Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Groeien in een opbergrek

    Ik heb je topic verplaatst naar kweekverslagen.

    Gaat vooral zo door
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #17
      Re: Groeien in een opbergrek

      OK bedankt. Dan moet ik misschien ook een keer een update gaan plaatsen. Was eigenlijk bedoeld als voorgroei voor een buitenkweek, maar dat moet ik nog even verder door denken of ik dat wel durf

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Groeien in een opbergrek

        Ok, dan maar eens een update. De planten zijn inmiddels wat te groot aan het worden voor mijn hokje zelfs met de uitbreiding van een verdieping lager erbij. De grootste twee zijn nu iets van 57cm hoog. Die andere is zo te zien 14 CDtjes kleiner (=14cm). De meest linker heeft de laatste weken weer een inhaalslag gemaakt. Was iets kleiner dan de middelste door een experiment waar een plant in de zon onder het dakraam ging en de andere in het hok bleef. Moet zeggen dat die linker daarvoor ook al iets sneller groeide.

        De internodes zijn wel wat aan de lange kant dus wellicht geef ik ze teveel water of teveel voeding ofzo. Het zijn wel sativa's maar toch.

        Hok_20130503_cleaned.jpg

        Heb de dames ook voorzien van wat high-tech. Had nog wat Blumatjes liggen die ik niet echt lekker aan de praat kreeg en heb die voorzien van een druksensor op een Lactacyd mini dopje. Dit zit gekoppeld aan een Arduino bordje om te loggen wat de waterstand in de pot doet.

        TensioPot_cleaned.jpgTensioHangend_cleaned.jpg
        Moet het allemaal nog wat netter afwerken als het echt goed werkt. Ben bang dat pijpjes te kort zijn voor deze potten. Heb ook een sensor gezet op de pijp van de Digital Blumat en die werkt beter.

        Ook een vocht+temp sensor, lux sensor en twee extra temp sensoren erop gezet. De eerste twee hangen aan de lamp, de tweede temp sensor ergens daaronder en de derde temp sensor zit onder de pot (moet eigenlijk in de pot, maar dat is nu te laat). De hele boel gaat in een database en daar kan ik dan gezellig grafiekjes van trekken en ik kan het via mijn smartphone in de gaten houden:

        GroLo.jpg

        Oh ja, die stok rechts was de webcam. Die kan ik nu niet meer kwijt omdat de lamp te hoog hangt. Kon ik mooi mee in de gaten houden of de planten tegen de lamp aan groeiden. Dat doen ze namelijk steeds
        Last edited by Wietefras; 3 May 2013, 17:03.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: Groeien in een opbergrek

          Kweek is helaas beeindigd. Kreeg alleen maar gemekker van mijn vriendin erover. Was het ruzieen zat en heb de planten weggedaan. Net als haar mobiele internet abbo.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            imagesf.jpg
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

            Comment


              #21
              Re: Groeien in een opbergrek

              Ja, je ken beter kippe houwe

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Groeien in een opbergrek

                :-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment


                  #23
                  Re: Groeien in een opbergrek

                  ooh jammer.. achja maak je er niet al te druk om zou ik zeggen, je hebt altijd je tomaten nog om te kweken

                  Comment


                    #24
                    Re: Groeien in een opbergrek

                    ik zou een andere kip nemen.

                    Comment


                      #25
                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Dat heb ik wel overwogen ja, maar met kinderen erbij leek me dat wat te drastisch

                      Probleem is dat vrouwen het nut nooit zien van een hoop dingen die ze zelf niet leuk vinden, maar ze zit zelf wel de hele dag met Facebook en Whatsapp te klooien of te shoppen. Dus alles wat ik doe dat niet gerelateerd is aan klusjes in het huis of werk (en zelfs dat) is dus bijna per definitie nutteloos. Rollende ogen en je bent daar "altijd" mee bezig is dan het resultaat. Dat haalt de lol dan wel uit iets wat je toch voor de lol doet.

                      Nou heeft zij geen internet meer en ik geen planten. Kijken of ze dat vol houdt. Heb nog 3 zaden over dus, die plant ik later wel weer.

                      De tomaten (etc) staan al in de tuin inderdaad. Dat dan weer wel . Vind ze ook nutteloos trouwens. Tomaten kun je namelijk ook gewoon in de winkel kopen net als wiet in de coffeeshop.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: Groeien in een opbergrek

                        ja dat is inderdaad lastig en is hier ook al eerder voorgekomen.... helaas.

                        tja we kunnen er een hoop over kwijt, maar dat doen we maar niet. ik raad je
                        als mens aan wel je perken te stellen voor je eigen gading. een perfect leven bestaat
                        alleen in gedachten. laat je niet gek maken, dat gebeurd al genoeg buiten de deur tegenwoordig.

                        anders doe je net als ik krijgt ze zakgeld

                        succes met alles.

                        Comment


                          #27
                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Ik snap dat je compromissen moet maken. Vandaar ook dit gedoe.

                          Komt allemaal wel weer goed. Over een tijdje probeer ik het gewoon weer.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #28
                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Kent ze het verschil tussen een tomatenplant en een cannaplant?

                            mobile message

                            Comment


                              #29
                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ga het toch nog maar een keer proberen. Groenteplanten stonden al buiten (halfdood in dat pokkeweer van de laatste weken maar goed) dus ik hoef nu alleen voor de canna planten naar het groeihok. Dat gaat hopelijk minder geklaag opleveren en heb mijn vriendin overtuigd dat ze sowieso niet (of minder) gaat zeuren. Kreeg haar nog niet zover om te helpen met wat guerilla planten en ben toch ook maar afgestapt van planten in de tuin. Dus dan maar proberen het hele verhaal te doen in het opbergrek hokje. Gaat me nog even te ver om een tent met HPS te kopen.

                              Aangezien ik met druppelaars wilde gaan werken had ik net Bio Nova cocos voeding gekocht voor de vorige "kweek" (bio voeding gaat niet door de druppelaars). Dus dan dacht ik om ook maar op kokos grond over te gaan ook. Nog niet helemaal "cold turkey" op puur kokos (wordt me toch wat teveel hydro) dus dan maar gemengd met turf.

                              Heb daarvoor gisteren Florentus kokos potgrond gekocht bij Rantzijn. Dat bevat een mengsel van kokosvezel met turf(strooisel). Bovendien ook al wat meststoffen inclusief calcium en magnesium. In plaats van zelf mengen leek dat me handiger. Voor 6 euro de 40l ook niet duur leek me. Was eigenlijk op zoek naar Bio Nova kokos substraat, maar dat vond ik niet op voorraad.

                              Plan is dus ook om de planten af te bloeien in het hokje. Moeten ze zich maar zien te redden redden onder de 2x55W T-Neon en dan ook direct op 12/12 vanaf zaad zodat het allemaal nog blijft passen. Heb daarvoor wat smallere maar hogere potten gekocht. Had berekend dat er 5 tot 7 planten onder die 110W zouden gaan als er volgens de beschrijving van spacecees 24 gaan onder een 400W lamp en 30 onder 600W. Gecorrigeerd naar lichtopbrengst zou dat zelfs maar op een "SOG" van 4 plantjes uit komen. Weet niet of het "12/12 vanaf zaad" principe uberhaupt goed werkt onder tl balkjes, maar dat zie ik dan wel. Heb eerlijk gezegd aan een paar gram ook wel genoeg voor een hele tijd.

                              Zit nog te twijfelen tussen 15,7x15,7x23 en 12x12x20. Met die kleine potten zou ik ze diagonaal zetten zodat ik er eventueel ook beter oneven aantallen onder kan zetten. De kleine pot zou dan ook de groei wellicht wat verder inperken.

                              Met dank aan angel777 heb ik ook extra zaadjes besteld op een Oostenrijkse site. Ketama (regulier) en nog wat autoflower spul (voor guerilla). Als die binnen zijn dan ga ik weer helemaal los

                              Ben ondertussen ook nog bezig met mijn Arduino grow controller. Een van de uitbreidingen zou moeten zijn om met pompjes water te gaan geven dan kijken welk water regime het beste werkt. Zie steeds weer andere adviezen en ben nou wel beniewd of het echt scheelt. Bijvoorbeeld in de Canna cocos infopaper wordt aangegeven om dagelijks of tweemaal dagelijks water te geven. Bij de gebruiksaanwijzing van de cocos voeding staat weer dat je handmatig dagelijks of automatisch 4 tot 6 maal dagelijks zou moeten voeden. Volgens de tensiometer uitleg zou 80mbar het beste zijn. Zelf gaf ik om de dag water. En dan heb ik het nog maar niet over boven of onder water geven. Al staat bij de Canna cocos handleiding dat het niet uit maakt.

                              Ga ook proberen of ik een weegschaal kan inbouwen in (onder) een pot. Ben benieuwd of te bepalen is wat de biomassa is van de plant in de pot. Ook om te kijken hoeveel water er in de pot zit en met de tensiometers dan waar het zit. Had nog een digitale weegschaal liggen waar ik de sensor uit gehaald heb. Moet eerst nog maar zien dat ik die aan de praat krijg overigens. Helemaal als de "load sensor" continu belast blijft.

                              Ofwel, mijn "inner nerd" moet ook gevoed worden

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: Groeien in een opbergrek

                                foto's!!
                                __________________________________________________ ______________

                                When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X