Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Hey K1, Silas, Beginnertj, EL SmoKing

Ik verwacht nog een pak meer hits op korte tijd... Want vanaf vanavond begint het experimenteren... En ik heb in post #93 & 101 een oproep gedaan. Ik vermoed dat er veel mensen zijn die net zoals ik hun hobby voor zichzelf houden en er wel begrip voor kunnen opbrengen dat ik op hen reken. Ook op de pol ging ik ferm vooruit sinds ik de oproep deed. Daarbij komt dat de verslagen sinds 2 dagen ook via de pol gepromoot worden en er wel wat hits bijkwamen bij iedereen... Enne, je overdrijft wel hoor denk ik, dacht dat de teller vrijdagavond rond de 25.000 zat. Nu 33.000 dat is dus 8000 op 84 uur....

Daarbuiten ben ik net zoals jullie begonnen om terug actiever te zijn buiten men eigen topic zodat die handtekening van me goed verspreid raakt en voor meer hits zorgt,

Maar ik moet ook toegeven dat minstens 1000 hits van het totaal van mezelf zijn... Ik zit regelmatig men hele topic door te lezen om nog spellingsfouten te vinden. Of te kijken dat ik niets vergeten ben. Niet zo makkelijk om je eigen fouten terug te vinden. Ach ja, ik zal wss niet meer als de andere deelnemers op men eigen topic zitten lezen zeker...
    Last edited by Fruitboer; 22 January 2013, 10:52.
    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Ja ja....dan krijgen we straks net als bij Vadertje toen over de 100.000 hits........waarvan meer dan 80% van jezelf zal zijn of van een billemaatje op het forum.....

Je bent er nog bij lange na niet en de rest is ook goed op weg kerel, dus je kan nog aan alle kanten ingehaald worden!

En mensen die zichzelf al rijk rekenen voor het einde al in zicht is, die zullen gestraft worden

Comment

Tussentijdse update:22 januari 2013 - 14u25

De kogel is door de kerk, de bubble's gaan op 58 dagen om, dat is 6 dagen vroeger dan ik het verwachte te doen. Voor de grootste 2 waren de trichomes gisteren overwegend milky met beginnend amber. De kleinere 20% clear - 80% milky en hier en daar wat beginnend amber. Ze zouden langer kunnen, maar de vorige keer kreeg ik toprot in men hoofdbuds omdat de LV plots omsloeg (stond toen nog wel in een verborgen ruimte in de garage), dat risico wil ik in de eerste plaats vermijden, maar ik wil ook verder met de strawberry's. Deze hebben dringend nood aan grotere voeten (gele bladeren onderaan plant) en ik wil er een deel in bloei gaan zetten.

Wat staat er vanavond op het programma.

Onze wedstrijdsponsor Spliff Seeds richt op zijn website een pol in naar het beste verslag.

Neem een kijkje op www.spliffseeds.nl en breng je stem uit...

en dan liefst op mij uiteraard!!!

Neem ook een kijkje bij de andere knallers!!!!!

K1 SpliffContest
        Fl13r3flu1t3r
        HashiZall
        Maxican

@ CannaRebel: elk topic van jezelf dat je dagelijks opvolgt zal tot een 10% hits van jezelf opleveren.... Das toch ni meer als normaal dat je bij een reactie ff gaat kijken, of dat je nog is naleest wat je reeds schreef. Je wil immers niet te vaak in herhaling vallen want dat verveelt op den duur.

Comment

Update 22 januari 2013:

Eindelijk klaar met knippen....

De 3 die in de groeikamer bleven kregen een 18L pot. Afhankelijk van wanneer deze nu terug voeding vragen (vermoed binnen een 2 - 3 weken) zullen deze een wortelsnoei + nieuwe grond krijgen om nog even door te groeien.

Overzicht voor de verhuizing

13-1-22 Overzicht groeikast.jpg13-1-22 Overzicht bloeitent.jpg

Hier zien jullie een overzicht van hoe alles er bij staat voor ik begin aan de werken. Alles staat redelijk droog, zowel in de groeikast als in de bloeitent.

Sommige Strawberry's beginnen onderaan te vergelen, ze staan eigenlijk net iets te lang in het kleine potje. Niks aan te doen, daar groeien ze wel door denk ik dan.

In de bloeikamer zullen de 4 Bubble's in de hoeken op 58 dagen bloei omgaan. 54 tot 63 dagen nodig en soms zelfs 70 tot 77dagen nodig. Nu heb ik echter geen tijd om ze nog langer te laten staan. Ik heb plaats nodig in de tent voor de Spliff's Strawberry's.

De 4 bubble's werden serieus gestrest, maar ze kwamen door alles door. Al heeft het uiteraard allemaal wel zen tol gehad.

In het midden achteraan staat de Harbinger, die er echt wel zin in heeft. Daarvoor in lijn de 2 eerste bubble's die al naar de bloeitent verhuisden. Wel mooi groen zoals het hoort

De foto's dan genomen tijdens het overpotten, uiteraard weer met een foto van het wortelstelsel. Aan die foto's kan je goed zien dat de plant alle voedingsstoffen uit de grond gezogen heeft. De grondkleur ging van bijna zwart naar licht bruin. Al bij al is die Hubo potgrond zo slecht nog niet. Al vrees ik dat deze in tegenstelling tot grond bij de shop, niet zo regelmatig kan zijn en meer verschillen zal hebben per "serie". We zullen zien, voorlopig werken we er mee verder.

De plantjes zelf doen het nog goed, al weten ze van de droogte. Ik wilde ze goed droog laten komen voor het overpotten, dan komen ze wat makkelijker los, maar door de lagere luchtvochtigheid, het vriesweer maakt het sowieso droger + de CV draait harder en dat maakt het ook nog eens droger. Ik hoop dat dat bijtrekt wanneer ze nu grotere voeten hebben. Ik vergat blijkbaar een foto te nemen van SB7 voor het verpotten, mijn welgemeende excuses hiervoor... Die dingen gebeuren nu eenmaal als je druk bezig bent. Je kan ook duidelijk de vergeling zien onderaan de plantjes, dat zou de komende dagen moeten stoppen en ik verwacht dat ze ook gaan strekken. Ze gaan immers van continu licht naar 12/12.

13-1-22 SB1.jpg 13-1-22 SB2.jpg 13-1-22 SB3.jpg 13-1-22 SB4.jpg13-1-22 SB5.jpg 13-1-22 SB6.jpg 13-1-22 SB7.jpg 13-1-22 SB8.jpg

Persoonlijk vind ik er enkele erg vreemd bij staan, vooral de tweeling vind ik erg agressief stijf omhoog staan. Net 2 puunkers, SB 2 lijkt dan weer overdreven gedrongen te blijven. Das ook de reden dat ik deze terug in de groeikamer zet. Grote voeten lamp er een eind af, en eens kijken of ze gaat strekken. Ik denk dat ik men lichtbalk er te kort op houd, dus die gaat er nu een eind vanaf. Eens bekijken wat dat geeft op deze achterblijver. Daarnaast had ik geen andere voorkeur meer om de blijvers te kiezen dus werd dat gewoon 7 en 8 die me ook net iets kleiner leken.De wortels staan er mijn inziens ook wel lekker bij.

Na het verpotten kregen alle planten een goeie waterbeurt, ze kregen een gift van 0.5L met de vertrouwde formule, uitgewasemd kraantjeswater + 1ml/L wortel en groei stimulator en 0.5ml/L Enzymen

13-1-22 Bubble Gummer 1.jpg13-1-22 Bubble Gummer 2.jpg13-1-22 Bubble Gummer 3.jpg13-1-22 Bubble Gummer 4.jpg

Dan komen we stilaan tot het einde en hoe het er allemaal nu bij staat. Deze foto's zijn niet zo mooi, maar ik wilde de lampen niet uit te schakelen om ze niet nog meer stress te moeten laten ondergaan na het overpotten. Foto's met lamp uit volgen sowieso vanzelf nog. Maar je kan in de groeikast duidelijk het verschil zien, de lichtbalk hangt een pak hoger nu. De Harbinger kreeg een knak van me omdat die wat gestrekt is tussen de bubble's. Normaal zal de tweeling de komende dagen de middenpositie krijgen, maar ik wilde deze nog niet direct recht onder de hps te zetten.

13-1-22 Overzicht 2 ruimtes.jpg
          Iemand wie kan raden wat er in de 2 andere potten rechtsboven zit?

Het enige dat dan nog restte was knippen... 1 en 2 hadden bovenaan redelijk vaste toppen maar onderin was alles fluffy, 3 - 4 daarentegen hebben al redelijk harde toppen en dat tot redelijk diep onderin. Nat gewogen gaf het 1.793 g. We zullen zien als het droog is wat er van overblijft, moet het ook nog van de stammetjes halen dus die wegen nu ook nog mee. Ik hoop op 200g droge toppen. Ik heb alles zo opgehangen dat ik later het gewicht per plant nog kan weten.

13-1-22 Kniptijd.jpg

Ben ik eindelijk rond,

enneuh vergeet het niet......

Fruit is gezond!!!!!!!!!!!!

Onze wedstrijd sponsor Spliff Seeds richt op zijn website een pol in naar het mooiste verslag.

Neem een kijkje op www.spliffseeds.nl en breng je stem uit...

Liefst voor mij uiteraard!!! Kan ook wel een boostclubje gebruiken...
          Al kan ik er niets tegenover zetten...

Neem ook een kijkje bij de andere knallers!!!!!

K1 SpliffContest

Fl13r3flu1t3r

HashiZall

Maxican

Last edited by Fruitboer; 23 January 2013, 21:52.

Comment

een salami?

Comment

Kan ik die zaden bij jou kopen dan? Lijkt me wel vet, een paal in een pot

Comment

De foto is een beetje klein maar het lijkt op basilicum, klopt dat?
                Anders zou het nog tuinkers kunnen zijn, maar wat moet je daar nou mee ?

Comment

20130122_215746.jpgBeetje groter dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post

een salami?

plak bakbloedworst
                    Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

:alienstoned:​← klik hier

sigpic

Comment

Het lijkt toch wel erg op tuinkers hoor Fruitboer.
                      Wat is het?

Comment

Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Prachtige planten van spliff

Comment

Het zijn radijsjes Gezond snoep voor de kids in het midden van de winter Wilde dat toch ook eens proberen.

Comment

Een mooi verzorgd topics met goeie foto's alles tiptop hier, layout dik in orde
                            Mss had je beter wat kleikorrels of perliet in je medium gedaan voordien, helpt het allemaal lekker luchtig te houden

Moge je radijsjes ook lukken want das lekker ^^

Succes Dermee
                            sigpic

Comment

Sorry voor de plotse stop in het verslag. Dit heeft 2 redenen.

1. De testen voor de school (trouwens met groot succes) waarna ik normaal gewoon verder zou doen....

2. En dit stoort me enorm:

Ik kreeg dinsdag een wit kaartje van onze Blauwe vrienden in de bus om eens langs te gaan bij de plaatselijke recherche. Omdat ik zo al eens liggen ben geweest heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de laatste dagen alles verhuisd naar een andere locatie. De groeikast bleef staan maar enkel met de groenten en het fruit.... EN MAAR GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het ging over de plantjes, de boel zal wss geklasseerd worden bij geen gevonden bewijzen, maar binnen een paar maanden weten we hoe de vork in de steel zit als ik het dossier ga inkijken, maar ben er rotsvast van overtuigd dat ik het hier moet zoeken.

Wil alvast even meedelen dat de klager hier zwaar in de fout ging en best af en toe over de schouder kijkt. Ik zal niet dreigen om je te zoeken, ik sta er binnenkort gewoon. Of als er plots iets mis gaat in je leven, denk dan even terug aan dit moment. Dat zal ik ook doen.

Ik trek me dan ook terug uit de wedstrijd en zal me nog enkel focussen op de test en spliff de nodige info door mailen.

Spliff Seeds, bezorg me even een e-mailadres in pm als je wilt.

Salut en de kost, klootzak!!!!!!!!!!!!

Comment

lo fruitje

wtf man !!

das zwaar balen :s

al een geluk dat alles weg was !!

hopenlijk komt alles goed

Tevens proficiat met je testen he

chek je pm eens

groetjes
                                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bezig...
                                X