjes naast zetten om te zorgen dat ze niet omvallen of knikken.Ook als je ze in potten houd dan hoef je ook geen 1200 watt te laten draaien.Je kunt best lang je jonge plantjes onder een 400 watter houden.

Gr Goud

Comment

Thanks for the tip goud.. zodra de paar andere zaailingen uit zijn gekomen dan verhoog ik de aarde (rond om de plantjes)
                          had zeker niet gedacht dat ze zo zouden strekken..Morgen wel een paar foto,s laten zien..

Comment

Dieper verpotten is ook alleen een lapmiddeltje eh ..
                            't Is gewoon zaak ze kort te houden, dus vanaf ze de aarde in gaan veel licht en dicht erop.
                            Zaadjes richten zich dmv de zwaartekracht, maar ook door licht dat in de aarde doordringt.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zullen vandaag of morgen zien wanneer de andere paar uitkomen,,lampen staan nu al wel op 50 cm afstand.. hopelijk blijven die dan klein.

Comment

Bezig...
                              X