Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x noordernlight Feminized

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1x noordernlight Feminized

Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

Omdat ik niet erg veel ervaring heb met het kweken van cannabis, heb ik besloten een kweekverslag bij te gaan houden. Zo kunnen de pro's een beetje een oogje in het zijl houden terwijl ik met mijn alles behalve groene vingers probeer dit tot een goed resultaat te brengen.

De plant is inmiddels tien dagen jong, en staat er erg gezond bij, op de bladkleur na, maar hier hebben we het later nog over. Eerst het verslag, dan de vragen

Gebruikt materiaal

*Growtent van. : 60Lx60Bx160H
    *Hps bloeilamp. : 400w cooltube
    *Smartpot. : 19L
    *Ph en ec meter.
    *Afzuiging : niet van toepassing. Het is namelijk zo, dat mijn tent op een ongebruikte schoorsteen is aangesloten. Buiten dat woon ik in een bos, dus is een geurfilter is alles behalve nodig.
    De schoorsteen overigens trekt zo hard dat ik de opening zelfs heb moeten regelen met een klep. Dit zit dus wel goed. (En lekker goedkoop uiteraard, ook langer termijn.
    *Zelf gemaakt ultrasone luchtbevochtiger. 80%lv? Geeeen probleem!!!!!!!!
    *klimaatcontroller. : niet van toepassing. Dag temperatuur max 27 soms wel wat minder, 's nachts 23gr

Zaad, medium en voeding

Medium : Plagron growmix
    Voeding. : groeivoeding van NLX en rootbooster van NLX voor een gezond medium,wortelstelsel
    : bloeivoeding van Canna
    Zaad. : Noordernlight Feminized

We hadden het al over de bladkleur... Ik vind de bladeren erg licht. Misschien omdat ze jong zijn en nog bladgroen moeten aanmaken? Goed zichtbaar op de uiterst rechtse foto.

iedereen een geweldig groen jaar toegewenst.

Eerste foto update
    Attached Files
    Last edited by Robert996874; 25 January 2013, 23:09.
    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

Re: 1x noordernlight Feminized

Plantje ziet er mooi uit, maar waarom staat dit topic onder buitenkweek ?

Comment

ziet er mooi uit geen idee waarom ie zo geel is maar wel moooi
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poepzak200 View Post
        ziet er mooi uit geen idee waarom ie zo geel is maar wel moooi
        De bladeren worden precies donkerder. Hoe jonger de bladeren, hoe lichter de kleur lijkt te zijn. Ik ga goed in de gatenhouden maar ik heb er wel vertrouwen in
        Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

Comment

Sukses.
          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

update dag 28

En tevens de vierde dag van de bloei. De grote smartpot heeft zijn dienst al bewezen. De plant heeft een stengel van zo'n dikke duim dik. Hoewel ik het bewateren van een grote pot wel lastig vind. Want je mag niet te weinig water geven omdat je drinkwortels al snel diep in de pot zitten. Het is duidelijk dat de grond sneller uitdroogt in de smartpot dus vrees ik wel een beetje voor opgehoopte zouten(1).

De plant is nu zo'n 50cm hoog en heeft veel takken aangemaakt. De internodes zijn kort en het is ondanks dat ik niet heb getopt toch een stevige plant geworden. En zo groeit nog steeds een 3,5cm per dag. Ik hou dit nu goed in de gaten want als de groei stagneert stop ik volledig met NLX-groeibooster

Voedingswater tot nu toe:

(Begin)Een menging van groeivoeding(50%) van de aanbevolen hoeveelheid met NLX-wortelbooster. Deze uiteraard wel gewoon de juiste hoeveelheid. Ik geef nu nog maar de helft omdat ik op plagron growmix kweek. De eerste drie weken zou je niets mogen geven maar ze waren nogal bleekjes dus maar gegeven wat ze nodig hadden leek me.

(nu)(1)nu heb ik even dit volgehouden tot er voedingtekorten zichtbaar werd aan de onderste/oudste bladeren. Hierbij heb ik gelet op lichte verkleuringsverschijnselen. Dan een dag zuiver regenwater om de grond te ontdoen van opgehoopte zouten. Dit is in een smartpot belangrijk omdat water ook makkelijker verdampt door dat de wanden van de pot luchtdoorlatend zijn. Het water verdampt en de zouten blijven achter.

De plant groeit nog elke dag zoals ik al vermeld heb. Ik hou dit goed in de gaten. Als dit mindert, mindert ook de groeivoeding en ga ik volledig over op canna terra vega.

Dus nu gebruik ik een menging van (gebaseerd op de maximale hoeveelheid aangegeven op het etiket)75% groei voeding van NLX en 25% canna terra vega

wanneer de echte bloemen komen drijf ik de bloeivoeding op. En stop ik volledig met groeivoeding

de onderste bladeren zijn licht geel nu, maar dit komt wel weer goed. Elke dag besproei ik die even met een menging van 15% van het maximum aanbevolen hoeveelheid groeivoeding en Regenwater. Ok hoop morgen duidelijk verbetering te zien.

Het voordeel is dat ik nu precies weet wat er in de pot afspeelt. De ec waarde is momenteel precies de hoeveelheid als de ec waarde van mijn voedingswater omdat de bodem uitgeput is geweest. Dus over een aantal dagen doe ik dit nog eens en dan hou ik de ec waarde perfect in de hand.

De ph waarde van het medium was gisteren avond 6.3 dus dat lijkt me wel goed te zitten.

sommige onderste bladeren zien er wel wat slapjes uit. Ik vermoed dat dit komt door een gebrek aan licht. Dit zou kunnen komen doordat ik een cooltube gebruik en niet heb getopt. Eigen schuld dikke buld.

Denk er aan dat ik een beginnende kweker ben dus tips zijn altijd welkom.

foto update

image.jpg
            Attached Files
            Last edited by Robert996874; 8 February 2013, 20:15.

Comment

gaat heel lekker
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Hoi mensen,

ik heb een ph probleempje in mijn pot. Momenteel is de ph van het medium 7.1. Wat aan de hoge kant is. Nu wil ik de ph systematisch omlaag drijven de komende dagen. Nu is mijn vraag:

Doe ik dit het beste met afgezuurd water van 5.8 wat de minimale ph waarde is voor een cannabisplant?
                of
                doe ik dit het beste met een lagere ph waarde zodat de ph van het medium direct gecompenseerd wordt?

groene groetjes.

Comment

De ph van het medium is altijd wel wat hoger dacht ik. Er zit echter een calciumbuffer in je aarde die ervoor zorgt dat het vocht dat de wortels opnemen een pH van ca. 6 heeft. Tenminste als die er nog in zit. Je plantje ziet er goed uit!
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ik heb de ph en ec wat leger gezet in het voedingswater. En mijn meisje is weer herstellende

thanks

Comment

Tijd voor een korte update.

De eerste kroontjes zijn nu zichtbaar. En het is tijd voor bloeivoeding. Canna terra flores
                      De kans bestaat dat de onderste bladeren wat weinig licht krijgen. Dit omdat ik een cooltube gebruik die een stuk minder breed straalt als een gewone kap. De plant is ook 65 cm hoog, dus de kracht van de lamp is waarschijnlijk te zwak om de onderste bladeren te kunnen onderhouden. De ph en ec van het medium is getest en duidelijk in orde. Ik heb voldoende luchtstroom en een goede LV.

voedingtekort kan ook niet want toen ik de voeding iets omhoog dreef afgelopen woensdag, kreeg ik verbrande puntjes bovenin.

wat denken jullie?
                      Attached Files

Comment

ziet er goed uit je plant

pas wel op met je voeding dat je geen verbrande puntjes krijgt

ik gebruik ook smart pots van 19l heb er 5 staan
                        staan nu al 2 maand in voorgroei en morgen trek ik ze in bloei en heb nog bijna geen voeding gegeven buiten bladvoeding fishmix en alga mix om te bespuiten
                        zit wel lang durende en traag werkende mest stof verwerkt ini mijn aarde ( kan alles terug vinden op mijn verslag )
                        ben begonnen onder led en nu terug onder hps
                        als mijn verslag leest zal je zien waarom
                        de link sta hier onder als je intresse hebt
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Smoker2002,

ik heb je verslag door gelezen en schrok wel even van die politie bezoek. Nu dat was december, ben je ondertussen vertrokken met een nieuwe kweek?

update
                          Attached Files

Comment

Bezig...
                          X