Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de ronde antwerpsmoker!3x dutch blue automatic 1x snow white!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

www.ikhebeenvraag.nl

Stikstof (N)

2Stikstof in de plant
    Stikstof (N) opname en assimilatie
    Wordt door de wortels als nitraat (NO3) of als ammonium (NH4 ) opgenomen waarbij de nitraatvorm de voorkeur geniet.

Van de ammonium wordt het grootste gedeelte opgenomen in de organische verbindingen in de wortel zoals aminozuren en amiden. Vrij ammonium inde plant, en in het bijzonder de evenwichtsverbinding ammoniak, is al in lage concentraties giftig. Nitraat binnen de plant :
    Is mobiel in het xyleen en kan ook opgeslagen worden in de vacuole waar het naast kalium een belangrijke component is voor de regeling van de osmotische druk.
    Wordt gereduceerd tot NH3, dat omgezet wordt naar aminozuren en amiden (N assimilatie)

Belangrijke N functies in de plant

N gebrek

Stikstof is erg mobiel in de plant (xyleem: NO3Typische gebrekverschijnselen
    Overeenkomstige symptomen
    Bij magnesiumgebrek worden de bladeren ook geel maar blijven de nerven groen

Zwavelgebrek laat ook geel blad zien maar daar begint het bij het jonge blad

Ijzergebrek kan ook er ook toe leiden dat de bladeren licht groen worden maar dit verschijnsel treedt voornamelijk op in de jonge bladeren.

Bestrijding N gebrek
    Stikstof is erg mobiel in de plant. Stikstof kan zowel als nitraat als als ammonium gegeven worden maar voor een snel effect verdient nitraat de voorkeur. Nitraten kunnen direct door de plant gebruikt worden. De stikstof kan zowel via het blad als via de grond toegediend worden maar toediening via de grond is effectiever.

Stikstof in de grond

Stikstof (N) gehalte
    Het totale stikstofgehalte van de grond varieert van 0,02 – 0,4% afhankelijk van grondsoort, weersomstandigheden, begroeiing en bewerkingsmethode

Ongeveer 95% van de totale hoeveelheid is gebonden in organisch materiaal

Slechts 5% is anorganische N: vnl. nitraat (NO3) en ammonium (NH4 ) en kleine hoeveelheden als NOx

Bron: http://www.yara.nl/fertilizer/fertil.../nitrogen.aspx

Ik vind nergens terug dat Co2 een directe inpakt heeft op je N tekort in je medium, er moet N aanwezig als die Co2 iets wil uitmaken.
    Maar ben er niet van overtuigd dat co2 je N tekort zal oplossen in je medium.

Een handige tip wel om extra co2 in je hok te krijgen

greetz
    Last edited by Bubba J; 30 March 2013, 10:19.
    sigpic

Comment

Re: 2de ronde antwerpsmoker!3x dutch blue automatic 1x snow white!

Bubba je draaft een beetje door

leuk verhaal van internet geplukt en ik had je dat ook kunnen vertellen, maar wat je dus weer doet is
      heel hard "NEE" roepen. wat ik je al aangaf je geeft geen interesse in wat ik nu bewerkstel met gist

los van je hele mooie geplakte teksten hierboven heb je nog geen enkele clue van wat de gist nu doet en blijf
      je maar roepen dat alleen co2 geen vervanging is of supplement voor N of anderzijds vorming van elementen.

gist scheid niet alleen CO2 uit, maar ook N, O, O2, CO ,sucrose, alcoholen in meerdere verbindingsvormen, enz enz enz.
      het is een organisme en om die reden de meest vernuftigste oven van de wereld. ze is instaat de fles tot een warmte van 40`C
      te krijgen bij perfecte balans in de fles.

Bubba ik geef jou geen les, ik heb deze les in detail aan onze vrind Berry uitgelegd (die dit nog wel in tekst zal hebben)
      en hij geeft dit door aan antwerp. Als ik je toch een lijn mag uitgooien zoek even op wat gist nu doet, alvorens je met
      benamingen, werking en disfuntioneren van tekorten of teveel aan elementen begint te strooien.

ik ben geen betweter ik geef mijn ervaring en kennis door. waar dat op is gebaseerd is een weg van jaren kennis die
      is doorgegeven van anderen aan mij. zo werkt deze wereld. zo komen die huis tuin en keuken truc's uit de hoed.

@antwerp sorry voor de ruimte in je verslag, ik zal mij hier verder van afhouden en overig op PM houden .

groetjes.
      Last edited by bramonius; 30 March 2013, 13:37.

Comment

Ind voor antwerp niet leuk.
        Tot in pm dan
        sigpic

Comment

Last edited by bramonius; 30 March 2013, 19:14.

Comment

wow wat is dees ier allemaal hahaha

ik heb zo'n gistfles nu in de tent staan maar heb de indruk dat het ni echt beterd....

@bramonius:merci makker u pm heeft me zeer zeker goed geholpen,ik ga zo snel mogelijk zo'n product hale maar ja ik hoop dat het niet al te erger word.

heb idd de indruk da men planten bezig zijn met andere dingen dan groeien want de laatste dagen gaat het niet echt vooruit nimeer percies...
            we zullen zien..
            maar ff iets anders teveel water zou me echt verwonderen,de grond is echt kurkdroog zelfs als ik men vinger in de grond steek..

hopelijk komt het goed..

merci manne

Comment

jooow zal strak ff ne foto trekke,maar heb de indruk da er ene plant ni echt ng ga doorkome...

bladeren voele heel slap aan en hangen ook serieus na benede...

weet ni wa die plant vraagt,weet ni wat ik moet doen.

grtz

Comment

Mmm das minder antwerp, kurkdroge aarde nog steed ?
                Zou ze eens goed wateren in dat geval ook aan de kleur van bovenstaande foto zou het niet een teveel ipv van tekort ?

Greetz
                sigpic

Comment

jup idd echt minder...;

ja de aarde voelt ng altijd droog aan...maar de bladeren van die ene plant zijn zo slap..

echt raar.

grtz

Comment

En het gewicht van de potten, als je ze opheft en ze zijn "licht" hebben ze zeker dorst
                    sigpic

Comment

Natuurlijk merk je van zo'n co2 fles niet veel, dat heeeeeele kleine beetje extra wat er af komt zuigen wij nog sneller weer weg.
                      Als je drie keer diep adem haalt in de tent produceer je waarschijnlijk net zoveel CO2. Eigenlijk zou je dan de afzuiger uit moeten zetten.
                      Mgoed, het is niet zo'n probleem eh, er zit normaal al 78% stikstof in de lucht (en maar 20% zuurstof).

Of die ene te droog of te nat staat merk je snel genoeg als je eens een paar potten optilt inderdaad.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik weet ni wat het probleem is maar men vorige kweek zonder tent en al die zever ging veel beter!!
                        de dutch blue(alle drie)beginnen echt er ni uit te zien....
                        hier wat foto's.
                        SAM_0231.jpgSAM_0232.jpgSAM_0233.jpgSAM_0234.jpgSAM_0235.jpgSAM_0237.jpg

kan er iemand mij aub vertellen wat ik moet doen?!
                        kan op de moment geen dure luchtbevochtiger aanschaffe en zo'n cannacure is toch al te laat tegen wanneer ik da heb zen de planten dood....
                        weet niet wat te doen!

grtz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

potten waren daarjuist idd heel licht...heb ze nu goed water gegeven maar da loopt er langs onder gwn terug uit.....

ik begin te vrezen dat het nog goed komt...iets is er niet goed,maar wat.

Comment

ooooooooooooo

dat is niet goed maat. als je water direct door de grond heen stroomt
                          dan is ze zo droog geweest dat ze aarde een beetje is gaan bakken.

dan houd de aarde geen vocht meer vast en duurt het ook even voor ze weer
                          genoeg aanwezig heeft om je plant in te laten groeien.

snelle tip dan (want dit is nieuw in het verhaal en niet (goed) te zien op fto's):

pak een emmer en vul deze met fris water (niet koud en niet met voeding). zet elke
                          plant afzonderlijk van elkaar 10 minuten in de emmer water (met de bak dan he, niet de plant dompelen)
                          zodat deze de tijd krijgt opnieuw de aarde te verzadigen met water. nadat je ze zo in de emmer
                          hebt laten trekken even geen voeding geven tot ze bijtrekken. blijft je planten die tijd vaak benevelen
                          met water.

het is crue maar dit is echt de droogte. ze hebben je potten droog getrokken doordat ze zoveel verdampen
                          om die droogte te herstellen (om zichzelf te beschermen voor uitdroging). als je nu echt geen geld hebt voor
                          een bevochtiger dan zoveel mogelijk bakjes water erin zetten. niet een bekertje dat helpt niet. denk meer
                          aan een emmer of 2. voor je idee, de meesten hebben een goede bevochtiger, die van mij is al 5.1 liter
                          om een dag (soms 2) te kunnen bevochtigen (in deze periode van kou en wind). een glaasje gaat het dus niet redden.
                          desnoods kook je een pannetje water en damp je die zo nu en dan even door je tent als de LV zakt, dit is echter
                          een bezigheid die je moet willen. een emmer met een fan erop gericht is nog steeds (los van een verdamper) de beste
                          DHZ oplossing.

ik denk dat als je hier niet iets aan kunt doen dat je planten het niet lang meer gaan trekken. het is ook de droge periode
                          he die we hebben in de winter. je zal de volgnende ronde weer afvragen waarom het allemaal zo mis liep. elk seizoen heeft
                          weer haar perikelen. afgelopen zomer zij m'n maatje wat een kut warmte heb jij nog een koeler, nu in de winter komt ie voor een kachel.
                          en zo blijf je bezig

groetjes.

ps: nu heb je die kleine verdamper ernaast staan????? is die niet krachtig genoeg? tja je moet hem vaak vullen he,
                          en in de nacht zet je hem uit gok ik.
                          Last edited by bramonius; 4 April 2013, 11:37.

Comment

ja idd dacht ik ook dat ze veel te droog hebben gestaan..

ga sws doen wat jij hebt verteld,ze in een emmer houden gedurende 10 min...en dan zouden ze er terug boven op moeten komen dan?
                            zal ook een emmer of 2 met water in de tent plaatsen met een fan opgericht...

en die bevochtiger staat er idd naast en idd die gaat s'nachts mee uit...aan laten dan of?

grtz

en moeten de bakken dan helemaal onder water staan?

want ik heb ze nu in de emmer gezet ma men pot is bena even groot als men emmer haha dus hij zit er maar een stuk in....

Comment

Hey makker idd fucked up.
                              laat die potten maar even lekker voltrekken wat bramonius zegt, en een liter of 2 in die
                              emmer is wel goed
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

potten van 18 liter ? neem een curverbak vullen tot helft met water en daar een voor een inzetten .
                                en elke keer curverbak weer opvullen tot de helft als je andere plant inzet hoop echt voor jouw dat dit goedkomt .
                                succes

Comment

Bezig...
                                X