Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
dit is mijn kast. hoe hier optimaal in te groeien?
Re: dit is mijn kast. hoe hier optimaal in te groeien?
he heee mensen!
gister heb ik even een goeie goeie camera weten te fixen. helaas moest ik deze ook wel meteen weer terug geven..
maarja wel even een paar full hd pics!
laat ik beginen met de shackzilla. IMG_5323.jpg een mooie foto van de shack. alleen zoals je kan zien heb ik wat gele plekjes op men blad zitten..( waar ik ben vergeten een goede foto van te maken.. hoezo stoner? ) ik heb gezocht op het forum om te kijken wat het is. maar kan ik niet egt iets duidelijks vinden. weet iemand wat dit kan zijn? ik heb niet egt het idee dat het zich snel en veel verspreid. maar begin het wel meer te zien. iemand een idee?
hier nog wat foto's van de shack. IMG_5324.jpgIMG_5326.jpgIMG_5302.jpgIMG_5303.jpgIMG_5304.jpg
goed goed! dat was m wel zo'n beetje weer.
reacties en tips worden zeer op prijs gesteld. en ook altijd wel gelezen
en ik wens u allen een goeie dag verder
hee growers!
ik heb even een foto gemaakt waarop het bladprobleem op te spotten is. ik weet het liever foto's dat de lamp niet aanstaat. maar ik hoop dat jullie ervaren growers hier ook wel wat mee kunnen want het is goed zichtbaar.
ik heb gezocht bij het topic bladproblemen. en ik denk dat het een magnesium te kort is. maar aan de beschrijving van dit te kort op het topic, kan ik niet veel symptomen aan wat mijn blad vertoont.
kan iemand mij vertellen wat dit is, en hoe ik dit kan verhelpen?
1 goede dag!
het is al weer een weekje terug tot de laatste update. waarin ik vertelde over een blad probleem. nu heb ik hier helaas geen reacties op gekregen. dus ook geen advies om op te volgen..
nu heb ik natuurlijk hier ook niet op gewacht voor dat ik actie ging ondernemen. dus heb ik nog eens even rond gezocht op het forum. en in een boek wat ik kreeg van een maat van me. dit boek draagt de titel, gewoon op grond. stap voor stap gids. van eene Gregory Irving..
dit boekje staat boorde vol info over kweken op aarde. dus ook hier ben ik opzoek gegaan naar dit probleem.
en hier word de mest stof PK 13 - 14 bijna de hemel in geprezen.
er word hier gezegd: als je over bemest, begint je blad erg donker groen te worden en/of de uiteinden lichtelijk verbrand. (teveel mest water)
extrame gevallen gehele gele bladeren en verbrand.. nu is dit niet het geval.
maar dan, staat er: zijn ze gevlekt bleek? dan hebben ze een tekort aan voedingstoffen.
gevlekt bleek, hmmm? nog eens kijke naar die foto dan maar!IMAG0988.jpg
lijkt er wel verdacht veel op! probleem gevonden?..
kan ik nog niet egt met overtuiging zeggen. ik heb dus weer PK 13 - 14 toegevoegd aan de voeding. tot nu toe begint het wel een beetje af te nemen. maar de bladeren zien er nog steeds niet gezond uit.
ook vind ik het erg vreemd dat de bladeren boven op juist een teveel aan voeding beginnen te vertonen,IMAG0008.jpg
heeft iemand heer een idee over?
owja! het totaal gewicht van de master kush gedroogd was 41,9 gram. volgens mij moet dat wel meer kunnen zijn! maar er is wel een erg sterk geurtje aan gekomen, en het smaakt ook nog steeds erg goed!
ik wacht met smart op de shagzilla. wil weten wat ze deze keer te bieden heeft!
goed goed! dat was het wel weer ongeveer.
gegroet!
Het heeft meer weg van een Calcium probleempje denk ik. De grond is 'moe'.
PK13/14 moet je erg mee oppassen zo dicht op de oogst, het kan heel je wiet verknallen want dat proef je terug als je niet minstens 2 weken spoelt aan het eind. (=gewoon water geven zonder voeding)
@ QnQ.
bedankt voor je waarschuwing! ik zal er op letten.
ik heb even wat opgezocht over het calciumgebrek. via google, en ik kwam op het wietforum.nl terecht.
hier de link: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17431
staat het erg mooi en goed op uitgelegd. Plus een oplossing!
en het praatje wat er bij staat, past wel bij het plaatje wat ik heb van men blad. maar als ik dan de foto's kijk die er bij staan. dan lijkt het er niet meer op, ook niet in de begin fase van het probleem. en zeker niet in de eind fase..
de foto's die bij het magnesium te kort staan. passen wel bij het probleem wat mijn blad vertoont.
ik heb het idee dat de pk 13/14 wel wat doet, dat het een beetje minder is geworden. maar dit kan ook zijn omdat ik dit natuurlijk graag wil zien
en daarnaast vraag ik me af, of het nog zin heeft om iets bij de voeding toe te voegen? want ik denk dat ik nog zo'n 2 week heb voor ik kan oogsten. misschien iets langer.
er staat ook dat je kan spuiten met blad voeding. maar ik denk dat dat niet zo'n slim idee is met die mooie toppen er al op..
@ mister bullet dave.
thank you! zet je chill stoel er maar bij
als je de bladproblemen optijd wil kunnen herkennen kan je er het best wel even in verdiepen. want ik denk dat je het vroeg of laat wel tegen gaat komen. die link die ik hier boven heb geplaatst kan je er goed bij helpen!
1 goeie dag mede hobby growers!
ik heb men microscoopje binnen gekregen! eindelijk meteen sampeltjes genomen van te plant, een aantal op foto gezet.
het overgrote deel van de trichomen zijn milkey gekleurd. hier wat fototjes: IMAG0076.jpgIMAG0077.jpgIMAG0078.jpg
ik heb hier ook nog wat plaatjes van de plant zelf. en ze staat er mooi rijp bij IMAG0071.jpgIMAG0072.jpgIMAG0073.jpg
ik heb dus bij deze naar de trichomen gekeken voor dat ik de zaag er in heb gezet. en na meerdere dagen chekke. heb ik besloten dat gister de tijd was aangebroken om tog een einde aan het leven te maken. en een nieuw begin aan mijn stoned zijn te gaan voorbereiden
ik hoop wel dat de PK 13/14 er wat uitgespoeld is na een kleine anderehalve week spoelen... nu heb ik ook wel minder gegeven dan voorgeschreven. maar tog, wel kort gespoeld.. maar ik wou ook niet langer wachten,
natuurlijk heb ik ook wat oogst plaatjes geschoten! IMAG0079.jpgIMAG0080.jpgIMAG0081.jpg Bedankt voor die bloemen!IMAG0084.jpg
hier wat foto's van hoe ik ze droog. erg simpel gewoon in een kast met een deur, op kamer temperatuur,,, IMAG0088.jpgIMAG0090.jpgIMAG0091.jpg
ook ben ik bezig geweest met de kast netter te maken.
ik heb alle ducktape weg gehaald. omdat, waar de tape warm werd de lijm los ging laten. en zelfs begon te druppen!
dus ik raad ducktape gebruiken IN de kast niet aan...
maar dus ik heb alles er uit gehaald. schoon gemaakt, en zonder ducktape er weer mooi strak in geniet.
helaas is door het ducktape gebruik het zwart/wit folie wel gesneuveld..
heeft iemand een idee waar ik dit weg kan halen? zonder smart/grow shop of online bestellen.
hier in iedergeval een foto van de bodem die ik er opnieuw heb in gelegd IMAG0087.jpg
ik ga warschijnlijk nog 1 post in dit topic plaatsen hier na, en dan zal het afgelopen zijn voor deze groei sessie.
maar ik ben nog lang niet uitgegroeit! dus start ik gewoon weer een nieuw topic. zodra ik alle zaakjes weer op orde heb
iemand tips welke strain ik zou kunnen zetten?
ik zat zelf te denken aan Kings Kush.
ik ga nu maar wietboterkoek maken, want ja dat doe je nou eenmaal met knip afval. eetbaar maken die handel!
mensen goed weekend!
and have a nice Friday Highday!
Nice, tricho's zien er goed uit.
Manier van drogen is niks mis mee, trek af en toe de deur even open, om te luchten.
De wanden van je kast zijn al wit, dat is al prima .. je zou er ook latex of witkalk op kunnen smeren, da's net zo goed.
En anders eens wat tuincentra, hobbyzaken of DHZ winkels bezoeken, misschien kom je er witte folie tegen ?
Laat je niet verleiden tot zilverfolie ofzo, dat reflecteert minder goed als wit.
Wietboterkoek...ghehe, moet ik ook eens doen, het klinkt al lekker.
Welk soortje nu, uuuhm, er zijn er zoveel, ik zou vooral op zoek gaan naar smaken waar je voorkeur voor hebt.
Comment