Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In ieder geval zou ik het CO2 verhaal helemaal vergeten. Met droogijs werkt het niet. CO2 dient gedoseerd te worden toegevoegd tot maximaal 1200 tot 1500 ppm. Daartoe heb je een dure CO2 sensor nodig, een kostbare CO2 controller en een CO2 generator -een soort kachel, waarvan je de warmte ook nog kwijt moet zien te spelen of een CO2 cylinder van een biertap met magneetklep. En bovendien zuigt je afzuiger je dure CO2 gelijk uit je kweekruimte. Tenzij je uiterst kostbare dimlux-apparatuur aanschaft en op grote schaal kweekt aan de hand van het VPD (vapor pressure deficit) kan CO2 toevoegen/sturen rendabel zijn. Je kunt met deze manier van kweken je afzuiging aan- en uitzetten met tijdsintervallen. Maar ik zie je nog geen mammoth-tent van 6m * 3m, met 18 HPS-lampen van 600 watt aanschaffen. Tevens zou ik bij mijn eerste poging me houden bij een soort. De ene soort wordt hoger dan de andere. Ook de hoeveelheid voeding kan van soort tot soort verschillen.
met mijn potentie is inderdaad alles in orde en die paal boven water smorgens gebeurt ook wel eens .
Kheb nu een greenpower 400W, min temp = 21.2graden, max = 29.3...volgens mij kan ik die 600W wel gebruiken..
Ik heb 4 fans, 1 in elke hoek, die meeblazen met de cyclus van het licht. 1 blijft fullcontinue draaien om de lucht af te voeren int donker..
Daarnaast hebk ook nog een koolstoffilter die frisse lucht van buiten (buis ligt aan de ruit) door een filter naar binnen blaast.
grt
Zo veel fans in zo'n klein tentje is gekkenwerk, overkill imo.
Fans drogen jonge planten eerder uit dan dat ze goed doen, pas in latere fase zijn ze van nut. In de latere bloeifase pas, dan is er ook een hogere luchtvochtigheid.
Ventileren is in die omstandigheden wel snugger, ook om toprot tegen te gaan.
Ik kweek hiero gewoon al 7 weken zonder fan aan, alleen een afzuiger die op minder dan z'n volle kracht zijn werk doet.
Dikke stammetjes hebben ze ook hoor
600watt in een 90cm2-tent, zijn gasten die het doen. Maar zorg dan in ieder geval voor een afzuiger met overcapaciteit; 600watt lamp + 750m3 afzuiger bijv.
Zo heb ik 't precies gedaan namelijk. Al zit ik in een 120cm2 tent.
En die koolstoffilter die moet je gebruiken om de lucht in je tent via 't filter door je afzuiger af te voeren.
Dan ben je goed bezig.
@ Xtreme; Zo is dat, CO2 is veel te complex voor de beginneling maar ook zelfs voor gevorderden.
Dat bedoelde ik namelijk onder andere met 'te veel hooi op je vork nemen'.
Last edited by WeedoHolic; 25 December 2012, 20:05.
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Waarom zou je al bij je eerste kweek gaan experimenteren door planten die reeds in de bloei staan te gaan reveggen (weer terug in de groei zetten dus)? Houd het toch basic. Leer de basisbeginselen. Probeer de gefragmenteerde kennis, die je hebt verzameld te ordenen en het onderlinge verband te onderkennen. Probeer dingen, die op het eerste gezicht wel leuk lijken, zoals CO2 toevoegen, cooltubes, reveggen en 24 uur in de groei zetten, voorlopig in de ijskast te zetten. Zet gewoon netjes 5 planten van de zelfde soort onder een lamp van 400 watt. Top of fim de planten 2 keer, dan staat er genoeg groen. Dan hoef je ook niet te scroggen. Als je het gewone kweken onder de knie hebt -dat is niet zo eenvoudig als het lijkt, meestentijds door een gebrek aan dicipline- is het vroeg genoeg om te gaan experimenteren. Je loopt gewoon veel te hard van stapel, zonder enige ervaring, getuige het feit dat je ging aanzuigen in plaats van afzuigen via je koolstoffilter. Bij je eerste post zag je zelfs een groelamp voor een bloeilamp aan, terwijl je aandroeg dat CO2 omgezet werd in O2 gaf, zonder de C6H12O6 -het meest essentiele- in de beschouwingen te betrekken. Je bent op dit moment nog niet verder dan "de klok horen luiden, zonder te weten waar de klepel hangt". Er zijn bijvoorbeeld zat eigenwijze mensen op hun bek gegaan door een minuutje of 5 licht tijdens de donkerperiode te geven, gewoon omdat ze bijvoorbeeld geen water hadden gegeven of de nieuwsgierigheid van een kennis wilden bevredigen, in de veronderstelling dat die 5 minuten licht in de donkerpriode geen kwaad zou kunnen. Vergeet het maar, je verkloot daarmee de hele boel. Als je de regels nauwgezet naleeft, lukt het vanzelf. Zodra je eigenwijs wordt en het beter denkt te weten, ga je grandioos op je bek.
Comment