Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

    Net de filter er even uitgehaald en zoals ik al vermoedde doet ie het niet. Alles lijkt me echter correct aangesloten...:

    Ventilator_afzuiging.jpg

    Ik denk dat het toch iets met die kabel zal te maken hebben dan. Weet iemand van jullie waar ik op moet letten wanneer ik een nieuwe ga kopen in de doe-het-zelf-winkel? En koop je dan gewoon ook een aparte stekker die je aan het andere einde aansluit?

    Comment


      #32
      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

      Mijn eerste dilemma...
      Zoals hierboven vermeld doet de afzuiging het dus niet. In het beste geval ligt dat aan de stroomkabel die ik gebruikt heb. Omdat ik vandaag pas te laat bij de doe-het-zelf-zaak raakte was die al gesloten en dus kan ik pas morgen een nieuwe kabel halen, waar ik dan een stopcontact op dien te monteren. Dat ga ik morgen dus doen. Lukt het dan nog steeds niet, dan lijkt mij de ventilator defect en dien ik een nieuwe te kopen. Als dat het geval is, hoop ik dat ik die snel - sowieso ten vroegste overmorgen - kan aanschaffen en installeren.
      Vraag is wat ik nu best in tussentijd doe... Ik heb 5 zaadjes geplant en eentje komt nu net boven de grond uit piepen. Ik verwacht dat tegen morgen ook de rest bovengronds zal komen. Ik kan ze intussen wel in de kast met licht zetten, maar zonder afzuiging loopt de temperatuur te hoog op. Ik heb nu dus een ventilatieopening volledig open gezet zodat de warme lucht toch weg kan en ik de temperatuur toch nog min of meer onder controle kan houden. Tot morgenvroeg is er dus geen al te groot probleem, maar wat doe ik dan best?
      Ofwel sluit ik alles morgen goed dicht, dan kan er zeker geen licht binnen tijdens de zes donkere uren. Maar ik zal pas thuis komen wanneer de lamp alweer een paar uur aan staat en dat betekent dat tegen dan zonder afzuiging de temperatuur wel eens kan oplopen. Zodra ik thuis kom kan ik dan weer een ventilatieopening open zetten (en hopelijk de afzuiging fiksen).
      Ofwel laat ik die ventilatieopening open zodat de temperatuur niet kan oplopen tijdens de draaiuren dat ik nog niet thuis ben. Ik kan er dan wel voor zorgen dat er zeer weinig licht binnenkan (kast staat ik kleine kamer waarvan ik het ene kleine raam dat er is wel kan bedekken door gordijn zodat het er wel vrij donker is) maar echt 100% lichtdicht is het dan niet.
      Ik denk dat dit laatste de beste keuze is, aangezien ik er wel voor kan zorgen dat de mogelijke lichtinval heel beperkt is.
      Wat denken jullie dat de beste optie is? Of mss nog een andere noodoplossing?

      Comment


        #33
        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

        Relax mede zuiderbuur. Relax. Die zaailingen hebben nog niet al die zorg nodig. Ik hou ze bijv 2 - 3 weken onder een plastic kap. Hoge lv en geen fel direct licht.


        Dus je hebt nog even tijd om alles in orde te krijgen!

        Succes

        mobile message

        Comment


          #34
          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

          Dat probeer ik ook maar om die hoge lv te halen, dient er warmte gemaakt te worden. Dus lamp aan. Maar weer niet te lang of de eerste borelingen beginnen wat te kleuren.
          Beetje schipperen momenteel dus, daarnet een potje net gekookt water bij in de kast gezet, helpt de lv ook omhoog zonder te warme omstandigheden of te fel licht. Hopelijk morgen terug overschakelen op een normale werking van de kast...

          Comment


            #35
            Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

            Is het geen mogelijkheid om de ruimte goed te verluchten en op 24/0 te starten met je lamp? Dan blijft de temperatuur ook stabiel... Kan je aanhouden tot je de lobblaadjes ziet verschijnen, maar tegen die tijd is je afzuiger gefixed Succes

            Comment


              #36
              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

              je lamp gewoon op 18/6 houden en nu nog hoog houden(min 1mtr. mag hoger om te laten wennen aan stralings warmte). niet spelen met lichturen, je planten kunnen gaan stressen en voor autoflowers is dat funest in hun beperkte leven. in tegenstelling tot gewone planten welke je gewoon een weekje extra kan laten groeien. over lv zou ik me niet zoveel zorgen maken, je kweekt immers uitzaad en niet met stekken die uit nood wortels moeten aanmaken (je kan eventueel plastic zakje over je pot doen mocht je toch zorgen maken). overdag lekker tentje beetje open snacht dicht. dan redden ze het makkelijk.

              succes
              enuh autoflowers binnen is ni zo dom hoor, tenmiste 300+gram gedroogde compacte toppen van 4 planten onder 400watt in slechts 10 weken, vind ik ni slecht oke oke, op een hydro systeempje ja, inderdaad
              Last edited by Hennep; 15 January 2013, 23:23.
              sigpic
              Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

              Comment


                #37
                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                heel mijn kweek 18/6 gedraaid met toch wel een lage lv, en toch een mooie temp. op 28 graden is het beste
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                sigpic

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                  Blijkbaar was het ventilatortje van de afzuiging stuk. De nieuwe hangt er nu in en die draait nu. Toch leek de temperatuur in eerste instantie weer op te lopen tot boven de 30... Zakt die nog wat terug eens de luchtcirculatie echt op gang is gekomen? De afzuiging draait volledig, net zoals een kleine ventilator onderaan. Ik hoop dat de temp wat terug zal zakken want zou anders niet weten hoe ik die nog een 4-5 tal graden kan doen zakken...

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik snap er niks meer van. Temp blijft oplopen (al 32) en ik vrees dat die nieuwe ventilator het ook begeven heeft want ik vind het weer verdacht stil... Wat zou ik verkeerd kunnen gedaan hebben? Wanneer ik de kabel heb aangesloten heb ik eerst alles getest en dat werkte perfect. Hangt ie amper een uurtje in de kast en heeft ie het volgens mij weeral begeven...

                  Comment


                    #39
                    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                    je moet ook ff op de juiste plek onder je lamp temp meten. zorg wel dat je thermometer in de schaduw hangt/staat
                    gr. hennep
                    sigpic
                    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                    Comment


                      #40
                      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                      jup wat berry zegt...18/6 bij mij ook goed hoor

                      grtz

                      Comment


                        #41
                        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                        Oef... ik denk dat de afzuiging het toch nog doet. Alleen mag ik de tent niet volledig sluiten want dan loopt de temp op tot 31 graden, ongeacht waar je meer (zowel boven als onder lamp getest). Maar wanneer ik de ritssluiting van de tent een tiental cm open laat staan tijdens de daguren, blijft ie op een mooie 28-28.5 graden met een lv van 75-80, lijkt me dus OK. Vier van de 5 plantjes zijn nu bovengekomen, eentje is ofwel gesneuveld ofwel een echt nakomertje. Zo zien m'n schatjes er momenteel uit:

                        babyplantjes.jpg

                        Vanaf wanneer kan je best de lamp weer dichter bij de plantjes hangen? Die hangt er nu zo'n dikke meter boven. Alvast bedankt voor jullie geapprecieerde tips en adviezen!

                        Comment


                          #42
                          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                          Nog even een update: zo zien ze er momenteel uit:

                          Svz_01_20.jpg

                          Ik heb sowieso maar plaats om drie, misschien 4 planten in grotere potten te houden, dus het lijkt me wel logisch welke van de 5 de afvaller zal worden. Ik zal al blij zijn als er drie het tot een goed einde kunnen brengen.

                          Weet er iemand op welk moment je deze plantjes best in een grotere pot kan overbrengen? Ik neem aan dat dat ook het moment zal zijn dat ik de lamp weer wat dichterbij breng? Groetjes!

                          Comment


                            #43
                            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                            Aangezien de worteltjes onderaan de kleine potjes uitkwamen, heb ik de drie best uitziende plantjes nu in grotere potten gezet. Ze zien er vrij goed uit denk ik, maar de temperatuur onder controle houden blijft toch erg moeilijk. Als ik thuis ben en regelmatig de tent even een beetje kan openen, lukt dat nog wel. Maar als de lamp 4-5 uur draait terwijl ik niet thuis ben, loopt de temperatuur wel op tot boven de 30 graden. Hopelijk helpt het feit dat er nu minder weerkaatsing is door de grotere potten wat. Ik ga nu rustig verder proberen te doen en zal wel af en toe een foto-update geven. Ik denk over genoeg basisinfo te beschikken om alles draaiende te houden, maar mocht er nog een probleem opduiken dan hoop ik hier terecht te kunnen.

                            Comment


                              #44
                              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                              Even een update:

                              Svz_01_25.jpg

                              Ze zijn er al bij al vrij goed uit denk ik, alleen de grootste (1) begint wat te krullen aan de bladen, hopelijk gaat dit snel over. Die zou mss een beetje te veel water kunnen gehad hebben, dus ben nu even geen water aan het geven. Hopelijk komt dat nog wel goed.

                              Comment


                                #45
                                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                                lokes nederbelg

                                denk dat ze beetje last hebben van de warmte ?? Zet er mss iets bij voor een beter lv !!

                                en de rechtse heeft precies beetje last van teveel water ?? of vergis ik me !!

                                groetjes
                                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                                Comment

                                Bezig...
                                X