Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

    Plantje 3 is zo geil he

    mobile message

    Comment


      #62
      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

      Oorspronkelijk geplaatst door jointje5738 View Post
      is 50cm niet voor 600w? hps
      Ik gebruik een 250 ipv 600, staan in klein tentje van 60 bij 60

      Comment


        #63
        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

        ja oke maar omdat je vroeg is 50cm niet te laag voor 250w, lijkt me dan eerder te hoog waardoor ze weer gaan strekken en blad oprollen heb ik me laten vertellen.
        ken ook fout zijn hoor ben zelf ook nog maar beginner,

        Comment


          #64
          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

          Ik hang mijn 250 watt 20 cm van de toppen, met een ventilator die blaast tussen de toppen en de lamp.

          Comment


            #65
            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

            Zo is het nu ook ongeveer: lamp op een 20-25 cm van de toppen. De ventilator blaast maar sporadisch lucht tussen lamp en toppen, afzuiging draait ongeveer per kwartier aan/uit. Zo hou ik de lv momenteel op ongeveer 60 en blijft de temp ook goed. Heb gisteren de slechte blaadjes eruit gehaald en alles eens van nader bekeken, denk dat het er allemaal OK uit ziet. De topjes beginnen zich rustigaan te vormen. Heb wel de indruk dat ze nu wat veel water vragen, dus geef wel wat meer maar wil ze ook niet te nat gaan zetten.

            Comment


              #66
              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

              Weer een weekje verder en alles gaat nog goed denk ik, maar oordelen jullie zelf maar:

              Plantje 1:

              5.5.jpg5.6.jpg5.8.jpg

              Plantje 2:

              5.1.jpg5.4.jpg5.6.jpg

              Plantje 3:

              5.1.jpg5.4.jpg5.5.jpg5.10.jpg

              Uiteraard blijven tips, adviezen,... net als vragen welkom.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
              Last edited by NederBelg; 26 February 2013, 20:42.

              Comment


                #67
                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Om draad echt veilig tussen klemmen te houden gebruik ik adereindhulsjes.
                Ik gebruik ze overal in huis waar het kan, alleen voor 1 keer gebruiken is het wat duur misschien.
                Die dingen op zich kosten geen drol, voor 2-3 euro heb je er 100 bij de meeste bouwmarkten.
                Je hebt er wel een speciale tang voor nodig, die zijn wel vanaf 15 euro ofzo.

                Zonder hulsjes zou ik de draad hooguit 5mm afstrippen, dan iets twisten, en de draad omvouwen, zodat je draad + een stukje isolatie tussen de schroef klemt met vastdraaien.
                Dan hoeft er ook geen bloot koper uit te steken waardoor je minder kans op een vlamboog hebt.
                In ieder geval het snoer goed vastzetten zodat er geen beweging mogelijk is.
                Een stenen vensterbank is prima eh.. die zal geen vlam vatten door warmte.

                Die schakelkast is goed. Kun je bijvoorbeeld ook een fan o.i.d. opzetten.
                Zolang je minder dan 1200W totaal op die Davin aansluit blijft de zekering heel



                dag allemaal,

                Nederbelg leuke tent heb je daar.

                QnQ, jij hebt ook prachtige toppen ik heb ze gezien in je kweekverslag real nice!
                het is duidelijk te merken dat je veel verstand van zaken hebt.
                alleen het zou fijn zijn als je miscchien wat fotos kan maken van jou electra en ... VSA opstelling
                voor alle beginners hier .. het zou ons veel helpen.

                EN NATUURIJK VEILIGHEID IS HET BELANGRIJKSTE

                thanks zou heel fijn zijn!

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                trouwens ik ben heel er benieuwd hoe het zit met het geluid ?
                van de afzuiger en alles.

                zou je in de zelfde kamer kunen slapen?

                Comment


                  #68

                  Comment


                    #69
                    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                    Oorspronkelijk geplaatst door NederBelg View Post
                    Als het je kan interesseren of helpen wil ik wel enkele foto's plaatsen van de aansluitingen van lamp, ventilator, timers, VSA ... alle elektrische voorzieningen dus.
                    zou fijn zijn



                    Comment


                      #70

                      Comment


                        #71
                        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                        nice

                        Comment


                          #72
                          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                          Hier volgen de beloofde foto's. Eerst dus de afzuiging. Zoals eerder gezegd heb ik die net buiten de tent gehangen. Da's een gewone stroomkabel met aan het ene uiteinde een stekker en aan het andere de losse draden. De gekleurde draaadjes sluit je aan op de + en -, het gele draadje hoef je (bij deze afzuigventilator) niet aan te sluiten. Ik heb zelf nog de stekker op een timer gezet om de afzuiging automatisch te laten verlopen. (op de stand van de pinnetjes van de timer hoef je niet te letten, die pas ik eigenlijk continu aan ifv lv en temp). Dat alles geeft dus ongeveer zoiets:

                          Setup1.jpgsetup2.jpg

                          Door dezelfde opening waar m'n afzuigventilator zit, heb ik ook de kabel van m'n lampen gehangen. Da's de witte draad die je daar ziet. Dit is een kabel met aan beide kanten losse draden. De ene kant sluit je aan op je lamp. Hier sluit je alle 3 de draden aan (+,- en aarding). Dat ziet er dan ongeveer zo uit (de dikkere zwarte kabel waar dat dunnere blauwe uitkomt, is gewoon onderdeel van je lampkap, hoef je dus zelf niet aan te sluiten):

                          Setup3.jpg

                          Het andere uiteinde heb ik aangesloten op een ARCE 100-32. Daar staat duidelijk op aangegeven waar je de lamp moet op aansluiten (3 aansluitingen meest rechts). De twee uiterst rechtse aansluitingen zijn de + en de -, het middenste is voor de aarding. De ARCE is dan op zijn beurt weer aangesloten op de timer. Dit gebeurt met een kabel met aan ene uiteinde losse draden (aan te sluiten op NACE dus) en aan andere zijde een stekker. Weer zelfde principe: + en - aansluiten, de aarding mag bij de andere aarding (van de lamp). Dan heb je zoiets:

                          setup4.jpgsetup5.jpgsetup6.jpg

                          Dan de stekker van de timer (zwarte kabel) in het stopcontact en klaar. Echt niet moeilijk hoor. Ik heb ook verschillende aansluitschema's gevonden alvorens ik alles aansloot, dat helpt wel natuurlijk.

                          Wil je er nog een blaasventilator bij dan kan je die gewoon op een stopcontact aansluiten. Die had ik in begin ook, maar zorgde eigenlijk meer voor problemen dus heb ik er (oa op aanraden van QnQ) uitgezwierd.
                          En da's alles. Ik hoop dat m'n uitleg een beetje duidelijk is. Het klinkt misschien wel moeilijker dan het eigenlijk is hoor. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die wel. Succes!

                          Comment


                            #73
                            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                            Sterk Gedrag!


                            Comment


                              #74
                              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                              Het snoer naar je lamp moet je even uit je VSA trekken en opnieuw strippen, als je tijd hebt. Ik zie koperrr..
                              Kun je de afzuiging niet gewoon aan laten ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #75
                                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                                Als ik de afzuiging continu aanlaat, daalt de lv wat te fel. Normalerwijze moet die nu rond de 55 zijn, en als ik continu laat afzuigen dan blijft de lv onder de 50. Bovendien kan ik nu de lv op peil houden met ongeveer kwartiertje afzuiging per 1.5u (wanneer de lamp brandt). Bespaart dus ook wat energie, al zal dat natuurlijk niet zo veel verschil maken.
                                Zolang alles goed blijft lopen op de manier waarop ik nu alles aanpak, wil (durf) ik niet al te veel te veranderen. Tijdens het weekend zal ik nog eens wat foto's van de plantjes en vooral de toppen posten. Die zien er bij de ene plant al wat voller en beter uit dan bij de andere. Misschien kan een blik van een kenner wel meer info halen uit hoe de plantjes er nu uitzien, dus mocht je begin volgende week ergens een minuutje tijd vinden, nodig ik je graag uit nog eens te komen kijken en je kennersvisie te delen

                                Comment

                                Bezig...
                                X