Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wat is dat witte?? schimmel??
Ik heb de lamp op 12/12 staan en geef ze nu om de dag 6 ml water (per jiffy). Dit doe ik vandaag maar niet want ze staan nog vochtig.
Ik zou die helmpjes toch voorzichtig verwijderen als ik jou was, heb ik bij mijn plantjes ook moeten doen.
voorzichtig tussen duim en vinger vastpakken, en het steeltje van het plantje met de andere hand
en dan rustig trekken. laat je het helmpje zitten dan kan het eronder gaan rotten.
Heb ze inmiddels op advies overgepot naar de 11 liters maar dan kuiltje met deels van jiffy grond erin. (bovenste laagje weggehaald + de witte netjes erom)
Nee voor mij laatste keer jiffys, volgende keer ga ik het anders doen
Was ze echt als een dokter aan het behandelen, mesje, heel secuur het schilletje verwijderen hehe, zag alleen in de grond een mini beestje lopen.
Wat kan dit geweest zijn? Springstaart?
De grond insprayen met BAC plant vitality plus of even rust geven????
Bedankt allemaal, echt leerzaam forum dit!!!!
EDIT: heb ergens gevonden dat die beestjes komen door teveel water, en rotte plantresten.
Maar teveel water geef ik ze zeker niet (6 ml op 2 dagen) dus ik denk zelf dat het door de jiffys komt want die blijven heel lang nat.
Die beestjes leven van rotte plantenresten en met die schilletjes eraan plakkent en de vochtige grond heb ik idd aanleiding gegeven.
Hopelijk gaan ze na de droogstand vanzelf weg dus even goed in gaten houden.
Zoals jullie zien, goed hersteld.
Nu is het alleen zo dat ik de potten NIET heb ingewaterd, gezien ze heel nat stonden in de jiffys.
Dus de grond is (buiten de jiffy grond) kurkdroog.
Wat kan ik het beste doen?
Want wil ze niet te droog of te nat hebben staan natuurlijk..
kijk het ff aan, als ze zo klein zijn drinken ze nog niet zo veel, en als ze op
zoek moeten naar water is dat weer beter voor het wortelstelsel.
als je denk ,nu hebben ze dorst dan geef je een beetje.
ik denk dat ze nog wel een paar daagjes zonder kunnen
Thanks berry, ze zijn echt zo schattig als ze zo klein zijn, maar ben dus eerder bang iets fouts te doen.
en weet niet of het sowieso een probleem is dat de potten niet zijn ingewaterd maarja.
Komt wel goed kerel, het is en blijft onkruid. je kan ze altijd ff lekker bewateren als je denkt
dat ze te droog staan, maar ik denk dat het wel meevalt
wat je ook doet, je plantjes zullen je wel laten zien wat ze lekker vinden
En dat zullen ze krijgen ook! kijk in later stadium kun je het aflezen, bladeren hangen is te weinig water.
Dan zie je ook dat als je water geeft ze binnen half uur tot uur weer normaal staan.
In dit geval is het bij terugkomst ineens afgestorven (denk ik dan haha) maar geef ze vanavond voor de lamp aangaat beetje water langs de randen van de pot,
dan hebben ze in ieder geval iets voor de nacht. Morgen sowieso droog dan, en verder even aanzien... thanks!
Vanmorgen de lamp lager gehangen, dus hij hangt nu op 45 cm.
Heb geen ventilatie onder de lamp + de kabel is te kort (lamp hangt nu al beetje scheef) dus ga nog zakken maar dat moet even wachten.
Makkelijker zou zijn als ik de potten wat hoger kon zetten maar weet niet wat ik eronder kan zetten zonder dat het schade toebrengt.
Ik merk wel dat ik vaak (ook als lamp uit staat) loop te kloten.
Vaak ga ik kijken zonder reden, en dat moet ik mij echt gaan afleren hahaha.
Vind het zo heerlijk ze te zien groeien en doen, dat ik liefst IN de tent ga liggen ipv ERNAAST.
Ben helemaal verliefd, maar ga ze toch wat meer rust bieden.
Nu maakt het nog niet veel uit (denk ik???) maar heb geen zin in stress-planten/herma's oid.
Dat was hem weer voorlopig
Als de lamp uit is moet je zeker niet binnen komen makker, dan krijg je lichtstress.
het moet tijdens de donkere periode ook echt pikdonker zijn.en blijven
Comment