Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ontkiemen is geen licht....
in een glas water in je keuken kastje zetten en af en toe water verversen met beetje lauw water zodat ze wat sneller ontkiemen.
kan ook tussen keuken of wc papier dat vochtig is...zolang het maar vochtig warm en donker is!!!
Zodra ze ontkiemd en de penwortel komt eruit en ongeveer een halve cm lang is kun je ze makkelijk in de aarde doen!
Aarde eerst inwateren en dan gaatje maken en zaadje erin met penwortel naar beneden.
Voor het mooie moet je proberen om na het voorkiemen het zaadje zo te plaatsten dat alleen de wortel onder de aarde zit en het
zaadje boven de aarde. lichtjes aanduwen tussen duim en wijsvinger!
Vanaf dit moment kunnen ze onder een lamp en kunnen ze gaan groeien op 18 uur licht!
Zo zal ze met meteen licht op haar ook sneller open gaan! Wel vochtig houden niet TE!!!(niet de boel wegspoelen)ik doe alles met 10 ml spuitje!
Succes
Thur
ps: lamp op enige afstand(niet TE) ze zijn nog teer de eerste dagen!
"Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)
Ik zet ze zolang op 24 tot de lobblaadjes verschijnen en je de eerste 2 blaadjes eruit ziet komen, en ondervind veel minder strek in het begin daardoor... Grtz
Zoals smowkie zegt gewoon je lamp 24 uur aan zette tot ze blad laten zien. Ik heb het ook pas nog met eigen ogen ondervonden dat als ze in het donker boven komen toch meer strekken. De 1 doet de wortel naar benede ik zelf stop ze met de wortel naar boven in de aarde ik geloof niet dat dt heel veel verschil in zit
Comment