Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower Think Different (Beginner)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower Think Different (Beginner)

    Korting op 420shop
    Hello aan iedereen!

    ik ben een beginner en heb 3 plantjes "Think Different" van Dutch Passion. Ze zijn al 1 week verder en zien er redelijk hoog uit vind ik, niet?
    En wou vragen of dit normaal is.
    En als tips zijn altijd welkom natuurlijk! Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt.

    Er hangt nu 1 lampje boven, en naarmate ze groter worden zet ik er Tl-lamp boven, ventilators ga ik vandaag nog halen. Ze krijgen plantenvoeding en voldoende water.
    Dank u voor de hulp alvast!
    foto 1.jpgfoto 2.jpg
    Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
    Kweekverslag 2! Big Bud's!

    #2
    Re: Autoflower Think Different (Beginner)

    ze strekken wel een bettje wat voor lamp gebruik je nu?? en aan 1 tl lampje zal je niet genoeg hebben
    heb je ook afzuiging en filter?

    greets

    Comment


      #3
      Re: Autoflower Think Different (Beginner)

      Ik gebruik nu 1 lamp van 24W maar ik ga 2 TL-Lampen kopen hoor
      En dat was ook nog een vraag, sorry voor het noob-gehalte, maar wat wordt er precies bedoeld bij filter? en Afzuiging ga ik ook vandaag doen
      Wat kan ik tegen het strekken doen ? Want ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze zo in de hoogte gaan
      Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
      Kweekverslag 2! Big Bud's!

      Comment


        #4
        Re: Autoflower Think Different (Beginner)

        ik neem aan dat dat dan spaarlampen zijn?? dan 5cm bove de dames hangen.
        Koolstoffilter koppel je aan de afzuiging om de wietgeur tegen te gaan buiten je kastje

        suc6

        Comment


          #5
          Re: Autoflower Think Different (Beginner)

          fel merci =D
          Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
          Kweekverslag 2! Big Bud's!

          Comment


            #6
            Re: Autoflower Think Different (Beginner)

            stijve nek foto's
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Autoflower Think Different (Beginner)

              Ja ik weet niet waarom de foto's omgedraaid op het forum worden geplaatst :s Maar heeft iemand nog tips? Want nu dat de lamp 5cm erboven hangt, droogt de aarde snel uit... Hoe vaak moet ik water geven per week? En moet dit elke keer met voedingsstoffen zijn ?
              Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
              Kweekverslag 2! Big Bud's!

              Comment


                #8
                Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                Als je plantjes zo strekken komt dit door te weinig licht. Zij zoekt als het ware het licht. Spaarlampen en TL licht heeft het nadeel dat het vanaf 10 cm niet veel energie voor het plantje meer geeft. Je moet ook de relatieve vochtigheid (RV) opvoeren, ideaal is 40 tot 60%. Koop een eenvoudige meter dat je de temp en de RV kan meten.
                Wat je zou kunnen doen tegen uitdroging van de grondoppervlak is deze te bedekken met een laagje hydrokorrels.
                In het begin alleen elke dag de grond klein beetje vochtig houden. Pas op niet te veel. Je merkt vanzelf wel als hij meer nodig heeft. Een vaak gemaakte beginnersfout is te veel water geven. Zo ook bij mij. :eek:
                Mijn mening is dat je beter meerdere spaarlampen kan hebben dan 1TL lamp. Gebruik niet minder dan 23 W. En het beste is koud licht 6500 K voor het groeien (cool daylight).
                Last edited by vaper; 11 March 2013, 17:39.

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                  Kijkende naar je foto's heb ik nog wat opmerkingen.
                  Is het de bedoeling om de planten tot oogst onder de lamp te hebben?
                  Want die ruimte ziet er erg klein uit voor 3 plantjes. Er past maar 1 in, zeker voor Think Different, want deze kan best fors worden, als je alles goed doet.
                  Ook kan je een autoflower het beste direkt in een grote pot planten, want deze heeft al zo'n kort leven (3 maandjes), waardoor je elke vertraging in groei moet voorkomen. Door het verpotten zal de plant nl. even stilstaan in groei.
                  In het begin hoef je geen voeding geven, het tere plantje kan dan verbranden.
                  Succes!

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                    Bij een microkweek hoef je niet per se micropotjes te gebruiken eh .. en dan ook nog half vol.
                    Met zo'n rand wordt het ook niet makkelijk overpotten. Eigenlijk zou je nu de aarde bij mogen vullen, helemaal tot de rand.
                    Maar in gewone plastic potjes was handiger geweest, daarmee kan je ook aan het gewicht voelen wanneer ze water nodig hebben.

                    Je geeft water naar behoefte. Dat zal niet veel zijn nu.
                    De aarde liever wat droger laten staan dan te nat.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                      Bedankt voor de tips alweer! Vraagje, als ik Tl-Lampen zou gebruiken, zouden 2 lampen ggenoeg zijn voor de hele periode? En moeten ze samen 6500 K hebben of elke lamp? En hoe groot moeten de potten zijn voor de plantjes en mag ik ze in 1 grote pot zetten, of elke plant apart?
                      Dit is mijn eerste kweek en zou liefst alles goed doen snap je
                      Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
                      Kweekverslag 2! Big Bud's!

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                        Mij lijkt dat niet genoeg. Ik zou kiezen voor minstens 4 spaarlampen van 23 W. In zowel 6500K als 2700K. Dus beide kleuren 4x die je verwisseld tijdens bloei. Maar 5 is nog beter.
                        Potgrootte minstens 20 cm diameter. Geen meerdere planten in 1 pot, dan groeien ze minder goed. Maar als dit niet past zal je of in kleinere potjes moeten kweken, of een groter kastje moeten maken. Met meer lampen zal je ook iets moeten verzinnen om de temperatuur binnen de perken te houden (afvoer van warme lucht, toevoer van frisse lucht).

                        Comment


                          #13
                          Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
                          Kweekverslag 2! Big Bud's!

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                            Ik heb nu een tl-lampen (2 in 1 armatuur) van samen 36w en elk 3000K... Ik weet dat ik beter spaarlampen koos, maar heb ik niet gevonden met de juiste specificaties. Hier in de omstreek vindt ik niet zoveel goed materiaal en ben krap bij kas. Hoe kan ik met wat ik heb optimaal zorgen voor mijn plantjes volgens jullie? (In de bloeiperiode zet ik hoogstwss wel 4 spaarlampen van 2700K) ? En heb ook van potten veranderd en geen plantenvoeding meer gegeven. Foto's volgen! Grtz

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            image.jpg image.jpg
                            Attached Files
                            Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
                            Kweekverslag 2! Big Bud's!

                            Comment


                              #15
                              Re: Autoflower Think Different (Beginner)

                              Btw, is het normaal dat ze na 2 weken nog maar dat zijn ? :s

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Ik heb ook natte handoeken voor lv omhoog te helpen errond geplaatst. En hier zijn "duidelijkere foto's" van hoe ze nu zijn.
                              Attached Files
                              Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
                              Kweekverslag 2! Big Bud's!

                              Comment

                              Bezig...
                              X