Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dit is mijn kast. hoe hier optimaal in te groeien?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    hee mensen!

ik heb een kast gemaakt van 80 x 80 en 1.20cm hoog.
    deze is gemaakt uit een houten frame. met 1cm dik plaatmateriaal er om heen.
    de kast is van binnen wit geverfd en zit er zwart witte folie tegenaan. (met de zwarte kant natuurlijk tegen het hout aan)
    ook heb ik in de kast een net hangen op ongeveer 55 cm hoogte.
    om de planten in de zetten heb ik bakken van 28x28x30cm. met gaten aan de onderkant.
    hier onder een foto van de kast

ik heb zelf niet al te veel verstand van schakels en stroom verhoudingen enz.
    maar hier voor heb ik een behulpzame vriend ingeschakeld. die wat bekender met dat soort praktijken bezig is
    ik weet dat ik een Philips 250W HPI-T en een HPS lamp heb. voor goeie en bloei. tussen het stopcontact en de lamp. zit een digitale schakelklok, nog een apparaat waar ik de naam niet van weet, en nog weer een schakel. en dan komt de lamp
    verder heb ik een koolstof filter. merk? ruck.eu ventilatoren. type 125L?
    op het apparaat zit een stikker met daarop de volgende info:
    230V I max T max P 1N
    50Hz 0.3A 70graden 70W
    60Hz 0.4A 60graden 80W iso B
    voor de verse lucht toevoer heb ik 1 computer van er in zitten die constant aanstaat.

deze kast is al up and running. en heeft ondertussen 2 oogsten opgebracht.
    ik werk met voeding. en een voedingsschema van canna terra.
    bij wat ik tot nu toe per kweek er uit heb gehaald. heb ik het gevoel dat er veel meer uit gehaald kan worden.
    heeft iemand enig idee of tips waarmee ik mijn kast kan verbeteren?
    Afb0298.jpgAfb0296.jpgAfb0297.jpg
    deze foto laat zien hoe het er nu bij staat
    Last edited by j hannes; 2 February 2013, 18:20.

Re: dit is mijn kast. hoe hier optimaal in te groeien?

mooi kastje
    bij mij afgekeken zeker
    verbeteren kan er weinig denk ik
    als je temperatuur niet te hoog word gewoon zo doorgaan.
    ik zelf heb in dat kastje 10 x 18 watt tl's hangen zodat het niet te warm word door de verlichting.
    maar overal zijn andere omstandigheden waar rekening mee gehouden moet worden!
    als je 100-150 gram er onderuit kan halen vind ik zelf al netjes in ieder geval
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Leuk kastje hoor welk soortje heb je? Kijk echt uit met welke foto je plaatst want jij of je vriend staat er heel duidelijk op, mensen in je omgeving kunnen hem zo herkennen en dat is erg vervelend als ze gaan schooien. Je kan er ook veel gezeik mee krijgen, ik spreek uit ervaring..

Comment

Weet precies wie er daar op die foto staat.
        Maakt verder ook niet uit maar Angel dit kastje staat al even en denk niet dat et afgekeken is.
        J hannes ze staan er mooi bij en je oogst is goed toch?
        Thanks voor de tips trouwens.

Keep on growin
        Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
        Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

@ angel777. vet dat je net zo'n hersenspinsel hebt gehad!
          ben ook zeer tevreden over de kast. maar tot nu toe heb ik het idee dat er meer oogst uit kan komen.. en over de temperatuur. als de lamp aan staat word het niet warmer dan 24.7 graden. alleen dropt de tempretuur wel naar 16 graden als de lamp uit is... dit zou wel eens het gene kunnen zijn wat er verkeert gaat.

@ koocaap, dankje voor de tip. ik heb de foto maar weg gehaald. ik heb er nu 2 verschillende instaan.
          de linker is een Master Kush. en rechts is een shagzilla.

de master kush is een stekje geweest. en de shagzilla vanaf het zaat. zit nu aan het eind van de 2e bloeifase de master kush is al mooi aan het toppen. ook wel te zien op de foto. de shagzilla kwam wat moeizaam opgang. maar deze schat begint ook al mooi vol te raken.

Comment

Je hebt wel een netje, maar je lijkt niets af te binden. Dan is het netje voor niets dus.. Misschien moet je dat eens gaan doen? Zo krijgt ieder takje evenveel licht, en heb je een grotere opbrengst. Ik zie ook dat je best wat grotere potten mag nemen. Past makkelijk zo te zien

Hang je netje eens 20cm lager en buig alle takken zo, dat je ze vast kunt maken. Zoek eens wat over scrog of Sog, bijvoorbeeld op youtube.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik buig te takken af zodra ze ver genoeg boven het net zijn. ongeveer 3 a 4 cm er boven. de afstand tussen het potgrond en het net is ongeveer 30 cm..
              maar ik zal het onthouden voor de volgende keer

Comment

Tegen de tempratuur zou je kunnen gaan voor tempex, kan vanmiddag nog wel wat platen langsbrengen.

Comment

1 grotere potten
                  2 potten helemaal vullen met aarde
                  3 fan controller regelen dat het netjes 28 graden word en niet kouder als 20
                  4 verwarmingsmatje onderin om de worteltemperatuur hoog te houden
                  5 scrognetje juist gebruiken
                  6 250 watt setje eruit 400 erin
                  voor de rest ziet er gewoon goed uit hoor !
                  hoeveel heb je de vorige keren geoogst ??
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Hannes ik wil die Toppen zien!!!!!

Comment

hee hee growers

zijn al weer een mooi tijdje verder, en de schatjes beginnen al mooi vol te raken!
                      ik heb de temperatuur regelaar tot 27 graden gezet, en het blijft nu mooi net onder de 28 graden met lamp aan. helaas is de nacht temperatuur nogsteeds te koud...
                      Afb0304.jpghier is een overzicht foto van hoe ze er bij staan. ziet mooi groen
                      ook heb ik een stekje proberen te maken van de shagzilla. te zien in het kleine bekertje. het is een probeersel.en ik heb niet een goede plek om het stekje goed te laten groeien. daarom staat ze er bij in. na 2 week hangt deze nog niet slap. dus ik denk wel dat er wortels zijn gekomen.

master kush top ontwikkeling.jpgdit is de Master Kush, (stekje) vanaf boven. kan je mooi zien toppen. er komt ook al een lekkere geur op.
                      foto is zo'n anderhalf weer terug genomen.

shag van boven recent.jpgdit is de Shagzilla. recente foto. ze is mooi vol geraakt. en veel topontwikkeling! ook erg veel onder het blad. Kan dit de topgroei ook belemmeren of niet? ik weet dat het blad zorgt voor voor smaak en geur. dus heb ik ze nog mooi laten zitten. want we willen wel een lekker wietje natuurlijk!
                      Afb0312.jpgdit is ook weet de Shagzilla. ben flink aan het dieven geweest. vont het wel beetje eng om te doen. maar zoals ik nu al kan zien ga ik hier wel profijt van krijgen! (zie foto hier boven)
                      master eind vase.jpgmaster top.jpg hier nog 2 foto's van de Master Kush. deze ben ik maar gaan spoelen. want hij begint bruine haren te krijgen en de bladeren beginnen al af te sterven.

dus zoals je zien ben ik er bijna! ik zal jullie op de hoogte houden.
                      ook zal ik kijken of ik een betere camera weet te bemachtigen. want deze foto's zijn wel een beetje poep kwallie..
                      maar beter dan niets!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                      1 grotere potten
                      2 potten helemaal vullen met aarde
                      3 fan controller regelen dat het netjes 28 graden word en niet kouder als 20
                      4 verwarmingsmatje onderin om de worteltemperatuur hoog te houden
                      5 scrognetje juist gebruiken
                      6 250 watt setje eruit 400 erin
                      voor de rest ziet er gewoon goed uit hoor !
                      hoeveel heb je de vorige keren geoogst ??
                      1. grotere potten zat ik zelf ook aan te denken.
                      2. meer aarde zal denk ik niet een verkeerd idee zijn!
                      3. heb ik gedaan. staat op 27.7 graden
                      4. heb ik niet. ga de potten bekleden met tempex. eens kijken of dat wat werkt.
                      5. scrognetje ben ik aan het gebruiken. kijk ietsjes beter naar de foto's.
                      6. is een optie. maar ik laat het tocht eerst maar zo.

nog iets over punt 4, ik heb iets gelezen over LST kweken. weet niet of jij hier ervaring mee hebt?
                      ik ga het denk ik proberen, plus een scrog net te gebruiken. meer mensen die mee lezen en dit hebben geprobeerd. Dan ik ben erg benieuwt naar je ervaring!

ik weet niet hoeveel we geoogst hebben afgelopen keren. heb het bij een vriend van mij te drogen. en die had het gewogen. mij wel verteld maar vergeten. stoner geheugen he. maar ik geloof dat de laatste kweek, nat gewogen per plant tussen de 55 en 60 gram. dus gedroogd is dat mooi wat minder.
                      Attached Files

Comment

Erg mooie planten Hannes! Doe je helemaal goed mate grtzz

Comment

Hannes, ziet er goed goed uit.
                          Die kush is nog verder gaan toppen man ziet er mooi uit.
                          Als het schikt kom ik vanmiddag ff die tempex voor je potten langsbrengen?

Hangmat hangt!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik zeg doen LST!

Comment

IMAG0890.jpg stekje krijgt top wtf!!?

Comment

hey,
                              stekken moeten wel op 18/6 he
                              grts
                              bio

Comment

Bezig...
                              X