Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkoopste manier kweken - Purple Cheese AutoFlower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedkoopste manier kweken - Purple Cheese AutoFlower

Korting op 420shop
    ---Dit is een experiment. Dat wil zeggen: Ik probeer hier op mijn eigen manier iets te kweken. Reacties zoals "met een kweeklamp haal je meer opbrengst", hoeven niet; dat begrijp ik. Advies of commentaar is welkom, echter blijf ik het op deze manier doen voor deze plant. Ook heb ik gewone kweekjes met een HPS erboven, maar dat is hier niet van toepassing. Mijn doel is tegen de 10 a 15 gram halen---IMG-20121128-WA0018.jpgIMG-20121106-WA0000.jpg IMG-20121107-WA0000.jpg

*Ben inderdaad vergeten op hem eerst in een klein potje te stoppen, was me even ontschoten*

IMG-20121119-WA0000.jpg

Al met al kreeg ik een mooi groen baby plantje. Helaas groeide (maar dat was natuurlijk te verwachten) het plantje niet zo hard. Zoals hierboven op de foto is hij wel ong. 1,5 week gebleven.

Voor de verlichting heb ik een (je leest het goed) 25W hallogeenIMG-20121120-WA0001.jpg IMG-20121122-WA0000.jpgIMG-20121125-WA0002.jpg IMG-20121123-WA0002.jpg IMG-20121123-WA0003.jpg

Na een paar dagen was het plantje te groot geworden voor mijn inelkaargeflanste kas, dus moest ik op zoek gaan naar iets beters.

Uiteindelijk heb ik een oud kastje die ik niet meer gebruikte ingewikkeld met aluminiumfolie en daar mijn plantje in gezet.

Koste me in dit geval dus niets extra.

IMG-20121204-WA0004.jpg IMG-20121204-WA0005.jpg IMG-20121207-WA0000.jpg

Dit was het plantje weer een aantal dagen verder

En voor degene die het gemerkt hebben: Ik had een kleine voedingsfout gemaakt (perongeluk beetje teveel) vandaar dat de onderste blaadjes een beetje bruin zijn aan de punten.

De voeding heb ik overigens gekregen van iemand die eerder vaak had gekweekt, dus dat koste mij in dit geval ook niets.

IMG-20121211-WA0000.jpg
    Last edited by arnolduzzz; 24 December 2012, 16:16.

Re: Goedkoopste manier kweken - Purple Cheese AutoFlower

--- Sorry voor dubbel post kon niet meer foto's doen---

Dit is hoe het plantje er nu uit ziet:

IMG-20121209-WA0004.jpgIMG-20121212-WA0000.jpgIMG-20121213-WA0000.jpgIMG-20121214-WA0000.jpg

Comment

Ja dat ziet er toch niet uit, gestrekt plantje waar misschien 5 gram aankomt...
      Dat plantje gaat stressen dus schiet nog sneller in bloei heb je nog minder opbrengst.
      Leuk projectje maar voor mij is het 35 euro weg gegooit geld.
      Zonde... Kijk even het kweekverslag van ome QNQ, goedkope t-neon armaturen en hij maakt er toch iets moois (prachtigs) van.

Ik kat je niet af, ik geef je alleen me mening.
      Nu kan je me niet aardig vinden...
      Maar dat hoeft ook niet want dat ben ik niet

Groet Heribei

Comment

onder een bureau lamp??? over winst kan je nu alleen maar dromen.. plantjes hebben speciaal licht nodig + een donkere periode zonder verstoord te worden dat word erg lastig op jou manier..ben bang dat dit alleen maar verlies en zonde van je tijd is.

Comment

Oh wat ik vergeet te zeggen, zet hem in de vensterbank dan haal je even veel gram als onder je bureau lamp

En ik weet ook niet hoe jij een top uit een oksel ziet komen maar bij de meeste planten van de growers hier komen takjes uit de oksel maar ach... Wat maakt het ook uit

Comment

haha dat is wel een creatief kweekje, ben benieuwd hoe je dit gaat doen als de plant groter word!
            maar je kunt beter een sterker lampje pakken, en er is geen luchtstroom volgensmij heb je het helemaal afgesloten?

Comment

Ik bedoelde idd ook geen topjes maar takjes

@Heribei

QnQ kweekverslag ziet er idd goed uit, maar helaas heb ik die ruimte hier niet. Ik ben ook maar een student met maar 1 kamer helaas. Desalniettemin, kan het inderdaad mooier heb je gelijk in.

@Beginnertj

Ja een bureaulamp Je kan me inderdaad keihard uitlachen als je wilt, maar ik ben toch echt van mening dat het mogelijk is. Ach, als het echt te erg wordt heb ik altijd nog een 600w HPS liggen En donkere periode's krijgen ze. Ze krijgen gewoon 18/6.

en nogmaals: het is de bedoeling dat ik tot ongeveer max 10 - 15 gram eraf wil halen zonder enige (dure) hulpmiddelen. Als dit wil, ga ik namelijk nog een experiment uitvoeren

@JohnnyHaze
              Het is niet helemaal afgesloten, er kan vanuit onderen frisse lucht door komen en vanuit de voorkant (zit een kap voor die ik er nog voor weg kan halen zonder dat er licht bij komt.
              Last edited by arnolduzzz; 14 December 2012, 18:54.

Comment

In plaats van alufolie neem je beter wite achtergrond dat reflecteert beter
                God was never on your side..

Comment

Hmmm...
                  Koop een klein tentje van 1x1 (93 euro volgens mij) Tneon armatuur derbij (75 euro) dat is al beter.
                  Filter heb je ook zeer zeker nodig maar dat heb je nu ook niet.
                  Een plant ademt ook en de lucht die eraf gaat komen tijdens de bloei als je het zover krijgt is ook niet echt fijn om in te leven...
                  Dat is lekker voor een dagje maximaal. Maar daarna word je er echt gek van en dan ruik je het overal waar je naar toe gaat.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Tja ik heb al vaker verhalen gehoord over de geuren, zelf nog nooit zo extreem meegemaakt... snap nooit waar iedereen het over heeft, maar goed, misschien dat het deze keer anders wordt.

Een tentje wilde ik inderdaad ook eerst gaan aanschaffen, maar dan ben je gelijk weer tegen de 100 euro kwijt, en dat was met dit experiment weer niet de bedoeling.

We zien wel hoe dit loopt, tot nu toe groeit het plantje al een stuk beter dan verwacht, dus wie weet

Comment

die halogeen-lamp van de ikea is 12,50 weggesmeten. Haal je een spaarlamp van 20wat ( minder dan 3 euro bij de action) en een lamp-fitting (ik denk 2,69 voor 3 bij de action) en je zal er al meer afkrijgen. Halogeen is niet geschikt, spaarlampen al beter.
                      edit : of een tl-buis van 18 watt (armatuur inclusief tl-buis < 9 euro bij de bric plan-it)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door francisp View Post
                        die halogeen-lamp van de ikea is 12,50 weggesmeten. Haal je een spaarlamp van 20wat ( minder dan 3 euro bij de action) en een lamp-fitting (ik denk 2,69 voor 3 bij de action) en je zal er al meer afkrijgen. Halogeen is niet geschikt, spaarlampen al beter.
                        edit : of een tl-buis van 18 watt (armatuur inclusief tl-buis < 9 euro bij de bric plan-it)
                        Ik zat inderdaad ook al een tijdje te twijfelen of ik een spaarlamp zou doen, alleen heb ik dit experiment eerder geprobeerd met een spaarlamp. Het probleem daarmee is (ik weet nog niet helemaal zeker waarom) is dat mijn planten dood gaan. Dit is namelijk al de 3rde keer dat ik dit probeer (gelukkig heb ik nog een bak vol met zaadjes, dus geen probleem, vandaar dat ik ook dit soort experimentjes kan doen). Toen heeft iemand (van wie ik de voeding ook heb gekregen) mij vertelt dat een hallogeen lamp wel goed zou willen helpen, vandaar deze poging met zo'n lamp... en zoals je ziet, gaat het plantje dit keer niet dood Vandaar dat ik op de bureaulamp ben overgestapt.

Comment

Als dit de 3de x is... Wanneer dringt het dan tot je door dat dit niet werkt?

Comment

Last edited by Fruitboer; 15 December 2012, 17:32.
                            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corsaxx View Post
                              Je experiment is een beetje nutteloos, denk als je de archieven van JD induikt je genoeg van die testen kan vinden die op niets uitdraaien.
                              Ik vermoed dat je een nat gewicht zal hebben van 2g, droog zal dat dan 1 miserabel jointje zijn.
                              Je ziet nu reeds overduidelijk de strek. Denk je nu echt dat er iets van top gaat komen lager dan 10cm onder dat lampje, zelfs de bewolkte dagen in de winter geven meer licht dan die lamp. Zet em gewoon op de vensterbank, kan je weer wat van dat budget aftrekken. - de lamp en alufolie, - verbruik, zo wordt die ene joint misschien iets rendabeler.

en dan ook nog , 3de keer....

bak vol zaadjes zeg je in je laatste post, waarom dan 9.95€ voor een besteld zaadje schrijven in je originele post.... Je set up was ideaal voor een kiempje tot een week, daarna heeft die meer licht nodig. Ga dan toch aan de slag met die 600W hps... Je hebt ze, dan zal je kweek ook effectief iets opbrengen.

Mijn standpunt in deze materie kan simpel afgeleid worden naar rendement... 35€ voor 1 joint komt neer dat je eigenlijk 70-80€/g betaald hebt voor je weedje...

Geef mij dan maar 700€ voor een deftige tent en verlichting. Dan haal je 350g makkelijk onder 600W hps en ga je iets van een 1€-2€/g betalen. Wat is dan het voordeligste? Als je dan echt zo weinig blowt als in je originele post gesteld wordt, kom je na 1 ronde het ganse jaar toe.
                              nounou... Iedereen zit hier constant wel te praten over dat het weggegooid geld is, maar ik heb nooit beweerd dat ik niet nog met andere kweekjes bezig ben, waar wel gewoon een HPS boven hangt. Het gaat hier over een experiment, die een aantal denk ik nog niet begrijpen.

Ik heb inderdaad nog heel veel zaadjes maar deze hier had ik speciaal besteld, wilde het met een andere plant proberen.

1 gram vind ik nogal erg weinig... ik weet dat er geen 400g van zal halen, maar tegen de 10 a 15 is mijn doel.

Comment

Bezig...
                              X