Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Groeien in een opbergrek

    Ha Als ik wat heb groeien. Het hok staat hierboven al ergens.

    Dacht alleen om mijn plannen dit keer van tevoren even aan te geven. In plaats van achteraf en dan horen dat het de verkeerde keuze was

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #32
      Re: Groeien in een opbergrek

      Je kunt ook je vriendin zelf wat zaadjes geven. Krijgt ze misschien ook zin om te gaan kweken.....

      Comment


        #33
        Re: Groeien in een opbergrek

        Lol. Dat had ik al gedaan. Het resultaat is nu een jaar oud

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #34
          Re: Groeien in een opbergrek

          Haha, hier nog weekje of 6 dan ook het resultaat, lol

          Comment


            #35
            Re: Groeien in een opbergrek

            Sukses deze keer.
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

            Comment


              #36
              Re: Groeien in een opbergrek

              Idd wens je ook veel succes deze keer, en probeer je vriendin te overtuigen,
              dat je zo gezonde en betere wiet krijgt dan je bij de shop kunt krijgen
              En het scheelt natuurlijk een hoop euri's die je anders naar de shop brengt,
              en zo bespaart

              Comment


                #37
                Re: Groeien in een opbergrek

                Bedankt. Deze keer maak ik het gewoon af of ze nou moppert of niet.

                Ben alvast begonnen met het inregelen van het hok en wat te experimenteren met Jiffy 7 tabletten. De wiet zaden zijn nog niet binnen dus kon ik mooi vast beginnen met zaden van Jalapeno, artisjok en pinda in die Jiffy dingetjes. Heb de lamp aan staan om de temperatuur op peil te houden en de Arduino grow controller eraan gehangen om in de gaten te houden of die kweekbak een beetje voldoet aan de eisen voor als zometeen de echte zaden erin gaan

                Ik zit al jaren te klooien met zaaigrond in trays, maar dat is een drama om de zaailingen er netjes (zonder wortelschade) uit te halen. Al helemaal als ze niet allemaal op hetzelfde moment eruit moeten. Heb ook perspotjes zelf maken geprobeerd, maar dat werkte echt helemaal niet. Leverde een keiharde klont aarde op waar de planten nauwelijks in wilden wortelen.

                Probeer dus nu de Jiffy tabletten en hoop dat die dingen een beetje werken. Lees er nogal tegenstrijdige ervaringen mee. De een zegt dat je er hooguit 50% ontkieming ratio mee haalt en anderen claimen weer dat ze geweldig werken met ontkiem ratio's tegen de 100%. De klacht was met name dat ze veel te nat werden bij het opzwellen, maar dat leek me een kwestie van gewoon niet teveel water erop gooien. Las ergens anders dat er 30ml op een tablet moest en dan kwamen ze er inderdaad ook niet al te nat uit. Toen maakte ik dat perliet nat en zogen ze zich alsnog vol .

                Het is volgens mij wel te doen zo qua nattigheid. Hoop dat met dat perliet de vochtigheid ook een beetje constant blijft of dat ze in ieder geval niet uitdrogen. Heb 100 liter (minus een beetje) perliet over die ik mooi hiervoor dacht te kunnen gebruiken. Bij de kokos grond zeggen ze trouwens dat er kleikorrels onder in de pot moeten voor een beter waterhuishouding. Zou ik daar ook die perliet voor kunnen gebruiken?

                Heb nog niet teveel om te laten zien, dus dan maar een foto van de kweekbak Dat ding bovenop is de lux/temperatuur en vochtigheidssensor. Heb ik spullen voor in hongKong besteld om het iets minder ghetto te maken. Die sensor batterij hangt normaal gesproken onder de lamp maar nu steekt ie deels door de ventilatieopening om de temp+LV in het kweekbakje te meten. Links bungelt nog een termometer die de temp buiten de bak meet (sensor zit tegen de groene bak aan).

                Kweekbak_cleaned.jpg

                De zwarte kabel gaat naar de thermometer die bij een van de potjes in zijn reedt zit:
                KweekbakTermo_cleaned.jpg

                Temperatuur in de Jiffy is 24C en boven in de bak 26C. LV is rond de 92%. De temperatuur piek aan het begin is toen de wasdroger aan stond (de dip daarna omdat ik het dakraam open had gezet) en de LV dipjes zijn van het zaaien (die grote dip) en foto's maken.
                GroLo_Kweekbak.jpg

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #38
                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Dat is wel mooi, hoe je zo je temp en LV kunt terug zien.
                  Kun je gelijk zien wat er allemaal gebeurt als je een handeling verricht

                  Comment


                    #39
                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Bedankt. Wil graag weten wat er gebeurt in het hok. Moet het allemaal toch nog leren dus anders zat ik steeds op de thermometer en de tensiometer displaytjes te turen. Daar werd mijn vriendin ook nogal kriegel van, want ik ging dan regelmatig even de waardes checken. Geeft dan ook meteen het idee dat ik er de hele dag zat. Nu staat het gewoon op mijn telefoon en/of in een grafiekje. Viel me nog mee hoe simpel zoiets te bouwen is met Arduino. Gewoon wat draadjes aansluiten en het werkt. Als ik alles wat beter snap is het ook de bedoeling dat het apparaatje de lamp en ventilatoren gaat besturen.

                    Nou alleen nog verzinnen hoe ik de temperatuur wat omlaag krijg

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #40
                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Mooie dat je doorgaat! Vrouwen...

                      Nu al een goed uitgewerkt verslag vind ik.

                      Comment


                        #41
                        Re: Groeien in een opbergrek

                        dat ziet er hier goed u wietefras mooi
                        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                        Comment


                          #42
                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Bedankt. Net met de hele familie wezen zoeken naar guerilla spots

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #43
                            Re: Groeien in een opbergrek

                            en heb je er 1 gevonden ?
                            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                            Comment


                              #44
                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ja, een paar. Plekjes uit het zicht op het zuiden. Hopelijk niet te dicht bij een pad dat mensen het gaan ruiken. Had al wat zaadjes besteld (ben even vergeten wat, maar was een mix van wat autoflowers). Zal mij benieuwen. Gewoon een keer om te proberen.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #45
                                Re: Groeien in een opbergrek

                                veel geluk makker
                                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                                Comment

                                Bezig...
                                X