Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

    Kun je ook een spaarlampje van 10 watt op schakelen hoor :p Ze hebben het enkel over maxima.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

      Om draad echt veilig tussen klemmen te houden gebruik ik adereindhulsjes.
      Ik gebruik ze overal in huis waar het kan, alleen voor 1 keer gebruiken is het wat duur misschien.
      Die dingen op zich kosten geen drol, voor 2-3 euro heb je er 100 bij de meeste bouwmarkten.
      Je hebt er wel een speciale tang voor nodig, die zijn wel vanaf 15 euro ofzo.

      Zonder hulsjes zou ik de draad hooguit 5mm afstrippen, dan iets twisten, en de draad omvouwen, zodat je draad + een stukje isolatie tussen de schroef klemt met vastdraaien.
      Dan hoeft er ook geen bloot koper uit te steken waardoor je minder kans op een vlamboog hebt.
      In ieder geval het snoer goed vastzetten zodat er geen beweging mogelijk is.
      Een stenen vensterbank is prima eh.. die zal geen vlam vatten door warmte.

      Die schakelkast is goed. Kun je bijvoorbeeld ook een fan o.i.d. opzetten.
      Zolang je minder dan 1200W totaal op die Davin aansluit blijft de zekering heel
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

        Alvast allen bedankt voor de nuttige tips! De zaadjes zijn inmiddels aangekomen dus ik ga proberen dit weekend de tent volledig af te werken. Volgende week zaterdag zou ik graag voor de eerste maal de lampen aanzetten. Kwestie dat ik toch thuis ben tijdens hun eerste draaidagen, just in case
        Ik denk dan ook de zaadjes ergens halfweg volgende week te laten beginnen ontkiemen. Gewoon ontkiemen in waterbekertje tot er een worteltje zichtbaar is lijkt me makkelijkste manier. Daarna kunnen ze in kleine potjes en zodra ze dan boven de grond komen piepen, mogen ze onder de zonnebank
        Ik zal morgen eens gaan kijken voor die adereindhulsjes. Dat lijkt me inderdaad een veilige(re) methode. Bedankt voor jullie adviezen en raad!

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

          hoeveel plantjes ga je eigenlijk zetten??

          leuke setup,is al een goed begin

          grtz antwaerp

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

            De setup is nu volledig klaar. De kabels zijn zo veel als mogelijk netjes weggewerkt en ik heb inderdaad adereindhulsjes gebruikt (voor de Belgen die dit volgen: hier noemt men die dingen blijkbaar kabelschoentjes). Ziet er al wat beter - lees veiliger - uit zo:
            Adereindhulsjes.jpg

            Nu nog enkele dagen wachten en intussen wat info doornemen, en dan beginnen we eraan. Eigenlijk wel spannend, ben echt eens nieuwsgierig of een onhandige harry als mezelf dit ook kan.
            Ik ben van plan 3 of misschien 4 plantjes te zetten, al denk ik maar voldoende ruimte te hebben voor 3. Zoals eerder gezegd, ik doe dit puur voor eigen gebruik dus ik hoef ook geen massa plantjes en/of superhoge opbrengst te hebben. Als ik al kan voorzien in eigen gebruik en ik leer intussen wat bij (waar ik mede dankzij jullie tips al volop mee bezig ben), is het 'experiment' voor mij al zeker geslaagd

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

              Ben er aan begonnen nu... benieuwd wat het resultaat zal worden...

              zaadjes.jpg

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                En daar komen de eerste worteltjes piepen...

                ontkiemen.jpg

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                    Afzuiger harder laten draaien, probeer de temp op max. 28 te houden

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                      mja dat is het probleem: die draait al op volle kracht, net zoals de ventilator

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                          De meter hangt bovenaan, dus ver van de lamp verwijderd aangezien die nog op laagste stand hangt. Bovendien geen rechtstreeks licht naar de meter toe aangezien die hoger dan de reflectiekap hangt.

                          Comment


                            #28
                            Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                            Gaat de warmte ook niet meest naar boven? Als je de mogelijkheid hebt meet hem dan is op de grond of tussen de potten maar wel in de schaduw, kan best wat graden schelen... Kan me inbeelden dat je lampkap ook veel warmte straalt richting je meter

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                                Denk het niet want die pc kabel zoals jij hem bedoeld zie ik ook voor me, en die is toch ruimschoots dik genoeg? Of zijn de draden niet correct aangesloten? Al zou je dat normaal gezien wel al gemerkt moeten hebben want de zekering zou wel springen....

                                Comment

                                Bezig...
                                X