Spliff's Strawberry |
Voor we starten is een klein dankwoord aan de orde. In eerste instantie aan JD die ons allemaal een platform geeft om onze hobby toe te lichten, en uiteraard aan Spliff seeds ( http://www.spliffseeds.nl/ ),
Disclaimer:
die zich storen aan dit verslag, of aanstoot nemen aan uitspraken of het eventueel illegaal zijn van dit onderwerp in hun land, hebben de vrijheid om dit verslag al dan niet te lezen en kunnen zichzelf vrijwaren door nu verder te klikken. Ik behoud het recht aanpassingen en wijzigingen door te voeren in dit verslag wanneer nodig.
Wat gaan we testen:
Wel, zoals de titel het al zegt, de Spliff's Strawberry: 80% Sativa en 20% Indica genen
Spliff's Strawberry - Collage verpakking - XXX.jpg
(Ineens ook eerste foto's er op)
Genotype:
Strawberry Cough x Skunk en Jack Herer. Een romig aroma van verse bessen met een hazy ondertoon.
Effect:
Overweldigende en stijgende klassieke Sativa high
Medische waarde:
Algemene pijnbestrijding - chronische pijn
Medicinale stam met een geneeskrachtige werking tegen angst en depressie.
THC - gehalte:
Hoog
Beschrijving:
De afkomst van de strawberry strain vind je in het Noord-Oosten van de Verenigde Staten. Een hele speciale Sativa, met keiharde toppen die volledig bedekt zijn met trichomen. De calyx hebben een ronde vorm en zijn niet druppelvormig zoals gebruikelijk. Een lang en slanke vertakte plant, overwoekert door grote keiharde toppen. Voor een Sativa dominante plant heeft ze zeer dichte, harde, en compacte toppen. Niet overdreven veel bladeren, bovenin zeer kleine, en de grotere bladeren onderaan. Dit maakt haar makkelijk en snel te knippen.
Wij adviseren vier tot vijf weken groei onder een 24/0 lichtcyclus. Na overschakeling naar 12/12 laat ze heel traag haar bloemen zien. Ze heeft echter een bloeiperiode van slechts 8 weken. Doordat ze een sterk vertakte plant is, is ze ideaal voor SCROG of SOG. Ze rendeert goed op elk medium. Ook buiten of in kassen zal ze een meer dan behoorlijke oogst opleveren. Binnen- of buiten, ze zal zichzelf volledig bedekken met lange harsklieren. Opletten met voeding want ze is heel voeding - gevoelig!!!
Strawberry is een frisse en zoete stam. Een typisch fruitig en tropisch aroma, doch niet te scherp, een sensatie van frisse en fruitige bloemen. Zoals een vers bloemenveld in de lente. Ze is ideaal om discreet te telen. Er kan een variatie in smaak en geur voorkomen. (3 phenotypes), uitgaande van bessen, pompelmoes met ananas, tot een duidelijke en diepe aardbei smaak.
Dankzij haar Haze roots (Jack Herer) heeft ze een "mindblowing", overweldigende psycho-actieve high die je lachend achterlaat, ook krijg je er de "crunchies" van. Perfect om van te genieten bij een rustig muziekje.
De Set - up:
Medium en voeding:
Spliff's Strawberry - Voedingslijn & medium - XXX.jpg klik foto voor vergroting! |
Voeding: De volledige lijn van Gout (www.goutholland.com). Dit is bio voeding die zen werk heel goed doet, en hier al bewezen heeft wat ze kan. Voedingschema komt in een latere fase aan bod. Medium: 18L. |
GOUT Gb (basis): NPK-MG : 15 - 4 - 19 - 4 Sporenelementen GOUT WG1 (Wortel en groeistimulator): Zeer krachtige wortel en groeistimulator, die ervoor zorgt dat de plant of stek makkelijk aanslaat en groeit. Zorgt voor een optimale benutting van de voeding en een uitgebreid haarwortelstelsel. Verbeterde weerstand en bescherming tegen wortelsschimmels en ziektes. GOUT Bs2 (Bloeistimulator): Bs2 is een bloeistimulator, gegeven vanaf de zichtbare bloei, die zorgt voor een weelderig bloemenveld. De stimulator bevat alle nodige stoffen die de plant in deze periode nodig heeft om wijd en dik te vertakken, zodat ze veel en dikke vruchten kan maken. tevens heeft Bs2 een positieve invloed op de weerstand. Biologische topharder, voor de laatste drie weken van de bloeiperiode. Th3 staat garand voor grote harde toppen met veel meer kristallen. GOUT Zym (Enzymen) Krachtige bodemverbeteraar voor het stimuleren van het micro - biologisch leven in je potten. De enzymen in Zym zetten dood wortelmateriaal versneld om in mineralen en suikers. |
Kweekruimtes:
Groeiruimte:
Bloeiruimte:
De bloei zal gebeuren in een homebox silverline 1000 x 1000 x 2000mm ( L x B x H ).
*** Foto's en meer info van deze ruimtes zullen sowieso aan bod komen in de loop van het verslag, dus nog even geduld.
Het kweekverslag:
28 december 2012:
Spliff's Strawberry - Maken van de kiempotjes - XXX.jpg
*** Er kruipt een beetje werk in, maar voor de kleine hobby-kweker is dit zeker en vast een geschikte oplossing voor stekken en kiemen.***
Nu onze kiempotjes klaar zijn, zijn we klaar voor onze volgende stap in het proces, namelijk onze potjes afvullen en alvast inwateren. Dit vereist een aantal specifieke maatregelen die je best bij het begin van elke ronde kunt hernemen. Zo is mijn voeding gebaseerd op Ec waarde, dus is het ook belangrijk om te weten wat de waardes van je water zijn na het toevoegen van je voeding. Je kan namelijk niet lulkraak geloven wat er op de fles staat. Daarom dus METEN = WETEN en dat begint bij netjes werkende metertjes.
We gaan dus onze metertjes opnieuw ijken (calibreren) voor we starten.
Nu kunnen we dus met een gerust gemoed aan het vullen van de potjes en het inwateren beginnen.
Hier ga ik de potjes gewoon tot aan de rand van de tape vullen met HUBO - aarde. Ik duw de aarde redelijk vast, ik wil niet dat de dames het te gemakkelijk krijgen. Potjes gevuld, dus tijd om die aarde nat te maken. Hiervoor gaan we eerst het kraantjeswater nameten om een eerste indruk te krijgen van de basis - waarden. Waarna we 1/1000 Wortel- en groeistimulator (WS1) toevoegen, en uiteraard het zaakje gaan afzuren. Ik water de potjes voor en de rest gaat in de plantenspuit voor de dagelijkse douche van de andere groeiers.
Spliff's Strawberry - Collage aanmaken voedingswater - XXX.jpg
We geven elk potje een nummer, we willen tenslotte alles van kortbij kunnen volgen. Om gaatjes te prikken gebruik ik de achterzijde van een boortje met een diameter van 6mm. Ik maak deze ongeveer 1,5 cm diep. In elk gaatje mikken we een zaadje waarna er wat verse aarde over het gaatje gaat. Elk potje nog eens nat spuiten met de plantenspuit en de couveuses gaan toe.
Spliff's Strawberry - Collage gezaaide seeds - XXX.jpg
Nu kunnen ze hier natuurlijk niet blijven staan dus gaan we er mee naar hun thuishaven voor de komende weekjes. We zullen de groeikast eens opzoeken. Zoals reeds eerder vermeld heb ik deze zelf gemaakt uit 18mm mdf. Ik ben een goeie ontwerper/tekenaar, en kan goed uit de voeten met metaal en hout. Maar schilderen kan ik niet, dus aub, geen commentaar op het luizige schilderwerk, en het gebruik van de verkeerde verf. Ooit, zal ik hier nog wel eens een nieuw laagje op zetten met latexverf, maar deze overschotten moesten eerst opgebruikt worden van de vrouw des huizes.
Ze staan op hun plaats, het startschot werd gegeven op 28/12/12 omstreeks 22u. De andere plantjes zullen in latere stappen ook wel hier en daar een woordje uitleg krijgen. Maar om toch alvast een sluier op te lichten, de 4 grotere zijn de bubble gummer (Female Seeds) stekken die in dezelfde couveuses het levenslicht zagen en een zware reveg achter de rug hebben. De 4 kleinere plantjes zijn 2x Toxic Berry en 2x Harbinger (Omni - Seeds en een knipoog naar Hjm). Zo we zijn er mee vertrokken en met wat geluk krijgen jullie straks nog een eerste update achter de kiezen.
Spliff's Strawberry - Collage in de groeikast - XXX.jpg
Wachten op de eerste tekenen van leven.... Wie zet zen stoel en wacht mee met mij????
Comment