Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweek 1x supersilverhaze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste keer kweek 1x supersilverhaze

Korting op 420shop
    hallo ik ben Depcrew

dit is de 1e keer dat ik kweek ik heb een supersilverhaze staan in een eenvoudig kweekkastje van 1 m hoog,55 breed en 55 diep
    daarin 2 ventilators
    1boven en 1 onder
    4 phillips tornado's41+oW8SkynL._AA300_.jpg

ze is nu 3 bijna 4 weken oud
    en staat bijna een week in de bloei
    Eindhoven-20121207-00190.jpgEindhoven-20121207-00188.jpgEindhoven-20121206-00185.jpgEindhoven-20121206-00186.jpg

als mensen nog tips hebben of vragen dan hoor ik het graag
    mvg
    Depcrew

Re: eerste keer kweek 1x supersilverhaze

In bloei?
    Onder spaarlampen?
    Nou succes, ergens volgend jaar mei kun je een paar gram oogsten.

Ik blijf het roepen en nu weer: Als je echt wilt kweken -als je toppen wilt hebben dus- dan moet je gewoon HPS nemen, al is 't maar een 250wattertje.
    Spaarlampen, TL, Tneon, LED, allemaal zooi.
    HPS heeft zich allang bewezen en doet dat nog steeds.

En hierbij geef ik je de beste tip der tijden: ga lezen,lezen en lezen.
    Ga je godverdomme wat verder verdiepen als je goeie shit wilt kweken !!
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

@weedoholic

niet mee eens (zie boven)

uitleg...... hmmm niet nodig
      reactie.....
      kennis......

hoe is het met uw plantje, zag hem ergens in juli nog.

succes met de kweek depcrew, tevens welkom

ps. ga uit van positieve mensen, die helpen je omhoog.
      Last edited by bramonius; 7 December 2012, 15:51.

Comment

@ bramonius: onderbouw eens ff wat je zegt, smilies zeggen ook niet altijd alles

Ik geef mensen graag 't beste advies, en HPS is en blijft het beste (advies).
        Dat is wel zo positief nietwaar?
        De rest is regelrecht geklooi, kost je veel tijd & levert weinig op.
        En dat is dan wel weer zo eerlijk...................nietwaar?

Comment

onder spaarlamp ja , 1 zon lamp is 23 wat te vergelijken met 100 wat gloeilamp ,

erk: Philips Lichtkleur: Warm wit
          Model: Tornado Lichttemperatuur: 23 Kelvin
          Vorm: Spiraal Lichtstroom: 1550 Lumen
          Fitting: E27 (dikke fitting) Levensduur: 8000 branduren
          Wattage: 23W Hoogte: 126 mm
          Vergelijkbaar met: Gloeilamp van 100W Diameter 63 mm
          Dimbaar: Nee Gewicht: 0.00 gram
          Spanning: 230V Straalhoek: -

Ze doet het toch aardig goed met deze tornados , enn een maat van mij die het al eerder zo gedaan heeft was zeer tevreden over zijn oogst
          ik zie het vanzelf wel het is voor mij de 1e keer dat ik kweek en ik vindt het ook gewoon leuk en interesant om het eens zelf te doen en misschien zo er wel mijn hobby van te maken
          maar goed verder bedankt voor de tips en reacties
          mvg Depcrew

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Comment

Ik weet natuurlijk niet wat je verwachtingen zijn, maar zo omgerekend leveren deze lampen ~65lumen per watt.
            Een HPS heeft er gemiddeld 2maal zo veel.
            Daarnaast betwijfel ik of deze lampen het juiste lichtspectrum kunnen bieden.

Dus: deze lamp evenaart 4 gloeilampen. (imo een oninteressante vergelijking)
            Maar om een HPS te evenaren heb je er 10 van nodig, en dan krijg je nog 't helft aantal lumen voor terug.

Soms vraag ik me wel eens af: Van waar die angst voor HPS? Van waar die collectieve terughoudendheid terwijl we allen weten dat 't lampen zijn gemaakt voor het kweken?

Comment

ik heb dit kastje zo overgenomen , leek me leuk om een keer zelf te kweken
              en om te zien hoe het allemaal werkt enzo de gene van wie ik het over heb genomen kweekte ook met die tornados en die was altyd tevereden
              ik ben benieuwd wat er van af komt
              maare bedankt voor de informatie volgende ronde ga ik er een andere lamp in zetten , misschien maak ik wel compleet een nieuwe kast.

grtz Depcrew

Comment

@weedoholic

onderbouw eens ff wat je zegt, smilies zeggen ook niet altijd alles

Ik geef mensen graag 't beste advies, en HPS is en blijft het beste (advies).
                Dat is wel zo positief nietwaar?
                De rest is regelrecht geklooi, kost je veel tijd & levert weinig op.
                En dat is dan wel weer zo eerlijk...................nietwaar?

Soms vraag ik me wel eens af: Van waar die angst voor HPS? Van waar die collectieve terughoudendheid terwijl we allen weten dat 't lampen zijn gemaakt voor het kweken?

wel eens een goeie echte kweek gezien. rij eens naar het westland (holland) dan ziet u in de avond het licht meters de lucht in reiken.
                zo'n manier van kweken word bedoelt. niet een kastje in iemands garage of schuur.
                tomaten, paprika's, aardbijen, enz enz enz enz.
                Last edited by bramonius; 8 December 2012, 12:44.

Comment

Voor onze manier van kweken biedt HPS nog steeds het beste resultaat, het is niet te vergelijken met de wijze waarop ze HPS in kassen gebruiken.
                  Spaarlampen, tneon en TL kun je allemaal prima wiet onder kweken als je er maar genoeg ophangt en je kweekmethode aanpast.
                  Daar zit ook vaak het probleem, daar niet alle hobbykwekers genoeg technische kennis hebben om 6 lampen netjes op te hangen en aan te sluiten, dan is het gebruik van een kleine HPS vaak veiliger.
                  LED werkt ook, alhoewel ik het geen innovatie in de zin van 'een verbetering' voor hobbykwekers zou willen noemen, misschien komt dat nog.

Voorlopig dwalen we lekker af.

Depcrew, je plantje staat er prima bij, probeer wel de lampjes zo laag mogelijk te houden, en dan gaat het goed komen kerel.
                  Zuinig met water, zuinig met voeding en royaal met licht
                  Een grammetje of 10 wiet moet daar wel af te halen zijn. Heb je in 1x je investering eruit toch
                  Benieuwd hoe het verder gaat.
                  Succes !
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het is geen rocket-science dat HPS gewoon de beste lichtbron is, das allang bewezen. Dat is dus geen mening maar een feit.
                    Kweekverslagen spreken voor zich.

En ja, ik heb wel eens een goede kweek gezien maar niet van tomaten en paprika's.
                    Ow ja, voor de volgende keer & das 't meest waar ik me aan stoorde: Hou a.u.b op met 'u' te zeggen, ben geen ouwe zak
                    Last edited by WeedoHolic; 8 December 2012, 15:45.

Comment

@QNQ je hebt gelijk we dwalen af.

@depcrew, sorry voor de onderbreking in je topic. ik wilde je alleen tegemoet komen met je keuze.

zoals QNQ aangeeft zijn er tal van manieren en keuzes. kijk wat jezelf praktisch en leuk vind. het is en
                      blijft een hobby en geen wedstrijd. de waarschuwing (die iets uit de hand liep ) zit hem meer in de zin
                      dat je je vooral niet op moet laten fokken door mensen met een grote mond, maar vooral je eigen weg moet gaan.
                      dat is immers wat in jou potenties ligt en wat je dus kunt waarborgen.

veel succes, mijn spaarlamp kweken zijn een succes groetjes.

Comment

En als je spaarlampen gebruikt gebruik je beter deze http://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-649.htmlhttp://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-880.html
                        Last edited by edelweis; 8 December 2012, 23:04.

Comment

@ QNQ ja hij staat er wel goed bij ja , ik vindt et ook puur leuk om te doen
                          een maat van mj zij me ja met die tornados werkt t gwn goed haze planten dan,andere weet k niet
                          dus ik dacht probeer het dan zo , miss als ik dalijk weer wat meer ervaring enzo heb dat ik dan een keer met andere lamp ga kweken maar goed..
                          ik ben ook benieuwd wat ervan af gaat komen ja we zullen het vanzelf zien!
                          en naar mijn mening gaat t gwn goed zo onder deze lampkes ze ziet er goed uit tog!

@ bramonius maakt niet uit vind het allemaal interresant en het is toch weer informatie dus daar wordt ik ook weer wijzer van !

allemaal bedankt voor de informatie mensen !!

me plantje staat nu ongv een week op 12/12 en volgensmij komen er al haartjes op
                          hier nog een aantal foto's Eindhoven-20121209-00205.jpgEindhoven-20121209-00206.jpgEindhoven-20121209-00207.jpgEindhoven-20121209-00208.jpgEindhoven-20121209-00209.jpgEindhoven-20121209-00210.jpg

Comment

Dat hij er niets zal uit halen is volgens mij oprechte bullshit. Ik heb zelf vorig jaar onder 3 tornado's liggen kweken en heb er uiteindelijk toch nog een gram of 33 uitgehaald. Dat was dan ook nog eens mijn eerste kweek. Voorlopig ben ik bezig met een kweek onder 6 tornado's en ik kan je verzekeren dat ik het volste vertrouwen in heb dat deze keer rond de 80-90 gram ga eindigen. Het is wel zo dat een SCROG onder spaarlampen wel serieus aangeraden wordt als je er toch een deftige oogst wil uit halen. Ik wens je veel succes met deze ronde, moge je nog veel experimenteren want dat blijft natuurlijk het leukste!

Comment

@ edelweis die spaarlampen hebben een e40 fitting is dat dezelfde als die van tornado

@ 4star was dat nat of droog ,en wat bedoel je met scrog ?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                              Last edited by depcrew; 10 December 2012, 01:53.

Comment

Bezig...
                              X