Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo beste forumleden,

    Ik heb besloten om zelfvoorzienend te worden en wil dus mijn eigen wiet kweken. Mijn doel is niet om te gaan verkopen of er winst mee te maken of wat dan ook: gewoon in eigen behoefte voorzien. Aangezien het niet de bedoeling is een massa plantjes te zetten, heb ik zo'n kleine complete kweektent gekocht, de secret jardin dr 60 (http://www.degrowshop.eu/complete-kw...0-ii-compleet/

    #2
    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

    Tentje zou klaar moeten zijn intussen. De zaadjes verwacht ik morgen of overmorgen dus hoop ik dit weekend van start te kunnen gaan. Op de foto's is het niet zichtbaar, maar in de tent hangt ook een metertje voor luchtvochtigheid/temperatuur. Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb om (veilig uiteraard!) van start te gaan. Natuurlijk zijn adviezen/tips/opmerkingen altijd welkom!
    afzuiging.jpgschakel.jpgtent 1.jpg

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

      Ben je nou n nederlander of n belg??

      Kijk, als belg kom je dr wel mee weg als je n autoflowerts indoor zet maar als nederlander wordt dat al n stuk moeilijker eh..

      Suc6

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

        Ik ben een zuiderbuur
        Ik begrijp hieruit dat indoor autoflower ietwat "not done" is dan? Zoals ik zei: ik ben een beginner en wil gewoon eens (proberen) m'n eigen stuff te fabriceren. Hopelijk lukt dat met de setup die ik gemaakt heb...

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

          Gaat niet bestaat niet eh, regul;iere wiet scheelt je minimaal 6 uur licht per dag maar zo kan t op zeker ook!

          Suc6

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

            Volgens wat ik opgezocht heb ga ik van 18/6 in de groeifase naar 12/12 in bloeifase....

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

              Correct me if i'm wrong, maar een autoflower kan gerust op 18/6 blijven staan.. Die schiet namelijk van zijn eigen in bloei

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                even wat verder over opgezocht en idd... kan mss beter op 18/6 blijven staan. Of heeft ie aan 12 u licht/donker voldoende (als het niet echt hoeft, kan je de lamp beter niet laten branden denk ik) wanneer ie in bloeifase is gegaan?

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                  Autoflowers moeten op 18/6 (of zelfs 20/4) blijven staan gedurende de hele kweek.
                  Dat kun je in bijna elk AF topic wel vinden.

                  Maarre..wat is er met je kap gebeurd ?
                  Die hoort symmetrisch te zijn, voor een goede reflectie.

                  Die draden die half uit je VSA steken kan ook niet zo he .. dat is vragen om ongelukken.
                  En die VSA moet je even vast schroeven, liefst met een gips plaatje eronder ivm de hitte.
                  De snoeren zet je dan ook vast, als trekontlasting, zodat je ze er niet uittrekt als je eens met je oor achter zo'n draad blijft hangen.

                  Even finetunen voor je begint he ..
                  Succes kerel.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                    snap het nog steeds niet !! dat er mensen zijn die een tent aanschaffen en er dan afjes inzetten !! goei die zooi buiten en zet degelijke planten binenn :d

                    afje kan je wel is zetten !! als je plekje over hebt bvb !!

                    voor de rest voeg ik me toe aan Q en antwoord !! af minimum 18/6 de hele run !!

                    Groetjes
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                      Die kap ziet er op foto erger uit dan het is hoor, maar langs de ene kant staat ze inderdaad iets meer "open".
                      Wat me meer zorgen baart is die VSA. Hoe kan je de draden dan veiliger aansluiten? Het uiteinde van de drie losse draadjes wat korter maken moet nog wel lukken (moet de draad toch nog inkorten) maar ik moet de draadjes nog wel voldoende vast kunnen schroeven. Maar sowieso zal er dan toch een stukje uitsteken?
                      Vastschroeven is nogal moeilijk; daarom dat ik dacht de VSA op de stenen vensterbank te plaatsen. Een gipsplaatje eronder moet me nog wel lukken, bedankt voor de tip. De kabels ga ik inderdaad nog wat beter proberen te organiseren, maar aangezien ik niet zo veel ruimte heb is dat niet zo makkelijk.
                      Ik voeg ook nog even een foto toe van de aansluiting van de lamp in de tent, ik hoop dat dit zeker in orde is. Ik dacht eerlijk gezegd dat alles er redelijk uit zag. Bedankt om me weer even met beide voetjes op de grond te zetten
                      Veiligheid is sowieso het belangrijkst, als het niet veilig kan, dan begin ik er gewoonweg niet aan. aansluiting lamp.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                        Heb je een relais zitten tussen je timer en je vsa ? Grtz
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                          De lamp (Philips 250 W HPS) is aangesloten op de ARCE 100-32, die dan weer aansluit op een Davin DV12 die dan in stopcontact zit.
                          http://www.degrowshop.eu/schakelkasten/davin-dv-12/

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                            Dan ben je goed bezig
                            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                              Door mijn vorige post te plaatsen, valt het mij plots op dat mijn lamp 250W is en bij die Davin vermeld staat dat ie geschikt is om max 2 x 600W of 2 X 400W armaturen aan te sluiten. Kan/mag dat dan wel?

                              Comment

                              Bezig...
                              X