Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek. Super Silver Haze en Blueberry AF.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek. Super Silver Haze en Blueberry AF.

ziet wer goed uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door francisp View Post
      Toppen buigen is ook een optie.

En waarom de filter geen halve toer draaien, zodat hij in de lengte naast de lamp hangt, langs de zijkant van de tent ? Tenzij hij te dik is natuurlijk.
      zo hangt ie al

Oorspronkelijk geplaatst door Hennep View Post
      hang de afzuiger buiten de tent! hang bv. alleen je filter strak bovenin en met flexibele slang naar buiten naar afzuiger. je kan ook je afzuiger en filter buiten je tent hangen, in dit geval ga je uitblazen door je filter ipv. afzuigen door je filter. zal er zeker werk van maken want toppen die te dicht bij je lamp komen gaan snel in kwaliteit en smaak achteruit. succes
      ma morge gaan we hem langs buiten hangen. hiervoor nog bijkomende tips ? of kan er weinig fout gaan ?

Comment

ALright de lamp hangt hoger, we kunne weer verder !

Nog enkele foto's. Ik vind ze er best mooi uitzien ?
        eerste twee zijn Blueberrys. Laatste 3 zijn Silver Haze.

Alleen de kleinste (laatste foto) is zo wat een zorgenkindje ? (IMG 1086) Zeer donkere, kleine blaren ; weinig toppen, ziet er niet zo gezond uit? Waaraan kan dit liggen? Misschien te veel water ?
        Attached Files
        Last edited by Achten; 9 January 2013, 19:56.

Comment

Beste jongens nu heb ik toch even jullie hulp nodig..

Bekijk de foto's eens, wat is er ineens fout gegaan ? Dit is een week geleden begonnen en enkel maar erger geworden. Ik dacht eerst teveel water. Heb ze sindsdien 2dagen enkel water, geen voeding gegeven, en dan 2 dagen geen water gegeven, maar dat heeft ze ook geen goed gedaan. Nu weer wat bijgegegeven. De snelle temperatuursdaling hebben de planten wel degelijk gevoeld. Kan het hierdoor zijn ? Is deze schade onherstelbaar ?

What to do ?

Please help

edit: het zijn altijd 2 foto's per plant. De eerste 6 zijn van de SSH, de laatste 4 van BB.
          edit2: geupload met rechte fotos zodat niemand zn hoofd hoeft te draaien
          Attached Files
          Last edited by Achten; 21 January 2013, 18:24.

Comment

Heeft niemand hier een idee over ?

Ze staan al 7 weken dus bijna oogstklaar. Zou balen zijn als het voor niets is geweest.

Comment

Tel bij die 7 weken nog maar 4 tot 5 weken bij, en over die onderste bladeren hoef je je niet zo een zorgen te maken , die krijgen veel minder licht dus sterven ze af.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Attached Files
                Last edited by Achten; 23 January 2013, 13:12.

Comment

Het kan de herfst cyclus al zijn, maar dat is wel wat snel, ik zoek even voor je
                  Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                  Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

volgens mij lopen ze richting hun eind.

ik zie het trouwens 3 foto shoots terug al beginnen in de onderste bladeren.
                    met name de indica. het kan zijn dat ze iets droog hebben gestaan, maar gezien
                    de verdikte toppen zijn ze nu massa aan het maken en gaan ze zo de rijping in. of zijn
                    daar reeds mee bezig. ik gok dat ze met een week of misschien 2 aangeven plat te willen

het kan zijn dat je LV te laag is. ze hadden het graag tussen de 40% en 60% willen hebben. in deze
                    fase 40% a 50% en je zal wat laag zitten. maar volgens mij hebben ze er weinig last van op de bladeren
                    na. de toppen zien er keurig uit. en daar is t je om te doen.
                    en tja die laatste loodjes nog iets aan kunnen doen is lastig.

succes ermee, en geniet ervan nu ze nog staan.

Comment

Dan kan het wel eens de LV zijn.

Enig idee hoe die zo snel kan schommelen ? In het begin goot ik handmatig water tegen de zijkant van de tent om de LV te doen stijgen, maar naarmate de planten groter werden zorgden ze zelf voor de LV. Met verdampen van water via de bladeren veronderstel ik ? Anyway sinds de laatste weken is de LV van 60 nr 20 gezakt idd. Hoe kan zoiets?

edit: waar meet ik best de LV ? Ik merk dat het soms 10-20% kan verschillen, naargelang waar de meter hangt..
                      Last edited by Achten; 24 January 2013, 17:47.

Comment

de LV is gezakt door de winterse omstandigheden. kou is lage luchtvochtigheid
                        omdat er minder verdamping optreed dan met warmte. dus dat is de reden.

dit heeft invloed op je huis of waar je woont. je lift zeg maar mee op de LV van buiten
                        met een verschil van hoogstens 10%. als je zelfs de LV niet omhoog brengt dan blijft ze laag.
                        als je je LV in je tent omhoog brengt zal de LV in de ruimte waar ze staat ook stijgen .

planten verdampen wel water, maar hebben een max waar aan ze kunnen voldoen.
                        tevens is het bereiken van die max niet zo goed, omdat ze dan van die gebreken krijgen
                        die jij nu hebt. en dit valt nog mee. als dit in de zomer gebeurd waren je planten zo laag van weerstand
                        (in het ergste geval) dat ze ook prooi zouden vallen aan insekten en andere beestjes.

die winterse omstandigheden buiten zorgen ook dat er weinig tot geen insekten en schadelijke
                        andere organismen zijn (bevroren jammer joh) anders komt het vanuit je eigen woning (of gebouw).

maar goed, voor zover het onder werp LV en plant verdampings maxima.

het verplaatsen van de meter heeft geen nut. je moet naar je planten kijken. als die te droog aangeven
                        dan is het te droog. al zegt je meter dat het 60% is, je planten wil je roken, niet je meter.

zet continu schoteltjes water in je tent dan dampt dat met de temp van je tent.

en is dat niet genoeg (wat zeker zo gaat zijn helaas) koop dan een redelijke
                        luchtbevochtiger. vanaf 60 a 80 euro heb je al hele mooie met meer dan 5 liter capaciteit
                        (anders blijf je hem bijvullen )

tot zover weer.... groetjes

Comment

Super, ideale uitleg, danku ! Ik weet al wat de volgende investering wordt

Misschien als laatste nog een tip wanneer ik kan oogsten ? Hoe laat de plant dit weten ?

Op die pic hieronder kan ik wel verdergaan maar iets meer uitleg mag altijd ! Het zijn trouwens AF'jes en dus zal het wel verschillen met die foto.
                          Attached Files

Comment

Bezig...
                          X