Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

    Weer een weekje verder, dus weer wat nieuwe foto's...

    Plantje 1:

    6.1.jpg6.2.jpg

    Plantje 2:

    6.1.jpg6.2.jpg

    Plantje 3:

    6.1.jpg6.2.jpg

    Alle drie de plantjes beginnen nu bladeren te verliezen. Eerst kleuren de bladeren geel, enkele dagen later vallen ze af. Eerst dacht ik dat ik een bladprobleem had, maar naat verluid is dit niet zo abnormaal en kan het geen kwaad. De toppen van plant 3 zijn wel aanzienlijk voller en groter dan die van de twee andere. Ik denk dat alles nog redelijk goed verloopt. Normalerwijze hebben ze nu nog een drietal weken nodig.

    Comment


      #77
      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

      Echt een leuke tread, ideaal voor de beginner om eens een kijkje achter de gordijnen te nemen.. van een andere beginner

      Nog veel succes de laatste weken.
      Het begint te kriebelen om zelf aan de slag te gaan!

      Comment


        #78
        Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

        hey nederbelg,

        ik heb me mijne eerste keer ook zwaar an het stresse geweest toen op het einde men bladeren begonnen te vergelen en afvalle,ma zoals je zelf al zei dit is normaal hoor,je planten gaan in de herfstperiode nu he.

        deze gaan alle voeding die ze kunne uit de bladeren halen om aan de toppe te kunne geven,dus maak je geen zorgen.

        je planten zien er goed uit,gwn verder doen hoe ju nu bezig bent!!

        grtz

        Comment


          #79
          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

          Bedankt bedankt... ik denk inderdaad dat alles nog vrij goed gaat. Normalerwijze nog een drietal weken en dan komt de oogsttijd. Kan er iemand mij trouwens zeggen hoe je, puur op het zicht, kan bepalen wanneer het tijd is om de plantjes te laten drogen? Ik ken wel de "theoretische" datum wanneer de bloei gedaan zou moeten zijn, maar hoe kan je eigenlijk best bepalen en beslissen wanneer het tijd is om ze ondersteboven in het donker te hangen om ze te laten drogen?

          Comment


            #80
            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

            Trichomen.
            Andere methodes is gokwerk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #81
              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

              Ziet er heel mooi uit!
              Van welke breeder zijn deze af White Widow?

              Groet, Heribei

              Comment


                #82
                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                Plantjes zien er goe uit, goe bezig , dat gaat smaken

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Het snoer naar je lamp moet je even uit je VSA trekken en opnieuw strippen, als je tijd hebt. Ik zie koperrr..
                Kun je de afzuiging niet gewoon aan laten ?

                Deze reactie kan ik alleen maar bevestigen, kben namelijk electricien.
                Ik kreeg een beetje de kriebels bij het zien van de gestripte draden, heel gevaarlijk, ook al hangen er pinnetjes aan.
                En ik hoop dat die schakelklok niet het volle vermogen moet schakelen, daar zijn ze niet geschikt voor.
                Beter met een extra vermogencontactor/relais werken, als je wil laat ik fotos zien van mijn setup.

                Wel heel leuke plantjes , goe bezig

                Comment


                  #83
                  Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                  Foto's zijn altijd welkom, ik ken namelijk weinig tot niets van elektriciteit. De schakelklok moet verre van het volledige vermogen draaien, amper de helft zelfs. Daar heb ik (op aanraden van een vriend) ook op gelet.
                  Morgen heb ik normaal gezien wel wat tijd om de draadjes wat netter proberen te strippen, maar voor een onhandige harry als mezelf vond ik het eerlijk gezegd al bij al wel meevallen. Maar ik ga idd proberen te zorgen dat er nergens nog koper te zien is (al lijkt het op de foto door het inzoomen wel duidelijker dan het in het echt is hoor). Nu, alles staat wel op een stenen vensterbank en ik heb er ook voor gezorgd dat er nooit iets in de buurt van de bedrading kan komen.

                  Comment


                    #84
                    Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                    De plantjes zijn de volgende: http://azarius.nl/seedshop/autoflowe...eds-feminized/

                    Ik heb nu ook even de aansluitingen op de VSA even opnieuw gemaakt. Nu ja, "even" is relatief. Ben er meer dan een uur aan bezig geweest met m'n twee linkerhanden Veilig is dat systeem met adereindhulsjes wel, maar handig is toch iets anders (al zal ik het wss gewoon niet op de juiste manier aanpakken). Vell prutswerk om alles ietwat mooi aangesloten te krijgen. Nu ziet het er dus zo uit:

                    Adereindhulsjes 2.jpg

                    Straks omstreeks half twee weten we of alles goed is aangesloten, wanneer de lamp zou moeten aanspringen. Maar denk wel dat alles OK is dus dat zou geen prob mogen zijn.

                    De info ivm de trichomen had ik ook al eens gezien, maar toch bedankt. Goede uitleg, maar om het echt correct te kunnen weten heb je dan wel een microscoopje of een heel degelijk fototoestel nodig. Dat eerste heb ik niet, en of mijn huis-tuin-en-keuken-sony'tje als een degelijk fototoestel kan aanzien worden is ook maar de vraag. Ik ga straks eens proberen om te zien hoe ver ik kan inzoomen om toch nog een scherpe foto te maken. Vrees een beetje dat dat onvoldoende zal zijn maar we zien wel.

                    Comment


                      #85
                      Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                      Dat is al wat beter inderdaad.
                      Je kunt de witte draad rustig 5 cm verder afstrippen volgende keer (mocht het nog eens voor komen), dan heb je wat meer speelruimte
                      Probeer dan de gekleurde draden niet te beschadigen op het punt waar je stript.

                      Als je een macro functie ('n bloemetje) op je toestel hebt, probeer die eens.
                      Gebruik ook de grootste resolutie, flits en geen zoom.
                      Dan kun je vanaf een cm of 10 een foto maken, en op je computer kun je 'm goed inzoomen.

                      Je hebt nog wel een paar weekjes de tijd.
                      Geef je ze geen voeding ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #86

                        Comment


                          #87
                          Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                          Hier volgen de beloofde foto's. Ik heb geprobeerd van elk plantje zowel een algemeen, semi-detail als detailbeeld te maken. Microscopisch beeld kan ik helaas niet bekomen dus een echt detailbeeld van de trichomen zit er helaas niet in. De ideale oogsttijd zal dus wel een beetje gokken worden maar ja... dat zien we dan wel. Zo zien m'n plantjes er nu uit:

                          Plantje 1:

                          7.1.jpg7.6.jpg7.6detail.JPG7.9.jpg7.11 detail.jpg

                          Plantje 2:

                          7.1.jpg7.2.jpg7.3.jpg7.4.jpg7.6.jpg7.10detail.jpg

                          En plantje 3:

                          7.1.jpg7.2.jpg7.3.jpg7.4 detail.jpg7.6 detail.jpg

                          Comment


                            #88
                            Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                            Ik vind vooral #1 er beroerd uitzien ey.
                            Nou heb ik nog nooit een autoflower WW gehad, dus misschien hoort het zo, i dunno ..
                            Plantje 2 ziet er het best uit, maar dat ziet iedereen.
                            Bidden voor een happy end.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #89
                              Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                              Die moeten nog een tijdje lijkt me. Anders is er iets vreemds aan de hand...

                              mobile message

                              Comment


                                #90
                                Re: Eerste kweek van een beginner: WW autoflower

                                Volgens de "theoretische berekenening" nog een kleine 3 weken...

                                Comment

                                Bezig...
                                X