Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweekje

week 6 dag 43 waarvan 24 dagen op 12/12 .
    DSC04511.jpgDSC04510.jpgDSC04509.jpgDSC04508.jpgDSC04507.jpgDSC04506.jpgDSC04505.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@ hannes ,
    Wel ik hoop dat al die kleine topjes onder de bladeren ook ontwikkelen want dat zijn er veel .
    Heb geen bladeren weggenomen en ook weinig gediefd en had beter nog paar dagen langer op het net gebonden ook , nu zijn er 2 nodes plus top dat zich recht gezet hebben vanaf het net .
    Maar had geen plaats meer oppervlakte wat te klein voor 4 dames de volgende keer beter is eerste kweekje maar tot nu al veel geleerd door het beetje ervaring .
    En niet alleen door dat beetje ervaring maar door iedereen hier op dit forum want ondertussen zowat mijn bijbel is geworden ;

dave

Comment

mooie toppen !! whoot

Comment

@mamoet,
        Thanks hoop dat ze nu nog veel gaan aandikken .
        Alles loopt goed voor de moment beginners geluk zekers , ga een dezzer achter led microscoop zo ik kan bepalen wanneer ze klaar zijn voor oogst .

dave

Comment

mooi planten man,i just love the green colour!!!

en die moeten ng even hoor...geef de toppen de tijd om ng wat aan te dikke komt zeker goed bij jou

grtz

Comment

Thanks Antwerpen ik weet niet wat ik mag verwachten hoop dikke toppen zoals de vele foto's die ik hier al gezien heb .
            Moeten zeker nog 5 tal weken als ik info van zaad volg dan maar zoals ik al gelezen heb hier is dat zo geen referentie dus deze week led microscoop aanschaffen .
            In elk geval ben gebeten door deze hobby deze week zaad halen voor 2de ronde :p .

grt

Comment

jup idd doe er meer gerust een weekje of twee extra bij in totaal...

eens je dat scopeke hebt komt het zekers goe..

grtz

Comment

Scopeke in bezit net als zaadjes voor volgende ronde en het is geworden BUBBLEGUM-FEMALE SEEDS / NO MERCY SPECIAL .
                Blij met mijn ledmicroscoopje van 15 euro je ziet echt duidelijk de trichomen dit weekend terug update met wat foto's vanaf zaterdag begint week 7 .
                Dus voeding wat bestaat uit terra bloom en green sensation van plagron benieuwd wat dit de laatste paar weken nog gaat geven .
                grtzz

Comment

hoi mrbullet

ik zie hier een zeer mooi veldje dames in bloei
                  heb u verslagje een doorbladerd
                  hoe is het met dat geknakt takje?
                  dat kan geen kwaad ik doe dat met sommige platen voor licht te zoek en zwaarder tops te krijgen zie foto heb ik geknakt ( super cropping genaamd)
                  de geknapt tak hersteld zich op een dag

2012-09-16-643.jpg
                  Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

@djw4 thanks doe mijn best .
                    Dat geknakt takje is al stammetje geworden terug met mooie top(je) aan heeft echt niks van achterstand op overige vertakingen op de plant .
                    Vind dat echt ongeloofelijk vergeet het moment nooit zo een paniek om niks .
                    En dan nu zeker als ik jouw foto bekijk van je supper cropping waar ik trouwens nog niet van gehoord of over gelezen heb wat ik dus nu wel ga doen dus bedankt voor je info .
                    Als beginnende en zeer gemotiveerde grower is alle kennis welkom .

grtzz

Comment

hoi mrbullet

dit zal je wel helpen
                      Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

@djw4 bedankt man dit was een leuk en leerrijk filmpje niet dat ik nu mijn dames heviger onder handen ga nemen , maar bewijs is er meer dan dat dit geen kakmadamen zijn maar strijdkrachtige amazones .
                        Mijn passie groeit elke dag .
                        grt

Comment

Update zondag 17/03 zijn we begin week 7 vandaag dag 49 en vanaf 22/02 op 12/12 .
                          Waarmee beginnen heb gisterenavond beetje bladvoeding : bio nova spraymix foliar spray met water gemengd volgens dosis van volwassen moederplant .
                          Dit heb ik klein beetje langs onderkant van het bladerdek gespoten , nu vanmorgen ga ik zien en zijn er wat bladeren met bruine vlekken en geel geworden .
                          Nu zijn al tijdje bladeren onderaan aan het vergelen en afsterven doe deze dan gewoon weg omdat ik dacht onder het scrognet krijgen ze weinig licht dus dit kan normaal zijn .
                          Maar na gisteren het spuiten van die bio nova waren er paar bladeren met bruine vlekken en het stadium van geel worden was versnelt weet niet zeker of het daarmee te maken heeft .
                          Nu lees ik ook kalium tekort nu heb ik maar paar keer heel kleine hoeveelheid voeding geven voor de dames wat te laten wennen tegen dat ik nu vanaf 7de week met batmix als potgrond voeding mag geven .
                          Nu denk ik bij mezelf kan het zijn dat nu alle voeding echt uit de batmix is en er lichtjes een voedingtekort optreed met name dan kalium , wat in de voeding dat ik moet geven van plagron ook aanwezig is.
                          En dus met andere woorden als ik vanaf morgen voedig begin te geven volgens schema van plagron 30ml per week zou dit eventueel prb zichzelf oplossen .
                          Nu is het best ook mogelijk dat er mss niks aan de hand is daarom ook deze foto's zo jullie zelf kunnen oordelen .
                          DSC04512.jpgDSC04513.jpgDSC04514.jpgDSC04515.jpgDSC04516.jpgDSC04517.jpgDSC04518.jpgDSC04519.jpgDSC04520.jpgDSC04521.jpgDSC04522.jpg

Comment

Ja week 7 dus voeding heb mijn dames gisteren geen water gegeven normaal geef ik elke dag 1 liter water per plant , en dit nu meestal s'morgens als de lamp 1 uur of langer brand .
                            Heb 6 liter water daar heb ik 20ml terra bloom , 4ml green sensation en 4ml pure enzym in gedaan is minder dan de voorgeschreven dosis maar wil het rustig aan doen .
                            Dit word dus straks verdeeld over de 4 dames na dat ik de ph gemeten heb van dit brouwsel heb dit al eens getest met kleinere hoeveelheid en dan was de ph 7.1 .
                            Dus zolang de ph onder de 7.5 zit is het niet nodig te beginnen met ph min correct me if i am wrong .
                            lamp aan vanaf 10 uur ga tegen 11u30 hun boosters geven ;
                            grt

Iemand dat me kan helpen met wat raad ?
                            Heb ph gemeten 7.4 gebruik batmix als grond en plagron als voeding is het nodig mijn ph nog te laten dalen ?
                            Zoja ga ik me dan in de winkel iets halen of heb ik huishoudelijk ook iets wat gebruikt kan worden cintroensap ?

alvast bedankt voor jullie reactie

Comment

Zo we gaan weer knutselen hout gaan halen betonplex voor voorgroeihokje alles mooi uitgerekend en plan gemaakt .
                              Betonplex mooi op maat laten zagen nu is het enkel alles in elkaar zetten hier alvast het begin :
                              niewe.jpgdit zijn de maten voor de betonplex eens deze stukken is het net een ikea kastje .
                              zo nu gaan we het monteren foto en montageplan volgen nog .

grtz

Zit fout in mijn ontwerp 2x E = b 12.8 x l 70 inplaats van 2x E = b 12.8 x l 80 en dan komt het goed .

Comment

Je zit nu in week 2/3 bloei toch ?
                                Volgens Plagron geef je dan .. niks.
                                plagron-schema-2013.jpg
                                Maar omdat ze er iets langer in staan zou je bijvoorbeeld eens met 2ml Alga Bloom per liter water kunnen beginnen, met elke waterbeurt. (mits ze dat aankunnen)
                                Alga Bloom op Batmix moet je niet afzuren.

Als je toch Terra Bloom hebt, misschien eens in het Plagron-topic vragen hoe je dat oplost ?
                                Succes.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X