Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Eerste kweek. Super Silver Haze en Blueberry AF.
Top !
Nieuw vraagje :
1 3 5
2 4
de 3 Silver Haze (plant 1-2-3 op de foto) staan fier rechtop altijd.
De 2 Blueberrys (plant 4-5 op de foto) staan sochtends ook rechtop, maar naar de avond zien ze er wat depri uit. Voor de rest ook groene blaren, soms 9 vingers.
Nog een fototje met slechte belichting. Ik denk er nooit aan op het juiste moment blijkbaar.
Van 1 plant zie ik de wortels door de Smart Pot heen komen. Kan dit kwaad ? Het gaat over een 15liter pot nota bene...
Ik heb net enkel water gegeven en begin morgen aan de 2e week bloei.
Ik lees soms dat mensen grote blaren wegknippen om de topjes meer licht te geven. Is dit iets wat ik ook kan doen of best niet als beginner ? Hoe moet ik ze juist afknippen als ik het wil doen ? De planten lijken zo goed en vol te groeien dat het afknippen van grotere blaren me mss wel een optie lijkt...
Kan het kwaad dat de blaren van de verschillende planten mekaar aanraken ? Of is dit niet zo erg ?
hey achten,
die wortels datweetik eigenlijk niet echt ik ken die smartpotten ook ni echt dermee
maar ik als ik jou was zou ik geen bladeren wegknippe,is niet zo verstandig omdat je bladeren nodig zijn om het licht op te nemen(licht=is gewicht)
je kan je bladeren ook gewoon buigen onder je topjes snap je
en op je vraag of het kwaad kan dat je planten elkaar raken??absoluut niet
laat ze maar lekker tege elkaar groeien dan gaan ze sneller in de lengte gaan groeien
Hmm dat naar boven groeien begint problematisch te worden.
ik dacht dat ze vanaf de 2e week bloei niet meer in de hoogte groeiden.
mijn lamp hangt namelijk bijna op het hoogste ... Kan ik hier iets aan doen ?
Ja die tent is in totaal 180cm hoog, maar omdat mijn afzuiging vanboven hangt kan ik de lamp maximaal op 120cm van de grond hangen.
De silver haze zijn inclusief pot 60cm hoog, geen probleem dus.
De blueberrys zijn inclusief pot 70cm hoog..
Ze lijke nu wel niet meer te groeien maar toch..
Ik dacht dat het "verplicht" was de afzuiging bovenaan te hangen, en de aanvoer van nieuwe lucht onderaan ? Of kan ik dit bij de volgende kweek omdraaien ?
hang de afzuiger buiten de tent! hang bv. alleen je filter strak bovenin en met flexibele slang naar buiten naar afzuiger. je kan ook je afzuiger en filter buiten je tent hangen, in dit geval ga je uitblazen door je filter ipv. afzuigen door je filter. zal er zeker werk van maken want toppen die te dicht bij je lamp komen gaan snel in kwaliteit en smaak achteruit. succes
Toppen buigen is ook een optie.
En waarom de filter geen halve toer draaien, zodat hij in de lengte naast de lamp hangt, langs de zijkant van de tent ? Tenzij hij te dik is natuurlijk.
Comment