Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@peuker,smowkie,hashizall en medical-spliff: thnx voor de reactie op 2 dames na hebben ze er lekker de vaart in. Ze hebben een mooie groene kleur. Waarschijnlijk gaat van het weekend de klok om naar 12/12...
ja ckr haha
me kastje is in precipe klaar alleen nog een beetje vijverfolie op de bodem
ik ga zometeen met een maat ff heen en weer naar utrecht om alvast 2x 250w setjes te hale, slangen, voorgroeipotjes, lightmix, kabels en een inlaat buisfan en de schakelkast voor 4 lampen is onderweg(tip voor meerdere op www.g-tools.nl 50% korting op schakelkasten). dus in prencipe kan ik vandaag starten maar ik wacht nog 1 a 2 weekjes omdat ik ook nog een filter en afzuiging,grote potten aarde,voeding en nog 2x250w moet halen en die zijn volgende salaris aan de beurt jammer genoeg haha
@k1: ben zelf ook benieuwd naar de fruit spirit lijkt me een heerlijk soortje
hey batzzbatzz,
Deze kast is zo gebouwd na aanleiding van de hitte die er vrij kwam. We hebben idd eerst geprobeerd zonder actieve inlaat en dat werkte voor geen meter net als 1 inlaat. De temperatuur liep op naar 38.7 veel te warm voor de dames vandaar de actieve inlaat vanaf zolder erbij gedaan., En wat betreft inlaat/uitlaat ik heb hier op het forum juist gelezen dat je inlaat 2x je uitlaat moet zijn.
Maar de kast draaid nu goed met 2x 600w dus we gaan absoluut niks meer aanpassen.
Wat betreft de deur die zit juist goed als je het hok in loopt heb je een loop paadje van 30 cm meer als genoeg om langs de dames op te lopen om water te geven.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken
Vanaaf weer nieuwe pics
greetz
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Daar zijn we weer met een kleine update
Me maat vond ze al hard genoeg gaan om de klok om te gooien dus bij deze staat die nu op 12/12 ondanks de wat kleinere dames.
De temperatuur blijft met de lamp aan nog netjes op 26/27 graden met een lv van 50%
Een overzichtje
NL 1
NL 2
NL 3
NL 4
NL 5
PF 1 had wat last van kuren maar trekt nu helemaal bij
PF 2
PF 3
Idd in de zomer is mijn hok ook te warm ik doe het in een houten schuur en heb onder de boden een gat gemaakt van een meter diep met weer een 12.5 diameter buis die ik net boven het wateroppervlak van de achterliggende sloot heb geplaatst hierin heb ik een 70 wat buisafzuiger andersom tussen geplaatst dus blaast die de koude lucht van het water in het gat 1m2 waardoor er koude lucht rechtstreeks in mn hok blaast en als het dan buiten 32 graden is heb ik mn hok met 2 keer 600 wat hps op 26 a27 graden met de lampen aan maar in de winter doe ik dat uit en trek ik alleen uit het gat waar de temperatuur net als een kelder redelijk constant is.
wel verwarm ik bij dmv een kacheltje. Af en toe heb ik last van ratten(Nadeel) maar die mishandel ik dan gewoon en laat ze goed gieren dan blijven ze weer een poosje weg lol. Je bent goed bezig en heel veel succes.
Comment