Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dat gaat niet lukken zie je zo al.. Heb het zelfde al geprobeert toen ik begon 3 jaar geleden. Ben nu een chocolate haze zaadje aan het ontkiemen. das vrij laat / vroeg.. maakt ni uit. Het is ook een probeersel want ik ga nu voor de 1ste x op volle grond kweken ( championgrond ). En van de zomer komen er 2 amne en 1 WW en nog 5 andere autoflowers moet ik nog bestellen..
Aaaaah we hebben weer een centenzitter, je kan niet voor een dubbetje op de eerste plek arnoldus
10-15gram droog = ~50-75gram nat geoogst.
Dat je dat oogst lijkt me zeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk, net zo onwaarschijnlijk als dat we morgen vergaan door een komeet of zo.
Pas met een 75wHPS zijn zulke resultaten reeel, maar dan praat je ook over echt 'kweeklicht' en dat kan je niet vergelijken met jouw gammalampen
Dus, laten rollen die centen ouwe krent!
Niet sparen, geld kan je niet je kist in meenemen. Voor ~250piek kan je al een klein tentje met een 250wattert samenstellen.
En daarvan oogst je wel ~125gram droog, kost ~25piek aan electra extra per maand.
Dat mot je hebben, dit is gerommel.
Overigens ben je tegen alle adviezen in een eigenwijs manneke. Dan denk ik, waarom kom je dan op 't forum? Advies, nietwaar?
Eigenwijsheid is niet erg, mits je over de wijsheid beschikt .............. zo klinkt een oud gezegde.
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Aaaaah we hebben weer een centenzitter, je kan niet voor een dubbetje op de eerste plek arnoldus
10-15gram droog = ~50-75gram nat geoogst.
Dat je dat oogst lijkt me zeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk, net zo onwaarschijnlijk als dat we morgen vergaan door een komeet of zo.
Pas met een 75wHPS zijn zulke resultaten reeel, maar dan praat je ook over echt 'kweeklicht' en dat kan je niet vergelijken met jouw gammalampen
Dus, laten rollen die centen ouwe krent!
Niet sparen, geld kan je niet je kist in meenemen. Voor ~250piek kan je al een klein tentje met een 250wattert samenstellen.
En daarvan oogst je wel ~125gram droog, kost ~25piek aan electra extra per maand.
Dat mot je hebben, dit is gerommel.
Overigens ben je tegen alle adviezen in een eigenwijs manneke. Dan denk ik, waarom kom je dan op 't forum? Advies, nietwaar?
Eigenwijsheid is niet erg, mits je over de wijsheid beschikt .............. zo klinkt een oud gezegde.
haha, moet je wel eerst centen hebben
Kijk weetje ik wil dat mensen weten dat dit niet een serieuze opbrengst moet leveren. Ik heb hier nog een 600wHPS liggen, en heb nog op een andere plek "normale" kweekjes staan. Maar aangezien ik dat niet hier thuis kan hebben ivm ruimte, probeer ik wat dingetjes uit om te kijken of ik op een simpele en goedkope manier hier in mijn eigen kamertje een soort van "miniplantje" kan kweken met voldoende opbrengst.
Vandaar ook dat ik wat adviezen afsla, omdat ik sommige dingen zelf ook wel weet, zoals je het zelf ook al zegt.
Ik weet hoe het normaal moet, dit experimentje doe ik alleen even op mijn eigen manier, en deel ik met jullie, dat is het idee
------------
Voor de rest even update weer
Het plantje ziet er goed uit, alleen heb ik helaas wel een paar blaadjes per ongeluk laten verbranden (lamp was omgevallen en viel tegen de plant aan, had dit pas na paar minuten door... hele leuke kat hebben wij ) maar de plant ziet er verder nog prima uit
Zoals te zien in de foto hierboven zie je bij het blad (middenboven) aan de punt een verbranding, en bij het rechter blad aan de punt. 20121224_154752.jpg
Hij staat nu 1 week en 2 dagen in de bloei
...
---
Mocht er iemand dit topic wel goed volgen en wil bepaalde foto's of dingen weten, zeg het me
Last edited by arnolduzzz; 24 December 2012, 16:22.
Je blijft zeggen dat je ook bezig bent met andere kweken en een 600 watter liggen hebt. Volgens mij ben je jezelf dat aan het wijsmaken. Iemand die geen planten kan groot krijgen onder spaarlampen en vervolgens overschakelt op een halogeen heeft nog nooit van dichtbij een hps gezien. Als je bezig bent met hps krijg je onder spaarlampen ook plantjes groot en zou je zo geen onzin verkopen. Je hebt al wel eens gehoord van geurhinder, maar nog nooit zelf meegemaakt... Bij eender welke soort kan je zonder filter half de straat naar wiet doen geuren. Je hebt wel een hps liggen moest het "te erg" worden, maar niet het budget om er eentje te kopen, noch plek om ze op te hangen. Voeding moest je krijgen, iemand die kweekt heeft dat staan hoor. Net als zwart-wit folie, grond, een pot en de kennis om het niet te verkloten onder spaarlampen. Laat staan de kennis om het nooit te proberen onder een halogeenspot. Je hebt een bak zaad liggen, maar bestelt een zaadje van 9 euro waarvan je weet dat het niks gaat opbrengen? Zeg nu zelf. 10-15 gram onder 25 watt halogeen? Als je ook maar iets weet over wiet kweken dan zeg je zoiets niet.
Ik dacht dat zo van die trolls enkel op youtube te vinden waren, pf.
Kijk weetje ik wil dat mensen weten dat dit niet een serieuze opbrengst moet leveren. Ik heb hier nog een 600wHPS liggen, en heb nog op een andere plek "normale" kweekjes staan.
Dan zou je toch wel centen motten hebben, ik wil niet te snel oordelen omdat ik het fijne er niet vanaf weet.
Maar volstrekt logisch gezien zou je dan juist poen moeten hebben om voorjezelf een paar spullen aan te schaffen.
En als je daarnaast dus ook al hebt gezien wat HPS in de praktijk doet, dan vraag ik me af wat je ziet in halogeen?
Ook zeg je dat je geen ruimte hebt,als je zo naar dit hokje kijkt dan is dat zo 60cm breed.
Dan denk ik; kom op dude, heb je nou echt geen 60cm2 ergens over? Staat je huis zo vol?
Dat maak je mij niet wijs
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Neenee, we willen zien hoe jij aan 15 gram komt onder een 25 watt halogeen die enkel warmte aflevert en geen bruikbaar licht. Iedereen geeft u advies, nl die halogeen vervangen door spaarlamp, tneon of tl, terwijl jij koppig blijft volhouden. Dus ja, laat dat topic maar open als je toch zo overtuigd bent.
Neenee, we willen zien hoe jij aan 15 gram komt onder een 25 watt halogeen die enkel warmte aflevert en geen bruikbaar licht. Iedereen geeft u advies, nl die halogeen vervangen door spaarlamp, tneon of tl, terwijl jij koppig blijft volhouden. Dus ja, laat dat topic maar open als je toch zo overtuigd bent.
Ik vind "Als je ook maar iets weet over wiet kweken dan zeg je zoiets niet." of "Voeding moest je krijgen, iemand die kweekt heeft dat staan hoor. Net als zwart-wit folie, grond, een pot en de kennis om het niet te verkloten onder spaarlampen." anders toch echt commentaar.
Het mag dan wel of niet kloppen, ik schiet er niets mee op, en dat is wel iets wat ik wil.
Dit experiment bevat een hallogeen om te testen of ik er genoeg wiet vanaf kan halen met zo'n lamp.
Excuses voor mijn vorige bericht trouwens, ik had hier thuis op het moment even ruzie, dus ik reageerde misschien een beetje te bot.
Comment