Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste eigen binnenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste eigen binnenkweek

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik ben walking dead en ik ben voor het eerst in mijn leven aan een eigen binnenkweek begonne.
    Ik heb dit besloten omdat ik graag eens af en toe ene draai en in de shop kunnen we toch niet meer terrecht!
    Ik heb 2 Royal dwarf zaadjes in 2 potjes geduwd en dan in een kartonne met alu.folie beklede doos gezet en daar een tl-lamp van 15W boven.
    En ik vind persoonlijk na 10dagen in totaal,dat dit al een mooi resultaat is!!
    Deze zijn alle 2 al een 7tal cm groot en wou ze gaan omplanten in potten van 6,5liter.
    En dan in een groot wit plastic vat zetten en de wanden ook met aluminiumfolie bekleden met lamp van 15W warm wit!
    Ben ik goed bezig of toch niet?! Het is mijn eerste keer.
    Dus tips en commentaar zijn altijd welkom.
    Alvast bedankt groetjes

Re: Eerste eigen binnenkweek

hey walking dead,

ni da je planten er slecht uitzien ma volgens mij zijn ze aant strekke en das ni zo goe,je grond is ook wa te nat als je het mij vraagt...
    kijk ff na mijn linkje,ben net een weekje ng ni geleden begonnen...

maar i.v.m je lamp ik zou er toch aan denken om een hps aan te schaffe dan ga je veel beter resultaat mee behalen,je kan er bv 1tje kopen van 250w..
    hoeveel uren licht krijgen ze en wat is je temperatuur en luchtvochtigheid?dag en nacht?

grtz

Comment

Hey, mijn plantjes krijgen ongeveer 16a 18uren licht en de luchtvochtigheid is 42% en temperatuur is +-27graden.
      En wat is strekken,dat ze zo smal en lang zijn?
      Ik wou ze desnoods voorlopig alle 2 in 1 vat zette met 2lampen en dan zodadelijk nog meer grond bijdoen voor zaden en stekken.
      want ik hem geen plaats voor kast ofzo! en de grond is inderdaad nat,geef ze bijna elke dag water met voeding!
      Als ik slecht bezig ben mag je het ook zegge,heb er geen verstand van dus...

Comment

plantjes overpotten in grotere pot, steeltje ingraven tot aan de lobblaadjes, lamp op 2 a 5 cm hoogte houden.

Comment

Ok,merci Francis,en hoe zit het dan met de warm witte lampen 2x15W.
          Mag ik deze behouden?!
          Greetz

Comment

Koud wit is beter voor de groei, warm wit voor de bloei. Maar met 2x15w denk ik niet dat het veel uitmaakt.

Comment

Ik ga deze week omschakelen naar een hoger wattage,en dan zal ik koud wit pakken, en in de voorbije 2dagen zijn de blaadjes in een V vorm naar de lamp aant trekken.
              De temp. is 26graden en luchtvochtigheid 72% nadat ik ze just wat water heb gegeven en intussen krijgen ze wel minder licht +- 15u!
              Is dit goe of moet ik dringend iets gaan veranderen?!
              En welk wattage is tbeste met spaarlampen eigenlijk?
              Grtz

Comment

zo HOOG mogelijk...!!

Comment

Als ik slecht bezig ben, je mag het altijd zeggen ALLE TIPS ZIJN WELKOM

Comment

Hey Walking Dead,
                    moestik van u zijn ik zou die zilverfolie eraf halen en de kanten gewoon wit verven, dat reflecteert, en kreukt ook niet zo.
                    Als je er een beetje geld aan wil geven zijn van die zwart/wit folies nog beter, vind je in iedere growshop, zelf in Belgie
                    Hoe ver hangen je TL lampen? of zitten de warm whites (code 728 ofzo?) er al in? Zet sowieso je lampen dichter, een goeie tip is je hand ff boven het plantje te houden, dan voel je zelf of ze te dicht staan of niet, maar met spaarlampen of TL best maar enkele centimeters van je plantjes, dan zoeken ze niet zo naar licht, zoals ze in V vorm staan, dat komt omdat ze zicht uitstrekken.
                    Dan je aantal lichturen? Je zet ze handmatig aan en uit ofzo? Koop dan ff een timertje, hoeft nie veel te kosten als het een gewone analoge is.
                    Het is belangerijk dat het aantal uren licht, de LV zo stabiel mogelijk blijft, dat de plantjes niet stressen..Als je ineens je planten 3 uur zonlicht afneemt op een dag gaan ze stressen en zouden ze zelf al kunnen beginnnen bloeien, en dat lijkt me in dit stadium voor jou niet zo goed
                    Dus zorg voor een stabiel klimaat in aantal uren licht/donker en de LV.
                    Voor kleine zaailingen mag de LV toch wel 60 a 70% zijn, dan groeien je planten het best. Eens je ze dan in bloei zet en de knopjes beginnen te komen, mag je dit naar 40 a 50% verlagen, zodat je toppen niet rotten.
                    Ik zou ook een beetje aarde bijdoen eens de lampen dikker staan, ivm de stabiliteit.
                    Hoe zuig je je lucht af btw?
                    Staat allemaal mooi uitgelegd op het forum hoor, maar khoop dat het je wat helpt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walking dead View Post
                      Als ik slecht bezig ben, je mag het altijd zeggen ALLE TIPS ZIJN WELKOM
                      Je had je eigen een beetje beter kunnen voorbereiden, d.m.v. lezen op dit forum,
                      of de vele andere die er ook nog zijn

Comment

Ja,jullie hebben gelijk! Maar ik heb intussen op google enz al zoveel verschillende dingen gelezen dat ik er gewoon onnozel van werd! Der zen zoveel manieren en ik wist gewoon nietmeer waar tegoei te beginnen en is het dus compleet fout gelopen tot nu! Ik heb ze nu in witte brouwvaten staan en in grotere potten,de grond is bijgevuld tot aan de eerste blaadjes en het steeltje zit dus nu volledig in de grond en begint al wa te dikken! De volgende blaadjes beginnen ook te ontwikkelen, de spaarlampen hangen nu zijdelings met een kapje aan de bovenzijde en zijn 2 a 4cm verwijderd van de plantjes! En inderdaad kan beter een timerke kopen want de madam zet willekeurig de lampen aan zodat ze ineens 20 u licht krijgen! Maar ik ga dit weekend denk ik een klein kastje bouwen of wel ga ik die folie halen bij de boerenbond, weet het nog niet zo want het is een mini appartement! en heb geen afzuiging! Mercikes btw
                        Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walking dead View Post
                          en heb geen afzuiging!

Comment

Hallo, hier zijn we weer!
                            We zijn in week 3 van de plantjes, heb intussen ook een kast gebouwd met 3lampen en afzuiging! Ze krijgen 12u licht en dan ist weer rust voor 12u en geef ze om de 2dagen water met voeding zodat ze niet teveel krijgen. Alleen worden de uiteinden van de blaadjes geel-bruin en kan ik de temperatuur niet op pijl houden als het licht uitgaat! dus ik was aant denken om isolatie aan de wanden te nieten! GRTZ

Comment

Hey naar wat ik gelezen heb als je topjes van blaadje beetje geel word dit overvoeding is .
                              Dus zou dit dan als serieus overvoederd zijn wat wil zeggen enkel water geven .
                              Maar met wat zoeken vind je hier op forum alles wat je weten moet dus check het liever zelf even .

succes

Comment

Bezig...
                              X