Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

    Korting op 420shop
    Ook maar even een kweekverslag begonnen Met 3 Royal Queens, 3 ontkiemt Met het bakje met watjes techniek en jaa hoor 3 tot leven weten te brengen,
    Duurde ongv 3dagen in ruimte waar het ongv 21 gr was,

    Nu sinds 24ste in gelijk 11L Potten met zaai en stek grond van de intratuin
    en sinds dien 18/6 licht verhouding
    na 2 dagen kwamen ze boven de grond kijken,
    de Lampen hangen ongv 9cm boven de baby's

    Garderobekast Van 70*50*150

    2x Philips 18w tl-D K=840
    2x isotronic 18w k=640
    12cm Aanvoer d.m.v pcFan
    12 cm Afvoer d.m.v PcFan
    2x 8cm fans binnen voor de circulatie

    Had ze even uit de kast om de 2de fan te plaatsen voor de circulatie
    Zo staan ze er nu bij 1 week oud
    IMAG0734.jpg

    Keep On follow
    En Tips En sugesties Zijn welkom
    10
    20 tm 30
    60,00%
    6
    30 tm 40
    10,00%
    1
    40 tm 50
    0,00%
    0
    50 tm 60
    0,00%
    0
    60 tm 70
    10,00%
    1
    70 tm 80
    10,00%
    1
    80 tm 90
    0,00%
    0
    90 tm 100
    0,00%
    0
    100 of meer
    10,00%
    1

    #2
    Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

    Zien er toch goed uit
    Vooral niet teveel water geven, een veel gemaakte fout

    Comment


      #3
      Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

      Dat Had ik inderdaad gemerkt, de ene keer drinken ze meer dan de andere keren,
      ik probeer het op gevoel te doen

      Comment


        #4
        Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

        ik heb een gelijkaardig kweekje op het moment, en ik raad je aan je lampen nog lager te hangen. Ik weet niet hoe het zit met jou lampen, maar die van mij worden niet warmer dan 25-27 graden geloof ik. Geen reden dus om ze nog 9cm van je plantjes te verwijderen, want de enige reden om dat te doen is tegen brandplekken, en nu gaan ze iets meer strekken dan nodig is. Mijn lampen hangen altijd 5 cm of minder van de plantjes af, ik ben nu 1 maand ver en ze doen het nog goed.
        Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

        Comment


          #5
          Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

          Na ik heb me thermometer er bij in de pot zitten zo dat ik een beter overzicht krijg van de temperaturen en die zit op dit moment 25.5 dus dat is wel goed, die van mij hebben even gestrekt en nu beginnen de bladen meer der aan te groeien dus ik wacht het nog even af,
          en ik heb ze nu pas 1 week en 2 dagen der onder staan, maar wanneer zal ik ze in 12/12 modus zetten want dan ben ik ook van plan om dus 2x 640 er uit te halen en 2x 827 der in te zetten dus dan heb ik 2 x 840(koud) en 2x 827(warm) of alle 4 op 827 maar dan groeien ze denk ik niet meer, miss iemand een suggestie??

          Comment


            #6
            Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

            Zijn die royal queens geen auto flowering zaden? Zou ik gewoon op 18/6 laten staan, zoals de meerderheid op dit forum aanraadt. En die andere lampen hoeven pas wanneer ze in de bloei zitten en ze zich daarop gaan concentreren lijkt me, maar dat duurt normaal gezien nog wel even. Ik zelf ga een verhouding van 2/3 warm en 1/3 koud aanhouden wanneer het moment bij mij daar is. Maar hier is niet echt een vaste regel voor.. Het is mijn eerste keer dus ik probeer ook gewoon maar wat uit.
            Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

            Comment


              #7
              Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

              ik heb m'n twijfels bij die tl-lampen... mss es kijken voor een hps of led ? hoe meer watt, hoe beter
              250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

              Comment


                #8
                Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

                nee het zijn idd geen autoflowers maar hoelang zal ik ze op 18/6 laten groeien naar mijn mening doe je dat 2 weken en dan gooi je em om naar 12/12 en laat je de bloei actief worden.
                en het zal wel moeilijk worden om dan maar 1 koude te hebben in een rij van 4, lijkt mij dat het dan niet veel nut heeft alleen voor de plant die er onderstaat, ik denk zelf gedurende de groei gewoon de koude(840&640) er in en waneer ze groot genoeg zijn omschakelen naar 12/12 met de warme lampen der in (827) of zal dat niet lekker wezen of die planten???
                en ik wil nog niet beginnen aan hps of led omdat me budget dat nog niet toelaat en ik zal sowieso eerder naar led gaan kijken i.v.m Stroomkosten en warmte om misschien zelf iets bouwen kwa led dan gewoon 10watt ledjes met een trafo er aan of zo

                Btw Ze groeien wel als kool

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Gelijk maar even een kleine update
                20 uurtjes later
                beginnen de takjes te komen
                IMAG0736.jpgIMAG0737.jpgIMAG0738.jpg
                Last edited by woush079; 3 January 2013, 08:29. Reden: wat toegevoegd

                Comment


                  #9
                  Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

                  Weer even een kleine update hoe de baby's het doen,
                  al heb ik wel gemerkt dat bij 1 het eerste blaadje geel word (zie foto) kan iemand mij vertellen hoe dit kan??
                  de rest ziet er op en top uit en groeien aardig

                  IMAG0749.jpgIMAG0750.jpgIMAG0751.jpg

                  Comment


                    #10
                    Last edited by EL Guerilliero; 9 January 2013, 11:43.

                    Comment


                      #11
                      3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

                      Ik heb bij mijn gelijkaardig kweekje ook zo'n geel blaadje gekregen, verder niets last van gehad wel heb ik ze rond die tijd overgepot. Toen ik de wortels kon zien, bleek dat wel nodig.
                      Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                      Comment


                        #12
                        Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

                        okee ja ik heb er nu meer last van want ik heb ze ontkiemd en toen gelijk in 11 liter potten gedaan, en nu worden de uiteindes van mijn andere bladen ook een beetje geel en die blaadjes die ze kregen als eerst die sterven nu bijna af, dus ik hoop dat iemand mij een beetje kan advies geven wat en hoe ik iets moet doen
                        !!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

                          Aarde niet helemaal op laten drogen maar ook de plantjes niet laten verdrinken.
                          Als je daar tussenin blijft zou het goed kunnen gaan.

                          Om de plant wateren. Niet bij de stam.
                          't Is de bedoeling dat de wortels snel door de pot groeien, laat ze zoeken.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 3X Royal Queen 4x18w TL-Kweek(budget)

                            Ik groei onder tl, gebruik super goedkope tl buizen die gratis bij de armaturen zaten. Het spectrum zit op 4000K. Om te groeien werkt dat super hier. Ik zou in die groeikast zeker en vast een degelijke bloei klaar krijgen ook. Een Scrog met bv 4 planten in 18L potten zou perfect gaan. Gewoon 4 van de 6 lampen vervangen door een warme kleur en scroggen maar.

                            Die gele blaadjes zijn volgens mij niets om je echt grote zorgen over te maken. Als ik alles goed doorlezen heb staat in je verslag dat je ze onmidelijk in 11L potten zaaide in zaai en stekgrond. Voor de eerste 2 weken is dit best ok, daarna heeft ze echter iets rijkere grond nodig. Ze zullen niet direct sterven, maar misschien moet je overwegen om iets sneller een minieme dosis basisvoeding of enzymen mee te geven met de watergift, dat zou je eventueel kunnen merken als het geler worden zich doorzet naar de 2 eenvingerige bladeren. Maar dit kan ook het gevolg zijn van een beetje te nat staan tijdens die eerste levensdagen. Mijn ervaring zegt dat die potten erg nat blijven onderin bij zo'n kleintjes. De bovenzijde droogt uit en ze gaan te veel water geven. Dus als je het vocht zou kunnen uitsluiten ligt de oorzaak vermoedelijk bij het lichtere medium n zal je gewoon iets sneller met voeding dienen te beginnen dan plantjes die in batmix, of royalmix staan.

                            Dat te vochtig zetten kan je makkelijk vermijden. Een goeie waterbeurt bij overpotten en dan een week niets buiten douches met een wortelstimulator en eventueel een druppel basisvoeding helpt veel, dit houd je potten bovenaan wat vochtig en zorgt er voor dat je een pak minder water moet geven. Zo kregen mijn baby's onder TL slechts 3 kleine watergiftjes tot nu toe. Ze hebben echt maar weinig water nodig... Ook jou kweekje onder TL niet vergelijken met plantjes onder een HPS, die zullen wel regelmatigere giften nodig hebben.
                            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                            Comment

                            Bezig...
                            X