Voor mijn toekomstige kweken wou ik me richten om te kweken met stekken van een eigen moederplant.
De bedoeling is om regular zaden op te kweken en stekken van deze te nemen, om dan via de stekken in bloei te zetten . De sterkste moederplant eruit te halen.
Mijn keuze van soort was gevallen op de power plant van dutch passion .
Er zullen hier wel mensen zeggen Bah commercieel wietje, maar voor mij voldoet het aan de eisen van opbrengst, thc gehalte en bloei tijd. Ook heb ik er al eerdere ervaring mee en haalde ik hiermee in het verleden mijn beste opbrengsten.
10 regular zaden gekocht .
Thuis de 10 zaden een half uur laten weken in een glas water,
daarna tussen natte watten gelegd , en in een donkere kast gelegd naast mijn centrale verwarming.
2 dagen later al de eerste tekenen van ontkiemen.
4 dagen later allemaal op 1 rotzakje na ontkiemt en geplaatst op een soort van coco's blokje.
En geplaatst in een propagator die verwarmt is door een vloermatje .
2013-02-11 19.28.00.jpg
2013-02-11 19.27.37.jpg
Hieronder de zaadjes aan 7, 8 dagen, ik ben dan ook begonnen aan het bewateren met wortelstimulator aan halve dosis.
2013-02-11 19.27.52.jpghttp://www.jointjedraaien.nl/wietfor...eperkte-ruimte )
Na een week vol spanning eindelijk kunnen genieten van de vooruitgang van de plantjes en stond voor geen verassingen.
Alle plantjes zijn nu groot genoeg voor stekken.
De stekken maak ik, volgens de kunst van de regels.
Het enige wat ik hier verder over wil uitlichten is dat ik de genummerde planten 1 voor 1 kloonde en de stekken direct nummerde zodat er zeker geen vergissing tussen de planten konden ontstaan.
De nieuwe genummerde stekken staan onder een Secret Jardin Tneon Set lamp van 2 x 55w in de propagator
2013-03-02 23.17.20.jpg
De planten blijven verder in de tent onder de 400w lamp staan onder een 18/6 licht regime.
2013-03-02 23.17.41.jpg
De strekken staan nu al 4 dagen onder de lamp .
Ik verwacht om over 2 weken nieuwe info over vorderingen te melden.
GRTZ
De bedoeling is om regular zaden op te kweken en stekken van deze te nemen, om dan via de stekken in bloei te zetten . De sterkste moederplant eruit te halen.
Mijn keuze van soort was gevallen op de power plant van dutch passion .
Er zullen hier wel mensen zeggen Bah commercieel wietje, maar voor mij voldoet het aan de eisen van opbrengst, thc gehalte en bloei tijd. Ook heb ik er al eerdere ervaring mee en haalde ik hiermee in het verleden mijn beste opbrengsten.
power plant dutch passion.jpg | Binnen / Kas |
Duur van de bloei: | 8 weken |
10 regular zaden gekocht .
Thuis de 10 zaden een half uur laten weken in een glas water,
daarna tussen natte watten gelegd , en in een donkere kast gelegd naast mijn centrale verwarming.
2 dagen later al de eerste tekenen van ontkiemen.
4 dagen later allemaal op 1 rotzakje na ontkiemt en geplaatst op een soort van coco's blokje.
En geplaatst in een propagator die verwarmt is door een vloermatje .
2013-02-11 19.28.00.jpg
2013-02-11 19.27.37.jpg
Hieronder de zaadjes aan 7, 8 dagen, ik ben dan ook begonnen aan het bewateren met wortelstimulator aan halve dosis.
2013-02-11 19.27.52.jpghttp://www.jointjedraaien.nl/wietfor...eperkte-ruimte )
Na een week vol spanning eindelijk kunnen genieten van de vooruitgang van de plantjes en stond voor geen verassingen.
Alle plantjes zijn nu groot genoeg voor stekken.
De stekken maak ik, volgens de kunst van de regels.
Het enige wat ik hier verder over wil uitlichten is dat ik de genummerde planten 1 voor 1 kloonde en de stekken direct nummerde zodat er zeker geen vergissing tussen de planten konden ontstaan.
De nieuwe genummerde stekken staan onder een Secret Jardin Tneon Set lamp van 2 x 55w in de propagator
2013-03-02 23.17.20.jpg
De planten blijven verder in de tent onder de 400w lamp staan onder een 18/6 licht regime.
2013-03-02 23.17.41.jpg
De strekken staan nu al 4 dagen onder de lamp .
Ik verwacht om over 2 weken nieuwe info over vorderingen te melden.
GRTZ
Comment