Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Hey Wietefras,

    Leuk en interessant topic om door te nemen. Tof die experimenten en de DIY!
    Succes ermee.

    Grtz

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      @djw4 en DJ Felix, Bedankt mannen!

      @HR83, Ja zoiets zocht ik ook nog. Kun je op zijn minst sneller zien dat er wat rondvliegt en dan ook "wat" zonder eerst op jacht te hoeven

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Hmm toevallig zelf ook last van die kutbeesten blijkt dus dat ze aan wortels snoepe, d8 zelf ook om een vleesetende plant aan te schaffen.


        greetings

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Ja, zo'n plant leek me ook wel cool. Die Drosera lijkt zelfs nog wel een beetje op een wietplant met die druppels op tentakels. Wordt ook gebruikt in "medicijnen" (hoestdrankje oid).

          Geen idee waar je zoeits koopt. Die Venus dingen met die kelk zie je wel nog zo nu en dan. Misschien werkt dat ook.

          Zag wel zaden voor een Drosera of een online winkel met Drosera.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            hoe is het met de varenrouw muggen

            tip uit de oude doos dan maar weer als alle chemische dan deels chemische bestrijding niet werkt of
            niet geliefd is..... strooi per pot een sigaret (gekruimeld) leeg over de aarde, of gebruik
            een beetje krum van je shag of tabak. de tabak is zuur en verzuurt je grond een beetje op
            de bovenste laag. dit zal door je aarde vanzelf compost worden en herstellen. heeft geen negatief effect
            op je planten als deze 1 week of ouder is (ivm genoeg wortels onderin). maar goed de tabak verzuurt
            de bovenste laag. nu is dit de laag waar varenrouwmuggen larven graag verblijven. deze gaan hierdoor
            dood en je zal met de tijd de beestjes zien uitsterven. dit duurt ongeveer 3 weken (levensspan van de
            laatst levende). heeft mij altijd goed geholpen, strooi altijd wat tabak op de aarde al jaren.

            groetjes.

            ps. je hoeft er waarschijnlijk niet eens voor naar de winkel.

            vlees etende planten helpen niet omdat die de beestjes vaak met zoetigheid aantrekken. daar komen
            nectar lievende insecten op af, of alleseters zoals huisvliegen. varenrouwmuggen teren echter op sappen van je
            plant en worden dus niet gelokt naar zoetigheden. ivm ons klimaat (tentje cq hok) is een trompetbeker plant
            misschien een idee, al geef ik het een kleine kans met hoe je plaag zich beweegt en voed.
            Last edited by bramonius; 24 June 2013, 17:26.

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Hmm respect, zou net op internet kijken om een plantje te bestellen. Maar nu ik dit hoor doe ik gelijk, heb namelijk ook andere planten die er ook last van hebben. Rook zelf geen sigaretten, vin et nutteloos, Maar blowen daarintegen. Dus heb altijd wel sigaretten over, alleen niet voor rokers, oook zonde, maaar voor men plant die niet rookt vin ik et ok, ben stonded btw.

              Greetings

              ps, zou chill zijn als et erkt je ziet ze niet die beesten en water overleven ze ook nog

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                fighting0063.gif
                __________________________________________________ ______________

                When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                sigpic

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  bramonius, bedankt voor de tips. misschien voor de volgende keer dan maar. Heb er nu dat Admire spul bijgegooid. Hoop dat dat helpt.

                  Die Drosera zou ook moeten helpen hoor. Heb dat zo vaak gelezen bij allerhande verschillende kwekers. Allerlei warme planten kwekers hebben er last van. Palmen, Wiet, Orchideen en zelfs vleesetende planten hebben er last van. Ze vliegen toch ook op die gele kaartjes af? Waarom dan niet op een gele Drosera? Maar goed, echt praktisch is het niet. Al ind ik het wel hele mooie planten en in een hok met wietplanten blijven ze misschien ook wel beter in leven. Heb een paar keer van die vleeseters geprobeerd te houden, maar ze gaan toch altijd vrij snel dood.

                  Zag vanmiddag bij de buitenplanten ook van die varenrouwmuggen rondhangen. Had laatst voor een fototje de binnen en buitenplanten bij elkaar staan in mijn binnenhok. Weet niet wie wie nu aangestoken heeft, maar hoe dan ook niet echt een slimme actie

                  @blue6erry, Pas maar op dat je planten niet stoned worden van je "sigaretten"

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    @blue6erry whoehahahaha pannekoek

                    @wietefras geen dank. t zal met dat admire ook wel lukken. ken het zelf niet want tja je hebt tegenwoordig tientallen producten,
                    maar t zal op een soortgelijke manier werken. en de drosera zou op zich best kunnen werken. ze is een europees klimaat gewent
                    en los van voeding rusten vliegjes etc ook op planten. dus het tegen de plant aan plakken is aanwezig, zo werken immers die
                    kaarten ook. ach ja zolang we maar genoeg keuzes krijgen om voor ieder te bepalen wat diegene nu wil. ieder z'n meug.

                    ik had overigens de trompetbekerplant tussen mijn orchideen staan. ze begaf het door een tekort aan beestjes.

                    t is ook de tijd van het jaar voor die beestjes. lekker broeierig en genoeg vocht in de lucht.

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                      ik had overigens de trompetbekerplant tussen mijn orchideen staan. ze begaf het door een tekort aan beestjes.
                      Ha, ha, het is ook nooit goed

                      Ik heb ooit een keer zo'n plant voor mijn verjaardag gekregen. Hadden ze er een onsje tartaar bijgedaan om het plantje te voeren Grapjassen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Vandaag terug geweest naar de guerilla spots voor wat slakkenkorrels. Dat was dus flink te laat

                        BBA3 zaten 2 slakken in en alleen de stam was nog over. Je ziet die slak er nog net in hangen. AP leek meer afgesneden (of afgebeten). De AB1 leefde wel nog. Al zat daar ook een slak in en een slak ernaast. Die slakken komen niet meer terug en ik heb er een hand korrels omheen gestrooid.

                        20130625_Guerilla_BBA3.jpg20130625_Guerilla_AP.jpg20130625_Guerilla_AB1.jpg


                        Misschien voor de volgende lichting planten toch maar iets gaan bedenken met kopertape oid. Het was nu overal bezaaid met slakken.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          vraatzuchtige smerige beesten
                          __________________________________________________ ______________

                          When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                          sigpic

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Aaaw slugmonsters!!! wist je dat koper goed werkt tegen slakken, en is nog milieu en diervriendelijk ook....

                            Duurzaam tuingereedschap vind je bij De Wiltfang. Speciaal voor de fanatieke tuinier. Al onze gereedschappen zijn handgereedschappen van de hoogste kwaliteit.


                            Je kan ze ook zelf maken, iets goedkoper, met kopertape en pvc buis.

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ja ik wilde dus kopertape gaan gebruiken, maar die slakkenringen zijn nog wel mooier inderdaad.

                              Was een beetje angstig om dingen achter te laten rondom de planten. Dan wordt het zo zichtbaar dat er iets niet in de haak is. Mocht er toch een keer iemand in de buurt komen. Zonder is dus ook geen doen, dus ik zal wel moeten denk ik dan.

                              :edit: Zie nou trouwens in de reviews van die slakkenringen dat er wel degelijk slakken overheen klimmen ook.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Ik zie het nu ook ja, vreemd, ze schijnen negatief geladen te zijn voor koper.

                                Sluggo, is ook een mooi product, gemaakt van ijzerfosfaat, niet schadelijk voor vogels, dieren en planten, slakken eten ze op, waardoor hun eetlust verdwijnt, voorgoed.
                                De Sluggo die ongeroerd wordt gelaten wordt naar verloop van tijd door de bodem opgenomen als heilzame voeding.

                                Comment

                                Bezig...
                                X