DJu verdoeme nondeju
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mijn Nieuwe Kweek - Advies
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Mijn Nieuwe Kweek - Advies
uitgebreid plan :p, je bent alleszins veeeeel beter voorbereid dan ik haha :p. Ik denk wel dat je een goeie kweek zult hebben, je materiaalkeuze's zien er alleszins goed uit
Succes ermee, ik volg je250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)
-
Last edited by Fruitboer; 24 December 2012, 13:28.Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest
Comment
-
Je hebt wel het een en ander gelezen, maar kennelijk beheers je de materie nog onvoldoende.
Metal halyde lampen hebben een kleurtemperatuur van 4000 Kelvin of hoger: daarom zijn ze geschikt voor de groei. Ze geven koudwit licht met een blauwzweem. Voor de bloei heb je echt High Pressure Sodium nodig, waarvan de kleurtemperatuur ongeveer 2100 Kelvin bedraagt. Deze lampen geven geel/oranje licht.
Voorts noem je je manier van kweken "sea of green" (sog): je kweekmethode is echter "screen of green" (scrog). Het essentiele verschil, is heel veel planten op 1 m2 (sog) of weinig planten op 1m2(scrog).
Overigens is een metal halyde lamp uitermate geschikt voor de periode dat je je scrog aan het vormen bent. Als ik jou was, zou ik er nog zo'n 25 euro tegen aangooien voor een hps-lamp voor de bloei, bijvoorbeeld een Philips sun-t of een Philips greenpower. Gelet op de geringe inhoud van je kweektent, zou ik in jouw geval kiezen voor 400 watt.
Verder mis ik in je opstelling een afzuiger en een fancontroller.
En je stelling dat CO2 wordt omgezet in O2 is eveneens onvolledig. Het assimilatie/fotosyntheseproces verloopt als volgt: 6CO2 + 6H2O = C6H12O6 en 6O2. De C6H12O6 molecule is een saccharideverbinding: immers de hydrogenium- en de oxygeniumatomen verhouden zich als 2 staat tot 1. De vrijkomende O2 is dus een reststof. Planten zetten dus CO2 (kooldioxyde) en water (H2O) met behulp van licht (fotosynthese) om in saccharyden en zuurstof. Ik hoop dat je met deze kanttekeningen uit de voeten kan.
In ieder geval heb je nagedacht over de materie alvorens te posten: dat is op zich al te prijzen.Last edited by Xtreme; 24 December 2012, 19:42.
Comment
-
Een fancontrol is voorzien van een (loshangende) thermostaat. Die thermostaat stel je bijvoorbeeld in op 26 graden Celsius. De fancontrol stuurt je afzuigbox aan. Stijgt de temperatuur dan gaat de boxmotor sneller draaien. Op die manier houd je een constante temperatuur. De betere fancontrols hebben ook een minimum en maximum stand. Bijvoorbeeld de G-tools van 10 ampere. Overigens zou ik netjes mijn scrog vol laten groeien onder de MH-lamp en de afbloei kan perfect onder de greenpower. Scheelt je nog een vsa ook, want op een vsa van 400 watt kun je geen lamp van 600 watt aansluiten. Overigens zou ik de verlichting over een relais/schakelpaneel laten lopen. Timers kunnen bij de opstartpiek inbranden en vast blijven zitten.
Comment
-
Je hebt je inderdaad vrij goed ingelezen, maar anderzijds neem je te veel hooi op je vork; bijvoorbeeld het hele CO2 gebeuren.
Er zijn hiero bergen kweekverslagen zonder al die extra toevoegingen, maar gewoon aarde, voeding en goede zaden.
Kweekverslagen waarbij niet eens word afgezuurd!! Uiteraard met goede resutaten.
En nou jij
Niet doen als je 't aan mij vraagt. Op deze manier ben je goed bezig, en lees je ff verder in voor je klakkeloos poen gaat lopen stuk gooien.
Begin gewoon bij de basis. En idd wat Xtreme zegt; fancontroller! 'Timers' op fans kennen we hier niet.
Fancontroller is een apparaat met een thermostaat waarmee je afzuiger op een standaard ingestelde snelheid draait, tenzij de ingestelde maximale waarde (temperatuur) wordt overschreden.
Dan draait 'ie op de maximaal ingestelde waarde.
Zo werken de meeste betaalbare fancontrollers, zelf heb ik deze.
En daar blijft t niet bij.
Je moet je afzuiger afstellen aan de hand van je lamp, en de filter aan de hand van je afzuiger. (als je geen wouten wenst)
Maar daar heb ik gisteren nog wat over gepost.
Voorbeeld: 600watt lamp, minimaal 500m3 afzuiger erop + 600m3 filter.
Ikzelf heb 600watt lamp 750m3 afzuiger, 900m3 filter. Zo hoeft 'ie niet zo snel op z'n max te draaien in de zomer
En ook een schakelkast of relais genaamd, dat is essentieel voor de veiligheid!!!!!!
Cheers dudeLast edited by WeedoHolic; 24 December 2012, 20:08.Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Comment
-
Nonsens, hip gelul als je 't aan mij vraagt.
Ik maak er niet gebruik van en 9/10 hiero ook niet.
Daarnaast reduceert 't de lumens van je lamp & das een feit. Das een feit die als een paal boven water staat, als mijn paal die s'morgens vroeg tegen m'n navel aan gaat
Vind 't daarom alleen al troep.
Daarom, ga nou eens ff rustig rondlezen. Als je rustig elke dag een paar uurtjes gaat koekeloeren, dan heb je aan 3-4 weken genoeg om extact uit te vissen wat je wil/kan doen.
Je komt ook niet over als sommigen: 'Heej man, ik heb een zonnebank gewonnen. Kan ik daaronder kweken?'
Of dat ze afkomen met klakkeloze halogeenlamp/bouwlamp/tuinlamp/kerstverlichting-vragen, vragen of men onder voorgenoemde type lichten kan kweken........
Kansloze jojo's imo, dan heb jij nog potentie denk ik dan.
Potentie qua kweken heIk ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Comment
-
met mijn potentie is inderdaad alles in orde en die paal boven water smorgens gebeurt ook wel eens .
Kheb nu een greenpower 400W, min temp = 21.2graden, max = 29.3...volgens mij kan ik die 600W wel gebruiken..
Ik heb 4 fans, 1 in elke hoek, die meeblazen met de cyclus van het licht. 1 blijft fullcontinue draaien om de lucht af te voeren int donker..
Daarnaast hebk ook nog een koolstoffilter die frisse lucht van buiten (buis ligt aan de ruit) door een filter naar binnen blaast.
grt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djw4 View Postde koolstoffilter dient wel andersom te gebruiken dit dient om de geur te verdoezelen niet andersom dient als afzuiging.
om frisse lucht binnen te laten komen via een ander gat.
Comment
-
Muse, kijk eens op de site van 123tuintechniek in Alkmaar. Daar hebben ze compleet ingerichte kweektenten, van goedkoop tot duur en in allerlei soorten en maten. Dan krijg je een idee wat je nodig hebt om een efficiente kweekruinmte in te richten. En laat je niet verleiden door allerlei praatjes, zoals 24 uur licht e.d. Als je "ervaren" kennis nog niet eens weet hoe een koolstoffilter moet worden aangesloten, zou ik zijn kweekadviezen zeker niet opvolgen. Voor 600 watt zou ik zeker niet gaan: nu kun je nog redelijk afzuigen en de temperatuur in de hand houden. Maar afzuigen door een filter is een andere zaak. Het filter stremt de luchtstroom. Zo'n 70 % van het opgenomen vermogen van een HPS wordt omgezet in warmte. Bij een 600 watter is dat dus meer dan 400 watt in een ruimte van minder dan 2 m3. Bij een gemiddelde woonkamer wordt 100 watt per m3 aangehouden om die kamer bij strenge vorst en straffe wind nog te kunnen verwarmen tot zo'n 22 tot 25 graden. Bij je eerste kweek moet je niet proberen om in de nok van het circus te beginnen. De standaard voorwaarden voor een "normale eerste" kweek zijn al lastig genoeg.Last edited by Xtreme; 25 December 2012, 19:13.
Comment
Comment