Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x easy bud en 2x royal haze onder 250watt hps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Hey iedereen,
    omdat ik niet langer kon wachten tot de lente om buiten te kweken en toch een tentje kon lenen van een vriend heb ik besloten om toch eerst nog een kweekje binnen te doen.
    Van de zaadjes zijn er 3 van de 4 ontkiemd binnen de 48 uur.
    Eentje heb ik na een week met een mes voorzichtig zelf opengesneden en ook maar in de aarde gedaan omdat ik gelezen had dat op deze manier het zaadje met wat geluk toch nog ontkiemd.
    Hij staat nu 2 dagen in de aarde en er komt nog niks boven de grond uit.

De andere drie zijn goed aan het groeien, hier enkele foto's...
    DSCF1946.jpgDSCF1947.jpg
    Last edited by Ganjapeet; 22 January 2013, 17:27.

Re: 2x easy bud en 2x royal haze onder 250watt hps

Succes met je kweekje, dat trukje met het mes had ik nog niet van gehoord , benieuwd of het lukt!

Grtz
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Ze zijn wat gestrekt,zou de lamp op 25cm hangen.

Comment

Yep, even stoppen met water geven tot ze goed lichter geworden zijn, en wat zakken met de lamp.
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thx voor de reacties, ik heb jullie raad opgevolgd.

Vandaag heb ik ze verpot en de potten iets hoger gezet zodat ze dichter bij de lamp staan.
          hier enkele foto's...

DSCF1948.jpgDSCF1949.jpgDSCF1950.jpg

Komt dit nog goed of zal dit een mongooltje blijven ?

Comment

tijd voor een update...

De potten zijn vrijdag al toegekomen en ik heb de meisjes vandaag terug verpot in 6.5l potten en ingegraven tot de lobblaadjes. Had er nochtans van 7.5l besteld maar er werden er van 6.5l geleverd.
            We zullen het er wel mee doen.

In de tent is er ondertussen ook een ventilator en een fan bijgekomen.

DSCF1958.jpg

De easy bud staat nu de 12de dag onder de lamp en is flink gegroeid. Ze ziet er ook gezond uit.

DSCF1956.jpgDSCF1951.jpg

De royal haze is er iets later aan begonnen en staat nu 8 dagen onder de lamp.

DSCF1954.jpg

Het mongooltje is zelfs harder gaan groeien dan haar zusje.

DSCF1955.jpg

Na ze een dag geen water te hebben gegeven heb ik ze vandaag elk 25cl water gegeven.
            Voorlopig krijgen ze nog geen voeding omdat er genoeg voeding in de potgrond zit voor de eerste weken.
            Wel heb ik al voeding gekocht voor de bloei (alga bloom van plagron) en denk daar binnen een tweetal weken mee te beginnen.

Nog een paar foto's allemaal gezellig bij elkaar...
            DSCF1957.jpgDSCF1959.jpg

Comment

Het is alweer een week geleden en dus tijd voor een update.

Deze week kreeg de haze gele plekken op zijn bladeren, ze hebben zeker niet te nat of te warm gestaan dus denk ik dat het de ph of een voedingsgebrek is.
              Vanaf donderdag ben ik regenwater beginnen geven en sinds gisteren heb ik ze ook voeding meegegeven.
              De voeding is algabloom van plagron, ik heb de helft van de max hoeveelheid gegeven zodat ze er aan kunnen wennen.

De easy bud doet het goed, ze is flink gegroeid en heeft al meerdere zijtakken ontwikkeld.

DSCF1963.jpgDSCF1964.jpgDSCF1966.jpgDSCF1967.jpg

De andere haze plant (het mongooltje) is 10cm groter en heeft een veel dikkere stam.

DSCF1960.jpgDSCF1961.jpg

Ze krijgen nu om de twee dagen regenwater met 2 ml algabloom tot het water er vanonder uitloopt en ik laat ze goed uitlekken.
              De luchtvochtigheid in de tent is nogal laag, tussen 30 en 40%, ik heb een waterschaaltje geplaatst met een spons erin en besproei de wanden van de tent regelmatig en dan stijgt de luchtvochtigheid tot tussen de 50 en 60%.

Nog enkele foto's van in de tent...

DSCF1968.jpgDSCF1969.jpgDSCF1971.jpg

Comment

Gegroet, alweer tijd voor een update.

Het gaat goed met de vrouwtjes, sinds ik ze regenwater geef met 2 ml algabloom per liter zijn de bladeren mooi groen en zijn de planten enorm gegroeid.

De twee royal haze planten staan nu 22 dagen onder de lamp en hebben sinds woensdag hun geslacht laten zien.
                Het mongooltje is de grootste geworden en is nu 60 cm hoog. Omdat het tentje maar 1.5 m hoog is wou ik haar knakken maar de dag dat ik dat wou gaan doen merkte ik dat ze reeds in bloei stond en ik dus te laat was. Als het nodig blijkt zal ik haar moeten gaan buigen maar voorlopig lukt het nog zo.

DSCF1984.jpgDSCF1988.jpg

Het andere royal haze plantje is een stuk kleiner, ze is nu 40 cm groot. Er was een groeistilstand van een aantal dagen maar is nu haar schade goed aan het inhalen. Waarschijnlijk heb ik bij het verpotten de worteltjes beschadigd en heeft ze daar eerst haar energie moeten insteken.

DSCF1982.jpgDSCF1989.jpg

De easy bud staat nu 25 dagen boven de grond en is ondertussen een stevig plantje geworden. Ze is 21 cm hoog en heeft een stammetje van een pink dik. Ze laat nog geen geslacht zien maar ik denk dat dit niet lang meer zal duren.
                DSCF1983.jpgDSCF1977.jpg

De vrouwtjes ruiken al stevig, telkens ik ze uit de tent haal om water te geven blijf er een lekker geurtje hangen. Als ze dan terug in de tent gaan ruik je na een kwartiertje niks meer.
                Zo ziet het er nu uit in de tent...

DSCF1985.jpgDSCF1986.jpg
                Attached Files

Comment

ff update

De royal haze planten zijn nog goed doorgegroeid en ik heb ze moeten buigen omdat ze anders niet meer in het tentje passen.
                  Het tentje is maar 150cm hoog en de planten zijn nu toch wel al dik een meter groot, ze staan in bloei en er vormen zich al mooie buds.

deze foto's zijn van vorige week...

DSCF2003.jpgDSCF2001.jpgDSCF1992.jpgDSCF1994.jpg

De easy bud heeft wel haar geslacht al laten zien maar er is nog geen budvorming merkbaar.
                  Beetje raar omdat die binnen drie weken klaar zou moeten zijn. We wachten geduldig af.

foto's van vorige week...

DSCF2006.jpgDSCF2007.jpg

Omdat de hazeplanten zo groot geworden zijn haal ik de planten niet meer uit de tent om water te geven.
                  Het werd te moeilijk en had al een zijtak afgebroken door ze in en uit de tent te halen. Die is gelukkig goed hersteld maar ik wil het in het vervolg toch vermijden.
                  Met touwtjes heb ik de planten moeten naar benden trekken en dit is hoe ze er nu bijstaan in de tent...

DSCF2011.jpgDSCF2009.jpgDSCF2010.jpg

Bij gebrek aan regenwater geef ik nu gemengd half om half kraan en regenwater met om de twee dagen 2ml per liter algabloom.
                  Verder verloopt alles naar wens.

Comment

Het is alweer een tijdje geleden en hoog tijd voor een update.

De easy bud is nu acht weken oud in zou volgens royal queen seeds nu ongeveer klaar moeten zijn. De plant is echter uitgegroeid tot 120cm hoog (normaal 60cm)en vertoonde begin deze week nog geen teken van bloei. Door dat het in het tentje te klein aan het worden was omdat ik de andere planten heb moeten buigen heb ik besloten om de easy bud buiten te zetten en bij koude zoals nu binnen in de veranda. Ze staat nu vier dagen in de veranda en begint nu eerste tekenen van bloei te vertonen.

DSCF2016.jpgDSCF2017.jpg

De royal haze plantjes doen het goed. ze hebben nog ongeveer 18 dagen te gaan en er staan mooie buds op. Vandaag heb ik de laatste keer voeding meegegeven en morgen ga ik ze spoelen. Nu ze maar met twee in de tent staan hebben ze ook meer ruimte en licht wat ik de laatste dagen goed merk aan de ontwikkeling van de buds.
                    Omdat het te moeilijk is om de planten uit de tent te halen zonder ze te beschadigen heb ik enkel foto's van in de tent.

DSCF2013.jpgDSCF2014.jpgDSCF2015.jpg

De volgende update zal waarschijnlijk over de oogst gaan, ben benieuwd.

Comment

he kerel ziet er goed uit! maar was het niet beter idee om te scroggen? nu zijn ze behoorlijk gaan strekken..
                      Hoe groot is je tentje precies?

verder mooi kweekje en veel plezier met knippen

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ikweekniet View Post
                        he kerel ziet er goed uit! maar was het niet beter idee om te scroggen? nu zijn ze behoorlijk gaan strekken..
                        Hoe groot is je tentje precies?

verder mooi kweekje en veel plezier met knippen

Gr
                        Hey ikweetniet,
                        het zijn autoflowertjes die ik gekocht had voor buiten, die kun je niet scroggen. Het was eigelijk niet de bedoeling dat ik binnen nog een kweekje zou doen maar kon een tentje lenen van een maat, vandaar.
                        Het tentje is 72/72/150cm.
                        De royal haze heeft de normale groote die royal queen seeds op de verpakking heeft staan. Enkel de easy bud is dubbel zo groot als op de verpakking vermeld.

Grtz
                        Last edited by Ganjapeet; 14 March 2013, 18:04.

Comment

Gisteren heb ik na 12 weken de royal haze geoogst.
                          Het was ff wachten tot de trichomes 20% amber waren en gisteren was het zover.
                          290 gr. nat mooie toppen en 30 gr. fluffy shit van 2 planten.

DSCF2026.jpg

De toppen hangen nu te drogen in mijn droogdoos die ik van tevoor al had klaargemaakt.

DSCF2027.jpgDSCF2028.jpg

Nu nog 2 weekjes wachten en dan kunnen ze in weckpotten.
                          Rookverslag komt later.

De easy bud staat nu voor de eerste dag buiten, daarvoor heb ik hem in de veranda achter glas gehouden.
                          Ze zou na 9 weken klaar zijn maar staat ondertussen al 12 weken en ze is nog lang nie klaar.

DSCF2030.jpg

Mijn nieuwe plantjes voor buiten hebben vandaag ook hun kopje boven de grond gestoken. Het zijn 2 autoflowertjes van rqs. 1x Northern Light Automatic en 1x Sweet Skunk.
                          Het is de bedoeling dat er vanaf nu elke maand 2 nieuwe bijkomen zodat ik elke maand een oogst heb.

DSCF2029.jpg

Grtz.

Comment

Laat het je smaken als ze gedroogd zijn GP!

Grtz

Comment

Mooie oogst!! Veel succes met het oproken

Comment

Bezig...
                              X