Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weedo voor de 1e keer in de frontlinie; Double Fun + Skunk#11 als zwaar geschut mee.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Weedo voor de 1e keer in de frontlinie; Double Fun + Skunk#11 als zwaar geschut mee.

Niet dat ik lang bezig ben hoor, maar ik wil niet meteen met teveel dingen tegelijkertijd rommelen. Lui? Nah, maar imo brengt te veel gekut&gerommel je ook alleen maar ellende.

Over afzuren blijven de meningen verdeeld moet ik objectief zeggen, mijn growshoppusher zweert 't weer bij een PH van 6.5.
    Je hebt 't over zure voeding, voor zo ver ik weet is biologische voeding altijd behoorlijk zuur van zichzelf.
    Eerst afzuren en dan de voeding erbij flikkeren is ook nog wel eens een veel gemaakte fout bij newB's; de zuurtegraad van biologische voeding wordt dus onderschat.
    Als je voeding bij je water gooit dan daalt je PH zo naar 6-6.5 ofzo.
    Ik had een tijdje terug nog een goed stukje over afzuren gevonden. Enkel geen idee waar ik 't tegen kwam, maar ik citeer:

Overde werking van ph in je aarde medium is nog niet het laatstegezegd.
    Wijkomen inderdaad ook vaker tegen dat een bepaalde ph waarde schemawordt aangehouden voor het voedingswater.
    Sommigenzitten dan net onder de zes en anderen bijvoorbeeld net boven de zes.Sommigen komen met een oplopend verloop en anderen met een afnemendverloop.

Waarhet natuurlijk om gaat is niet de ph in je voedingswater maar deuiteindelijke ph in je medium. En dan kun je vervolgens op de sitevan BAConline een leuke grafiek vinden met de voedingselementenafgezet tegen de ideale ph waarde.

Wateigenlijk uit de hydrologische wereld is ingeslopen, namelijk hetafzuren van het voedingswater, is een uitgangspunt van het werken meteen inert systeem. Dat wil zeggen: wat je erin doet, dat komt ook zoin de planten. Aarde is geen inert systeem en de werking van hetbodemleven in je aarde vraagt ook een geheel anderebenadering.

Denkmaar eens aan het toevoegen van kalk bij het hergebruiken van aarde.Dat is eigelijk om de ph buffer te herstellen, die door het afzurenis verstoord.

Wehebben hier nu al enkele kweken getest met het niet meer afzuren vanhet voedingswater en zijn zeer tevreden over de resultaten.
    Wemerken, bij metingen in het medium, dat de ph veel stabieler is en deplanten zijn bijna tijdens de gehele kweek mooi aan het bloeien. Inhet verleden merkten we wel eens het ontstaan van tekorten in delaatste paar weken en dat is nu niet meer aan de orde.
    Anderzijds vraag ik mezelf nou af; denk je nou echt dat die kweekbaarden in Marokko hun water afzuren voor een paar hectare grond?

Dusseeeeeeeh, een knalwietje die DoubleFun? Groeiden ze bij jou ook zo hard na 12/12?
    Ze zijn hier bijna 1meter na 3 weken 12/12
    Last edited by WeedoHolic; 5 January 2013, 11:39.
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Re: Weedo voor de 1e keer in de frontlinie; Double Fun + Skunk#11 als zwaar geschut mee.

Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
      ...Als je voeding bij je water gooit dan daalt je PH zo naar 6-6.5 ofzo...
      Heb je wel eens gemeten wat Rhizotonic doet ?
      De pH kan zomaar 2 punten stijgen als je dat toevoegt !

Met gewone minerale voeding zit je rond de 6.3 goed.
      Meer aarde = grotere buffer. Dan kun je langer ongestraft aankl__ien
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ziet er hier prachtig uit man!
        250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

Comment

Met de voeding van metrop zit je ook op 6.2 zonder afzuren en dat is biovoeding.

Maar je planten staan er mooi bij kerel, mooie sativa-like planten ook. Op naar dikke toppen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
            Dusseeeeeeeh, een knalwietje die DoubleFun? Groeiden ze bij jou ook zo hard na 12/12?
            Ze zijn hier bijna 1meter na 3 weken 12/12
            Ja ik vind het een zeer lekker wietje en dan heeft ie nog niet eens goed gerijpt. Super stoned maar niet zoals ik gewend ben van wiet uit de shop, daar word ik altijd zeer sloom & duf van, zeg maar het niet vooruit te branden gevoel. Van deze DF heb ik dat helemaal niet terwijl ik hem toch zeer "spacend" vind!

Ik las hier op jointjedraaien nog een ander topic waarin iemand een mailtje had gehad van de gene die deze DF in omloopt heeft gebracht en zijn kijk op dit wietje en daar kan ik me aardig in vinden:

"Hier een mailtje dat ik een tijd geleden heb gekregen van Wernard.(Vroeger de eigenaar van Positronics)

Mijn favoriete soort van vroeger is citral die ik onder de naam Double Fun opnieuw in omloop heb gebracht.
            Nomercy verkoopt die soort.

Geeft een goede inspiratieve high waar de moderne "witte"soorten voornamelijk een soort verdoving geven. Daarbij komt dat al die soorten die overdekt zijn met veel resin allemaal ooit gekruisd zijn met een mindere soort White Widdow (die geeft dat dulle gevoel) en dus allemaal nichtjes van elkaar zijn.

De kick krijg je juist als je weer iets totaal anders rookt.
            Alleen citral (double Fun) geeft telkens weer die kick ook al rook je die jaren achter elkaar.

Goede reis!

Wernard"

Klinkt veelbelovend en tot nu toe maakt die het waar...

cheers

Comment

Klinkt behoorlijk veelbelovend, al dacht ik altijd dat NoMercy-zaad gewoon door SpeesCees zelf is gekruist. Kan ook nog zijn dat 'ie gewoon Wernard heet

Verder natuurlijk bedankt voor de vele positieve reacties, ik ben dus goed op weg lijkt 't. Yippiejeej!!
              CannaRebel vind ze ook sativa-trekjes hebben, en ik blijf er echt van opkijken, ze knallen bizar hard door. Ik weet ook niet hoe lang ze nog door zullen groeien
              Ik hoop niet dat ik straks moet knakken, ik heb nog iets van 40cm over qua hoogte voor mijn lamp.
              Mochten ze toch wel echt hun pan uit groeien dan bind ik de hoofdtoppen met een stukje touw vast aan 't frame van mijn tent; een verkapte LST zeg maar

Comment

Ow wat gaan ze hard, een uitgemergelde jaren '90 gabber met 3 gram pep in z'n snufferd is er niks bij vergeleken
                Allright, ik heb 't voeden van de DoubleFuns ook rustig gehouden, deze week (net nog) namelijk maar 1 keer; 1ml Bloom en 1ml Topmax per liter.
                Met 't voeden pas ik op omdat ik ze na 14dagen heb verpot naar de zwaarbemeste Batmix, Plagron zelf adviseert pas te verpotten bij week 2-3, dus ik zit wat aan de krappe kant.
                De Skunks gaan prima door behalve die ene achterloper, maar die trekt langzaam maar zeker ook weer bij. Verder hebben ze nog een dosisje roots + een stukje CO2 tab gehad.

Dag 8 zichtbare bloei.
                SAM_0387.jpg SAM_0388.jpg SAM_0389.jpg SAM_0390.jpg SAM_0391.jpg SAM_0393.jpg SAM_0395.jpg SAM_0396.jpgLangzaam maar zeker .....

Hieronder staan de Skunk#11 precies 7 dagen op 12/12.
                SAM_0397.jpg SAM_0398.jpg SAM_0399.jpg SAM_0400.jpg SAM_0401.jpg<--- The senile strikes back

SAM_0386.jpg De gangsterinnen samen in da hood.
                Last edited by WeedoHolic; 9 January 2013, 21:17.

Comment

Ze staan er wel mooi bij te staan hoor he.....mooi blad en leuke topjes aan het bouwen. En dat kleine grut........

Comment

Ha hier is die weedovic, looking good, uniformpje aan en gaan
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Hoppaaa, tentje vol kindsoldaten, gas erop en gaan!

Comment

Hey Weedo,

Ik kom hier ook eens binnenwaaien, plantjes zien er fris en goed uit.

Kwa pH moet ik jou en rebel toch tegenspreken hoor, ik volg het ganse verhaal over kalklevels en automatisch goed zitten als je voeding toevoegt enzo wel, maar dan ga je uit van een ideale situatie. Hier bij ons als je belt naar de watermaatschappij krijg je een mooie pdf met uitleg over alle bestanddelen en levels in het kraantjeswater en geven ze pH 7,0 met uitschieters van 6,5 tot 9,2 op als gemiddeld, terwijl ik toch altijd op waardes tussen 7,8 en 8,2 uitkom. Metingen doe ik neuro zoals ik ben met twee verschillende pH-meters. En de vriendin werkt voor de watermaatschappij en kan niet meer zeggen dan dat dit een 'gemiddelde' waarde is die ze nemen. Gemiddeld my ass dus...
                        Ventilator heb je nu niet nodig maar kan wel nuttig zijn als ze wat voller staan en afbloeien, briesje doet ze geen kwaad en gaat toprot tegen.

En voor de rest gewoon knakken die meiden als ze te hoog gaan, komt altijd goed!

Succes!

Felix

Comment

Yo jonkopimps, bedankt voor de reacties! 't Ziet er prima uit maar toch heb ik het vermoeden dat ik tegen een magnesium-probleem aan loop.
                          Allereerst een foto van de gangbangers in gemeenschap!
                          SAM_0410.jpg

@ CannaRebel: Ja zeker, de hoofdtopjes zien er veelbelovend uit.
                          @ berry: Uniformpje aan ja, ik was alleen hevig aan het twijfelen welk uniform 't zal worden voor deze fase/gelegenheid; een Rode kruis outfit of een gladjakkerbankiersoutfit
                          @ flier: Kleine kindjes werken gemakkelijk mee (China?) eh, dat vond Adolf ook. Prima vent voor de rest hoor, alleen hij had niet zoveel mensen een gratis treinkaartje motten verstrekken.
                          Beetje net zoals 't kwartje van Kok
                          @felix: Kom binnen dude, doe alsof je thuis bent
                          Wat ideaal is weet ik niet. Of je nou wel of niet moet afzuren weet ik dus niet. Ik heb 't gewoon aangenomen van QnQ, Flier & Biobizz zelf. En zeg nou zelf, die QnQ doet 't prima toch?
                          Ik heb in mijn gemeente echter nooit de specificatie van 't water opgevraagd, al zit hier hoe toevallig dan ook 't grootste waterlaboratorium van het land gevestigd.
                          Nog toevalliger is dat ik daar een tijdje terug stage heb gelopen, 1 dag weliswaar. Dus veel meer kan ik er niet over vertellen. Wel meet ik hier altijd ongeveer PH8.0-8.2.
                          Fan draait nog steeds niet(!) Ik denk er precies over net als jij; nu nog lang niet van nut, later wel ,als er duidelijke toppen zitten. Denk zelf nog iets van 3/4 weken

Hier nog ff een kleine update van de hoofdbuds.
                          Ik heb de DoubleFuns vandaag per plant 1 Liter water gegeven met daaraan toegevoegd 1ml Bloom & 1ml Topmax. Volgende keer ga ik t opschroeven naar 2ml per Liter.
                          Van 't Biobizz-kweekschema kan ik moeilijk uitgaan, deze gaan uit van lightmix & allmix. Ik heb totaal wat anders; Plagron Batmix.
                          Dus dat is nog ff aanvoelen, tips zijn natuurlijk welkom

Dag 10 zichtbare bloei.
                          SAM_0402.jpg SAM_0403.jpg SAM_0404.jpg SAM_0405.jpg Op zich een prima progressie. Andersdenkenden, laat uw commentaar vloeien

Zoals ik al zei heb ik 't vermoeden dat ik een magnesium-panne heb. Tenminste als ik het zo een beetje bekeken en vergeleken heb op 't internet, 't lijkt me sterk dat het wat anders is.
                          En zo ja, kan ik er dan gewoon wat magnesuimsulfaat/bitterzout bij gooien?
                          SAM_0406.jpg SAM_0407.jpg SAM_0408.jpg Magnesium tekort? Wie 't weet moet 't zeggen

SAM_0409.jpg Skunk#11 .......gaan d'r gangetje @ 9 dagen 12/12

Ook heb ik wat andere bladproblemen welke ik nergens kan plaatsen, 't kan ook komen door het gebrek aan licht onderin. Ik weet 't niet. Kijk maar eens even.
                          SAM_0411.jpg SAM_0412.jpg SAM_0413.jpg Wat de rollebol is dat?

Doooooooooooooooooeg jongens & meisjes
                          Last edited by WeedoHolic; 12 January 2013, 22:27.

Comment

Das idd een magnesium tekort, die je eigenlijk niet mag hebben met biobizz..... Wat extra mag. toevoegen en dan zou je al binnen een paar dagen verbetering moeten zien.

Planten staan er verder erg mooi bij, en de toppen beginnen langzaam aan vorm te krijgen. En dat blad onderin krijg meer dan genoeg licht met die open planten van je (sativa-like) dus dat zal eerder een voeding tekort zijn. Heb je al onder je blad gekeken naar beestjes???

Comment

Yo Canna word up dude
                              Maar je zegt dat ik dat eigenlijk niet zou mogen hebben met Biobizz-voeding.
                              Ok, ken je wel eens gelijk in hebben want ik heb me niet aan hun aanbevolen voedingsschema & medium gehouden.
                              Want die Batmix was -zoals ik begreep- toch wel de zwaarstbemeste verkrijgbare grond en dacht daarom dus 't lang vol te kunnen houden zonder toevoegen van extra voeding
                              Dus dan zou je toch eerder denken aan een voedingstekort; ze staan nu ook al 4 weken in de Batmix, en bovendien heb ik ze tot nu toe maar 3x voeding gegeven (lage dosering).
                              Zelf raden de gasten van Biobizz aan om elke waterbeurt voeding mee te geven met een maximum van 4ml/1L.
                              Zou het dan echt zo kunnen zijn zoals hun zelf claimen dat je met hun voeding (biologische i.i.g) niet kan overvoeden?

Ik heb niet gezocht naar beestjes onder 't bladerdek, daar ga ik ook niet zo snel van uit omdat ik zaadplanten heb en geen winkelkar heb volgeladen bij de stekkenboer
                              'Sativa-like'............zeg dat wel, ik heb nog maar een kleine 30cm over qua hoogte in mijn tent (180cm). Daarom heb ik ook de lamp (600watt) expres minder dan 60cm ervan af hangen.
                              In de hoop ze op deze manier te kunnen dwingen om niet verder in de hoogte te groeien, nadeel is dat de bladeren hier en daar wat omhoog krullen. Zorgwekkend vind ik 't niet, of wel?

Topmax bevat trouwens nauwelijks NPK, het bevat vooral elementen zoals magnesium, zink en vele anderen.
                              Misschien moet ik dat wat meer opschroeven, of gewoon magnesium in huis halen? Wat is wijsheid?
                              Hoe kom jij aan die meuk? Ik ben er niet zo bekend mee in 't gebruik, al zie ik wel dat 't bij de drogisterij verkrijgbaar is. Maar of dat 't juiste spul is is nog maar de vraag voor me.
                              En dan rest nog de vraag hoeveel gram/theelepels per Liter, en hoe vaak per week?

Cheers dude!
                              Last edited by WeedoHolic; 12 January 2013, 23:37.

Comment

Je kunt ook een blokkade hebben door het vele kalk in het water(met hoge ph)
                                Dan kan de plant door de kalk niet de andere stoffen opnemen zoals magnesium
                                In jouw geval zou ik bitterzout via bladvoeding toevoegen, en als je een hoge kraantjes ph hebt,
                                dan kun je het verdunnen met de helft demiwater

Comment

Bezig...
                                X