Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

    Korting op 420shop
    DSC_0075.jpg

    #2
    Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

    Zorg eerst eens dat er planten komen, dan komt voeding pas aan bod, want de eerste weken is dat niet nodig.
    Zou nog wel een zak grond erbij halen, want die 100L is niet eens genoeg om je 9x11L potten te vullen, dus die smartpot krijg je al helemaal niet vol.
    Zoek ff naar grond voor groenten/kruiden ofzo. Die pH meter had je beter kunnen laten staan, maar 't is leuk als versiering.
    Als je alle aarde in de badkuip gooit, of op de vloer stort kun je het goed mengen en bevochtigen, daarna los in de potten storten, niet aanstampen

    En veel kweekverslagen lezen eh...da's praktijkervaring.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      DSC_0077.jpgDSC_0081.jpgDSC_0082.jpg
      Last edited by greatsmoke; 11 January 2013, 16:57.

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

        Kleine update.
        Alle 9 de zaadjes zijn uitgekomen
        Eentje heeft als het ware nog zijn zaadkapje aan (foto 1 en 4). Is dat normaal?

        Ik ben ondertussen begonnen met 18 uur licht te geven. De lamp staat wel nog 1m20 ong van de plantjes om ze niet te verbranden.
        Waar ik een beetje onzeker over ben is hoeveel water te geven. Overal lees ik dat te veel en te weinig erg slecht is voor jonge plantjes.
        Ik heb de grond goed nat gemaakt voor ik ze plantte en sindsdien enkel met een waterspuit de grond goed bevochtigd.
        Ik zou ze vanavond wat water geven met een klein beetje power roots van plagron geven of is dat nog te vroeg?

        DSC_0079.jpgDSC_0083.jpgDSC_0085.jpgDSC_0086.jpgDSC_0088.jpgDSC_0089.jpgDSC_0090.jpg

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

          off-topic :
          Die growshop in Wervik is al jaren toe. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=LO32GSAJ

          Comment


            #6
            Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

            Klopt niet man, ik ben er nog niet zolang geleden langs geweest ..... Typ maar is hydrobio facebook in google ... Hij heeft facebook pagina ook! Zit wel niet meer in de Nieuwstraat....

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

              De plantjes gaan zachtjes vooruit. Ze zien er gezond uit denk ik. De middelste in de smartpot had wat moeite om zijn zaadhelmpje af te krijgen. Komt wss door het worteltje naar boven te planten. Heb wat moeten helpen om het af te krijgen maar nu beter denk ik. Lamp stond ook te hoog in begin, nu op ong 50cm.

              Enkele foto's

              uploadfromtaptalk1358276925266.jpg
              uploadfromtaptalk1358276961430.jpg
              uploadfromtaptalk1358276999730.jpg
              uploadfromtaptalk1358277029202.jpg

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                Klein probleempje ontdekt vandaag. 2 plantjes groeien serieus scheef. Ik had mijn lamp wat lager gehangen rond de 45cm (400watt hps) en door de grote potten vermoed ik dat het licht niet genoeg verdeeld werd over de 9. Wat mij ook opviel was dat de stengel weg van het licht schuin stond, de blaadjes stonden wel gericht naar de lamp. Ik heb de potten gedraaid en de lamp wat hoger gehangen op 55cm (lamp tot blad).

                DSC_0099.jpgDSC_0100.jpgDSC_0102.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                  Damn it. Eentje ligt heel plat
                  Kheb hem meer naar het midden gezet. Hopelijk komt ie terug recht

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                    Er zijn er paar een beetje scheef gaan groeien maar ondertussen gelijk wat beter. Het is leuk om ze te zien groeien, zie bijna dagelijks wat verschil

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                      ik ga je volgen want die master kush jammie jammie
                      Wil je blowen, moet je het zelf growen

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                        Oorspronkelijk geplaatst door peacemaker View Post
                        ik ga je volgen want die master kush jammie jammie
                        Thanks, leuk om te horen
                        De middelste en 3 rechtse zijn master kush. De andere cheese. De cheese groeit toch een stukje sneller zo te zien. Benieuwd wat het gaat worden. Hoop op 200g droog

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                          Kleine groepsfoto en een foto van den besten
                          De middelste is nogal grappig, ik noem hem twister. Blaadjes staan gelijk in een corkscrew.
                          Die rechtsonder wil gelijk niet veel groeien, hopelijk verandert dat nog.
                          Ik kijk er dagelijks naar. Geef ze dagje met beetje voeding, dan dag enkel water en dan dagje niks.
                          Verschiet er eigenlijk beetje van hoe snel ze groeien, kan niet wachten om te (vaak slechte wiet hier)

                          DSC_0102.jpgDSC_0099.jpgDSC_0103.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                            Ik heb in 2 van mijn potten iets anders dat groeit
                            Ik had wat aarde tekort en een beetje gevraagd aan mijn grootmoeder, vermoed dat daar iets inzat.
                            Best gewoon uitttrekken zeker?

                            DSC_0118.jpgDSC_0120.jpgDSC_0106.jpgDSC_0107.jpg

                            De rest doet het redelijk goed. De grootste meten net geen 15cm. Denk van ze van volgende vrijdag of zaterdag in bloei te zetten. Dat wordt dan net geen 3 weken groeien. (mijn tent is 1m80 hoog)
                            Nog enkele foto's en een video.

                            DSC_0108.jpgDSC_0110.jpgDSC_0111.jpgDSC_0112.jpgDSC_0113.jpgDSC_0114.jpgDSC_0116.jpgDSC_0119.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek: 5 x master kush en 5 x cheese

                              Kleine update. Het is nu 3 weken en 2 dagen dat ze boven de grond zijn. Sinds 2 dagen staan ze op 12/12.
                              Ben ondertussen redelijk zeker dat ik wat te vroeg voeding gegeven heb. De meeste hebben er geen last. Die rechtsonder het meest, onderste blaadjes helemaal opgedroogd en geel rond het bladpunt. Er zijn er een aantal die dat beperkt hebben. Daarnaast heb ik er ook twee die erg goed groeien maar onderaan ook het blad wat geel worden
                              Ik geef ze enkel water nu. Spijtig genoeg heb ik nog geen ph of ec meter, komt er wss bij de volgende ronde.

                              DSC_0111.jpg

                              Zo ik heb weer een filmpje opgeladen op youtube. Groot verschil tussen de achterblijver en die ernaast.
                              Alle tips zijn welkom

                              Comment

                              Bezig...
                              X