Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Waanzin? Sativa winterkweek buiten in een schuur.
voila, wat close up pics van het probleem bij de G13 Haze. Vreemde is dat dit de enige plant is met deze gele bladpuntjes, terwijl ze allemaal in hetzelfde soort medium staan (plagron royal mix) en dezelfde voeding hebben gehad (= geen tot dusver...)
het vreemde is dat ik altijd dacht dat gele bladpunten in de nieuwe scheuten duidt op een overvoeding....alleen hebben deze dames nog geen voeding gehad???
Oi General
Ziet er idd zo wel uit he.
Je mag nt vergeten dat elke plant anders is en dus andere eisen stelt. Ook temperatuur is een belangrijke variabele bij de opname van voeding. Hoe warmer, hoe meer voeding, water, co2, ... je plant zal nodig hebben. Hoe kouder, ... En dat kan soms heel wat schelen (ec gewijs).
Geef je ze kraantjeswater? Anders eens regenwater proberen voor eventjes... Verder zul je haar dr plan moeten laten trekken denk ik zo.
Komt wel goed.
Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_AllotView Post
Oi General
Ziet er idd zo wel uit he.
Je mag nt vergeten dat elke plant anders is en dus andere eisen stelt. Ook temperatuur is een belangrijke variabele bij de opname van voeding. Hoe warmer, hoe meer voeding, water, co2, ... je plant zal nodig hebben. Hoe kouder, ... En dat kan soms heel wat schelen (ec gewijs).
Geef je ze kraantjeswater? Anders eens regenwater proberen voor eventjes... Verder zul je haar dr plan moeten laten trekken denk ik zo.
Komt wel goed.
Grtz $iR
Kraantjeswater ja. Ph van 6. EC doe ik nooit...weet het maar heb zo altijd mijn kweekjes gedaan tot nog toe, met succes. Waarom regenwater?
Deze week wou ik toch starten met een eerste portie groeivoeding...die plagron royal volstaat voor de eerste weken.
Alleen ben ik wat bang om die g13 haze ook voeding te geven.?
zoals je kan zien stellen de dames het zeer goed. Nog geen teken van bloei te bespeuren, hoop dat ze dat de komende week beginne te doen (3e week 12/12).
De G13 Haze heeft zich mooi hersteld...denk dat ze een plaatselijke overvoeding had gevonden in het plagron royale medium waardoor de nieuwe scheuten vergeelde puntjes vertoonden.
Achteraan kan je de 2 amnesia lemons zien, duidelijk meest sativa van structuur. (heb de andere potten op blokjes moeten zetten wegens deze 2 stretchy dames...). Nu komt het ook handig uit dat ik met 2 x 250W zit, kan ik 1 van de 2 lampen wat hoger zetten.
Verder ben ik toch wel verbaasd van de stevige indica structuur van de anderen (G13 Haze, Silver Haze en vooral de Belladonna). Duidelijk de hybride invloed die doorweegt. Smaak en effect zouden wel meer sativa moeten zijn. Eens benieuwd...
Maar dus eerst op naar de bloei, als deze zich de komende week niet inzet dan ga ik het lichtregime veranderen naar 11/13 denk ik. Moeten immers voor half juni afgebloeid zijn wegens vakantie. Spannend!
Tenslotte:uiterst links zie je nog een G13 Haze plantje, deze staat in een kleinere 11L (versus 18 liter) pot en dat laat zich duidelijk merken in de groei. Al staat ze ook gewoon het minst goed onder de lampen. Eigenlijk het plantje teveel maar je weet nooit hoeveel zaden er gaan ontkiemen natuurlijk...Spreekt vanzelf dat ik dit plantje serieus heb moeten verhogen om toch gelijk met de anderen te staan qua hoogte. Ga deze ook veel snoeien, onderste zijtakken allemaal weg en zowiezo zeer weinig vertakkingen geven.
Qua onderhoud heb ik de planten vandaag ook gesnoeid...wegens de geringe dieptestraling van een 250 watter, heeft het geen zin dat ik de onderste vertakkingen ga bewaren, laat ze maar energie steken in de takjes daarboven. Ook de eerste set blaadjes verwijderd want die waren helemaal verschrompeld.
Morgen krijgen ze ook nog een preventieve pyrethrum behandeling. Ik zie geen beestjes maar ervaring leert me dat je beter preventief kan behandelen. Die infecties zie je immers nooit in het begin waardoor er vaak al schade is tegen dat je er iets van ziet. Met de lampen 12h uit kan je toch de plantjes goed nat maken zonder kans op verbranding.
greetz General
De bloeiinductie hangt ook af van de leeftijd van de plant wanneer die op 12/12 gaat. Een plant die vanaf zaad op 12/12 staat heeft er een week of 3 a 4 voor nodig. Een plant die nog geen voorbloei vertoonde toen die op 12/12 ging heeft er zoon 2 a 3 weken voor nodig en een plant die in voorgroei reeds voorbloei vertoonde en toen op 12/12 ging heeft er 1 a 2 weken voor nodig.
Ik denk dus dat ze weldra in de bloei gaan. Sommige zetten ze 3 dagen donker om de bloeiinductie te forceren maar zelf ben ik daar niet zoon voorstander van.
Comment