Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bud Afghani - Pukka Seeds [250w]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Big Bud Afghani - Pukka Seeds [250w]

18/6 (Groei) : Dag 36
    12/12 (Overschakelen) : n.v.t.
    12/12 (Bloei) : n.v.t.

Verslag:

Hallo! 5 weken groei al gepasseerd en een monsterplant is het bijlange nog niet.
    Ik heb een handje fossiele zeewierkalk gestrooid om hopelijk de pH-balans terug wat recht te trekken. Ik zou namelijk geen andere oorzaak kunnen bedenken.
    Eind deze week ga ik een 2de keer toppen en dan gaan we naar 12/12. Ik las dat deze soort na overschakeling nog 3x groter wordt. 'k Ben benieuwd.
    Groetjes!

Foto's:

SANY0767.jpg SANY0770.jpg

Statistieken:

Afgezuurd water. Temperatuur tussen 19 en 24 graden. LV ca. 30
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

ben benieuwd :p

doe zo verder

Groetjes
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

18/6 (Groei) : Dag 40

Verslag:

Hallo allemaal! Plantje gaat redelijk goed. Heb alleen wat te vaak water gegeven de laatste dagen (denk daardoor het vergelen van de blaadjes v/d jongste scheutjes). Eventjes laten uitdrogen nu.
        Heb m'n scrognetje gehangen en ben tevreden. Heb tevens een 2de maal getopt (eerder gefimmed misschien). Indien ik een pH-probleem had, dan denk ik dat het opgelost is geraakt door het toevoegen van fossiele zeewierkalk. Gelukkig maar.

Zou ik nu al op 12/12 gaan? Heb ergens gelezen van iemand dat zijn big bud afhani na de lichtverandering nog 3x groter werd, hoewel de verkoopsites de soort toch afstempelen als overwegend indica.

Groetjes!

Foto's:

SANY0771.jpg SANY0772.jpg

Statistieken:

3.5 ml groeivoeding op 1 liter water.
        Last edited by Rodigan; 3 March 2013, 22:58.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

12/12 moet al kunnen, lekker afbinden en knallen! Let alleen wel op dat het een indica is, dus nog een weekje extra groei zou ook prima kunnen. 't is maar net wat je zelf wilt. Ik zou zelf voor nog een weekje groei gaan, nogmaals de uitlopers toppen en dan op 12/12. Afghanen willen graag lekker compact blijven naar mijn gevoel, dus hoe meer 'struik' hoe beter!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dan wordt het nog een weekje groei Bedankt voor je antwoord.

Comment

18/6 (Groei) : Dag 43

Verslag:

Hallo allemaal! Even een korte update omdat ik een vraagje heb:

De jongste blaadjes slaan nogal gifgroen/geel uit. Maar het lijkt me niet echt een typisch ijzertekort dat normaal gezien toch van binnen naar buiten trekt?
              Iemand die er een andere aandoening op kan plakken?

Mvg

Foto's:

2013-03-06 19.40.36.jpg 2013-03-06 19.40.58.jpg 2013-03-06 19.41.32.jpg 2013-03-06 19.42.07.jpg <- En we hebben nog es getopt!

Statistieken:

Eventjes niks van water. Temperatuur dag en nacht constant ca. 25 graden. LV 30.

Comment

hallo rodigan, is je lv niet wat aan de lage kant???
                groetjes

Comment

LV mag idd iets hoger, tussen 40 en 60 is perfect.
                  Maar waarom 18/6?

Als je gelijk vanaf ontkiemen 12/12 gooit (hpi groeilamp) begin je na 2/3 weken bloeiverschijnselen te zien,
                  dan draai je de hpi erin en heb je verder geen omkijken.

Het scheelt ook in stroom (en ze worden niet al te groot)

Comment

Je gebruikt een spaarlamp toch ?
                    Die moet wel zo dicht mogelijk op je plant eh..als de temperatuur het toe laat.
                    20-30cm onder die lamp houdt het bruikbare licht voor een plant wel zo'n beetje op.

1e foto lijkt ze ook klem te zitten onder het net.
                    Trek de hele uitloper + bladeren door 1 gat, zodat ze door kan groeien.

Als ze te nat staan krijg je allerlei tekorten, omdat de plant niets opneemt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja ik gebruik nog altijd een spaarlamp omdat m'n plant dus blijkbaar niet goed tegen de warmte kan en ik van mening was/ben dat m'n hps minder warmte afgeeft dan mn hpi. Bij m'n vorige soortje super skunk kon de hps zonder problemen op amper 15 centimeter afstand!
                      Tot nu toe groeit ze er wel redelijk onder en de lamp is maar 125 watt, dus die stroomkosten vallen wel mee. En 18/6 omdat ik 2 maal wou toppen en scroggen.
                      Van dat klem zitten, heb je gelijk QnQ, daar doe ik zo meteen wat aan. Nuja, volgende week sluit ik de VSA nog eens aan en hoop ik dat het al wat meer meevalt, de afzuiging stond ook nog niet helemaal op punt over 2 weken dus misschien daarmee. Van die 250 watters zou je dus toch nog verschieten , ik kan me niet inbeelden wat een 1000 watter van warmte afgeeft..

Dank voor jullie reacties, groetjes

edit: LV neigt nu al meer naar de 40, dat komt omdat ik met het betere weer eindelijk de CV heb kunnen verlagen, vermoed ik.

Comment

hey ,

Ik draai met 250 hps lamp hangt 20 cm van planten en heb een voeler liggen op het scrog net onder de lamp temp 25 tot 27 graden .
                        regel dit allemaal met afzuiger luchtbevochtiger en ventilator ligt echt wat aan de opstelling maar is toch zeer goed te doen om alles op peil te houden met 250 hps is mijn mening .
                        zit op dag 33 waarvan op 12/12 vanaf 22/02 heb altijd hps 250 erboven gehangen eerst in cooltube 2 weken op 20 cm en dan zonder cooltube vanaf ik luchtbevochtiger had en vind het verschil echt wel groot als ik plantjes vergelijk .

Mvg dave

Comment

he rodigan....dit ben ik tegen gekomen...De relatieve luchtvochtigheid beinvloedt onder meer de werking van de huidmondjes. Cannabis gedijt het beste bij een RV van 60%-70%. Bij een hogere RV krijgen de huidmondjes problemen met het kwijtraken van het overtollige water. Bij een lagere RV geven de huidmondjes net zo lang water af, totdat uitdroging van de plant dreigt. Op dat moment sluiten de huidmondjes zich. De opname van CO2 stagneert dan, waardoor de groei wordt belemmerd.

Ik heb me ook een luchtbevochtiger aan geschaft en werkt perfect en laat de temp ook dalen,miss oplossing voor je 250 ???

groetjes

Comment

Zal eentje bestellen, bedankt voor de tip. LV is nu wel terug 45, zot hoe de centrale verwarming zo'n grote rol daarin speelt.

Comment

Een luchtbevochtiger is een hele goeie keuze, je plantje gaat ervan genieten
                              net als ik geniet van alle kweekverslagen hier.
                              keep it up

grtz
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Is dat niet leip voor je filter?

Comment

Bezig...
                                X