Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweekje

wat zeg je nou? heb jij je plant geducktaped?

Comment

Ja wist direct geen andere oplossing daar dit mijn eerste keer is prb ik maar zal er foto van nemen vanavond .
      Dit was twee dagen geleden gebeurd en moet zeggen die top blijft groeien .
      Was zo een stammetje van 1 cm dik terwijl ik op het net aan het binden was knakte ze af .
      Het was niet volledig af maar toch zo goed als, was er niet goed van en dacht ja waarom niet prb met ducktape en tot nu lukt dit .

Comment

hmmm dat is niet zo chill indd... maar succes met het er weer afkrijgen,, ducktape is behoorlijk sterk. je had het dan beter met schilderstape kunnen doen denk ik. ik ben benieuwt naar die foto hoop voor je dat het toch nog goed komt.
        wat ik zou geprobeerd hebben, als dit mij over komen was. ik had geprobeerd de 2 einden weer zo goed mogelijk tegen elkaar aan te binden. maar ik had er geen ducktape omheen gedaan.

Comment

Ja nu je het zegt heb ik wel niet stilgestaan bij het feit dat ze nog veel zou groeien .
          Maar zit nu op dag 16 op 12/12 en al paar dagen bloei te bespeuren dus denk ik niet dat ze nog veel gaan groeien alle hoop ik toch .
          Want zoals je zegt ducktape is sterk daarom heb ik het ook gebruikt omdat stam zo goed als af was stukjes mooi tegen elkaar ducktape redelijk strak en terug op scrognet gebonden .
          Dus met bedoeling de ducktape niet meer te verwijderen ,dacht zowieso dat dit een verloren zaak ging zijn maar na twee dagen verder lijkt te top gewoon voort te groeien .
          Als dit moest lukken toch alweer een bewijs hoe sterk deze planten wel zijn .
          foto's volgen

Comment

Nice, ziet er mooi uit!
            Kzet er me effe bij..

Comment

DSC04447.jpgDSC04448.jpgDSC04449.jpgDSC04450.jpg

hier wat foto's van het ongelukje , de laatste foto is is het topje van het stammetje dat geknakt was .
              Srt voor de wat onduidelijke foto's de rest volgt nog vanavond .

Comment

Haha, valt nog wel mee :p
                Achja, zolang de top doorgroeit is het goed zeker..

Comment

zo ik geef momenteel elke dag 500ml leidingwater ph 7 .
                  we zitten op dag 35 waarvan 16 dagen op 12/12 .
                  DSC04452.jpgDSC04454.jpgDSC04455.jpgDSC04456.jpg
                  hoop dat ze niet teveel meer groeien netje staat al goed vol, kijk er naar uit voor de volgende weken .

mvg
                  dave

Comment

Ziet er mooi uit, kwil deze techniek ook wel eens proberen.
                    Keep going!

Comment

je dames staan er mooi bij je scrog is goed gelukt zo te zien btw een goed product is plant vitality plus van bac

Comment

ja jaa! je scrog zit mooi vol. maar hoezo wil je niet hoger? je hebt de hoogte wel mee in de kast. en de lamp moet er ongeveer 20 cm boven de plant blijven. dus waarom niet vraag ik me dan af maar als ik dit zo zie, dan denk ik niet dat ze nog extreme veel groter gaan worden.
                        veel groei en kijk plezier
                        en hou dat ducktape gevalletje in de gaten, ben benieuwd of dat goed komt
                        succes!

Comment

@ peuker bedankt voor de reactie wat betreft die bladvoeding en preventief behandelen is vitality plus van bac dus ok.
                          Ga een dezzer naar alien terug voor 70w hps en ballast voor in voorgroeikastje dat ik ga bouwen ,dus ga ik direct zien voor een goed product ga alvast online deze vitality een checken .
                          @muse zeker het prb waard heb meeste info hier op de site gevonden QNQ zijn kweekverslag heeft me veel geholpen en you tube ook .
                          Maar kan alvast zeggen dat ik het volgende keer weer ga scroggen maar zijn tal van zaken dak ik anders ga aanpakken en dat door gewoon de ervaring dat ik ondertussen heb opgedaan .
                          Dus mijn raad gewoon doen en uit leren .
                          @usernamed hangmat,zetel of stoel je kiest maar .
                          Ga me deze week wat verdiepen in de volgende generatie deze keer zou ik beginnen met 6 zaadjes liefst 3 soorten dat ik een week of drie laat voorgroeien onder 70w hps .
                          Daaruit zou ik er dan 4 willen overhouden de sterkste , zodat tegen deze oogst droog is ik ze dan onder 250 hps zet 12/12 .
                          Dus nu een goede zaadbank en wat goede soortjes voor nog steeds een beginner dacht alvast aan bubbelgum in elk geval keuze genoeg bij alien .

Mvg dave

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@hannes ja ik kan zo nog een 50 cm zonder aanpassing in kast hoger gaan maar zit onder 250 hps dus heb ik voor scrog gegaan om juist optimaal van de straling te kunnen genieten .
                          wat ik volgende keer ga doen is wat langer voorgroeien zo ik scrognet op zeker 30 cm ga plaatsen en ook nog wat beter toppen in twee keer .
                          Dit om wat gemakelijker te kunnen werken onder het net mijn kast is wel 1.80 hoog maar als je eens rekend koolstoffilter en luchtbevochtiger neemt 45 cm bovenaan in ruimte 30 cm hoogte van de 18l potten 30 cm van de scrog net 20 cm lamp erboven de lamp zelf 10cm plus wat ik reken dat toppen nog gaan boven het net komen 10cm zouden mooie toppen zijn dan .
                          Dan heb ik ongeveer een 40 cm over nu als ik niet voor scrog zou gaan wil dit zeggen dat ik mijn dames 80 cm hoog kan laten worden .
                          Maar we spreken hier over 0.48 vierkante meter 80 cm hoog met 250 hps dus was mijn vrees dat ik een oerwoud in dat kastje ging hebben waar maar enkele toppen voldoende licht zouden krijgen .
                          Dit is dus mijn redenering over de situatie als ik hier dingen zeg die niet logisch zijn wijs me hier dan maar op dit is mijn eerste kweekje en prb zoveel mogelijk te leren .

Mvg
                          dave
                          Dus even dit bij elkaar sommen

Comment

ik denk persoonlijk dat je aan een tneon setje meer hebt dan een 70 W hps
                            goed belicht oppervlakte is al een verschil en een 70 W hps moet voor de dieptestraling op zon 7-8 cm hangen en voor de tep op 10 ik heb persoonlijk met een 70 W MH lamp niets fatsoenlijks kunnen doen en de Tneon bracht voor mij uitkomst voor voorgroeien en stekken nemen
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

hee dave!
                              ik ben ook echt geen pro kweker ofzo hoor
                              maar het maakt niet zo veel uit hoeveel licht je toppen krijgen. die blijven wel ontwikkelen, ook wel onder het blad. en volgens mij zijn er ook wel strains te krijgen die dus rond de 80 cm hoog worden. weet ik niet zeker hoor, meende hier eens iets vn gezien te hebben. bij mijn zoektocht naar strains om te gaan zetten. het zou mij wel chill lijken om juist die dikke hooft toppen te houden.
                              maar dit gaat mooi zo bij jou! en daar ben ik blij mee want hier leer ik ook weer van want ik heb me zelf verplicht om te scroggen. kan maximaal maar 40 cm hoog groeien.
                              533899_430894303606624_127542827275108_1565248_1047920318_n.jpg
                              Last edited by j hannes; 12 March 2013, 18:23. Reden: verkeerd geladen pagina?

Comment

hey ,
                                Nog even een kleine update deze foto's dateren van 11/03/2013 week 5 dag 1 .
                                17 dagen 12/12 .DSC04470.jpgDSC04469.jpgDSC04468.jpgDSC04464.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Vanavond foto's nemen voor de update van morgen dan zijn we dag 23 op 12/12 .
                                Ben gestopt met op het scrognet te binden 4 plantjes op een net van 0.54 vierkante meter is wel wat veel , staan dan ook nog es minimum 8 vertakingen aan elke plant .
                                Ze hebben nu nog een week gegroeid zonder dat ik nog iets vastgemaakt heb , zijn serieus nog wat doorgegroeid maar ik laat de foto's morgen spreken .
                                Ik geef nu elke dag 750 ml tot een liter water nog steeds zonder voeding heb deze week wel al voor de gewenning terra bloom en green sensation gegeven , halve dosering van wat er normaal in moet heb dit bij twee waterbeurten gedaan de rest van de dagen nog steeds gewoon leidingwater wat een waarde van 7ph heeft .
                                Voor de rest heb ik luchbevochtiger uitgeschakeld ik hou nog steeds 40/42% lv over wat denk ik genoeg is voor zaailingen en 3 weken bloei .
                                De afzuiger wat harder laten draaien ventilator tussen lamp en toppen en lamp op ongeveer 20/25 cm hoogte , wat maakt dat ik met tempvoeler op de toppen zonder schaduw onder de lamp een temp heb tussen de 24.5 en 26.5 .
                                Zo dit was het voor vandaag tot morgen geef jullie mening goede raad en hulp worden zeer gewaardeerd .

dave,

Comment

Bezig...
                                X