Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Groeien in een opbergrek

Bedankt. Dat zal ik wel nodig hebben ook Hoop in ieder geval dat ze niet (allemaal) voortijdig opgevreten of gejat worden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

De zaden uit Oostenrijk waren een paar dagen terug binnen en ik had er ook nog een paar van Wietzaadjes.nl (gelijktijdig besteld, maar die had ik al veel eerder uiteraard)

Heb er in totaal 16 in Jiffy tabletten gestopt. 8 voor binnen: Ketama (regulier), Grapefruit krush (fem) en Cannalope Haze (regulier). Hoop hiervan 3 tot 6 vrouwelijke planten over te houden voor in het rek. Daarnaast 8 autoflowers (Big Bang Auto, AutoBlueberry, Auto Pyramid, Auto Tutankhamon) voor guerilla waarvan ik alles wat opkomt ga zetten.

Zaadjes had ik een paar uur voorgeweekt, ondertussen Jiffy tablets bevochtigd en even losgedrukt zodat ze wat losser zijn van structuur. De zaadjes vervolgens in een gegraven kuiltje in de potjes gelegd en afgedekt met wat gezeefde zaaigrond, natgemaakt en onder de lamp gezet zodat de potjes op een graad of 24C blijven. 48 uur later ziet het er zo uit:
      Zaai20130601_cleaned.jpg

De Grapefruit krushes staan beide al boven, de Cannalope hazes drukken alle drie door de grond en ook bij een ketama zie ik er eentje drukken. De auto's gaan wat minder voortvarend. Daar zijn alleen een Auto Pyramid en een Auto Blueberry zichtbaar.

Van de zaadjes die erin gingen toen de wietzaadjes onderweg waren vond ik deze zaailing nog wel geinig:
      ZaaiPinda_cleaned.jpg

Heeft er ook flink zin in zo te zien. Zaad was al 6 jaar oud ofzo, maar deze kwam toch op. De andere was beschimmeld, maar dat zal toch geweest zijn omdat de boel veel te nat stond nadat ik het perliet had bevochtigd.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hey woetefras,

leuk om je snel weer terug te zien. en dat je begrijpt dat er compromissen zijn
        en mensen die zeggen dat ze compromissen stellen die altijd van jou kant moeten komen.

maar goed, we gaan het eens volgen.

btw. die laatste foto, ik neem aan dat je de zaailingen toont ter interesse, maar t' zijn geen
        cannabicea gerelateerden . ag hopen dat je dat weet hehehehe. ( artichok, pinda en galapeno's)

maar wel een prachtige uitgroei. ik ben (waarschijnlijk net als jij) een plant liefhebber en ook bij
        mij staan de chili's, tomaten en mais scheuten er nog triest bij na afgelopen weken. ach het
        is nog niet te laat voor de balkon soorten. we planten er gewoon wat automatische tomaten
        bij tiny tim's. ik ben heel benieuwd naar die artechok hierboven, ik heb er dit jaar een augurkenplant
        bij staan om waarschijnlijk de zelfde reden.

wietefrad succes man, met alles weer.
        Last edited by bramonius; 2 June 2013, 11:52.

Comment

ziet er mooi uit makker
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Comment

hoi wietefras ben ook met speciale soort tomaten bezig ook eens iets anders dan canaanbis grts

Comment

@djw4,

Ik heb dit jaar ook een Tomatillo geprobeerd. Een groene tomaat die in Mexicaanse schotels nog wel eens gebruikt wordt. Die doet het eigenlijk nog best aardig. Links volgens mij de Bistecca, midden een Pyros en rechts de Tomatillo:
                Tomaten_20130602_cleaned.jpg

De auto's stonden vandaag ook lekker. Eentje is er helaas dus (nog) niet bij. Daar staat een andere verstekeling voor in de plaats.

Zijn het geen scheetjes?
                Autos_20130602_cleaned.jpg

De niet-auto's staan te slapen. Hoop ik.

Comment

Baby's born hahaha veel succes kerel
                  Hopelijk zonder gezeur van je vrouwtje

Comment

dat ziet er allemaal niet slecht uit makker doe zo maar voort

Comment

Ha, bedankt Stoney020 en djw4.

Was nog vergeten een compleet overzicht te geven van de gebruikte zaadjes:
                      Kweek_2013_2_Zaden_cleaned.jpg
                      Boven de auto's voor guerilla:
                      Dutch Passion - AutoBlueberry - Indica dominante hybrid 60/20
                      Green House Seeds - Big Bang Auto - Hybrid
                      Pyramid - Auto Tutankhamon - Indica
                      Pyramid - Auto Pyramid - Hybrid

Daaronder de niet-auto's die binnen staan:
                      DNA Genetics - Cannalope Haze (regulier) - Sativa
                      Emerald Triangle - Grapefruit Krush (fem) - Indica dominante hybrid 70/30
                      World of Seeds - Ketama (regulier) - Indica

Beetje van alles wat. Die auto's heb ik eerlijk gezegd meer gekozen op basis van wat er in de "meest verkocht" lijst van Cannapot stond waar ik die Ketama had besteld.

Inmiddels zijn ze een weekje bovengronds. Heb ze allemaal na een dag of 3 al in iets grotere potten gezet. De wortels groeien sneller dan de plant bovengronds en dus kwamen de wortels al uit de Jiffy tablets zetten. Leek met slecht voor de wortels en wat grotere potten is ook makkelijker water geven.

Kun je dat eigenlijk gewoon zo laten door groeien met die wortels uit de Jiffies of toch maar beter in dichte potten dan?

Ben overigens best tevreden over die Jiffy tablets. De zaailingen zijn makkelijk te "verpotten". Je steekt ze in een pot eigenlijk, want ze komen niet zozeer uit een pot. De ontkiemratio was ook gewoon goed. Van de 16 zaadjes is er slechts eentje niet opgekomen. Lastig is wel om ze niet uit te laten drogen, want het verdampt wel aan alle kanten. Regelmatig water geven was wel nodig. Moet nog een keer iets beters verzinnen met een cappillair mat oid. Al werkte dat perliet ook best aardig. De Jiffy tablets in een kweekbak proppen hielp ook trouwens.

Enkel een Autoblueberry van Dutch passion kwam niet op. Die wilde bij het inweken ook al niet zinken. Weet niet of dat er nog at mee te maken had, maar het viel wel op. Een van de ketama's bleef ook drijven trouwens (K3) en die kwam wel op. Heb het Autoblueberry zaadje nog open gemaakt, maar die was helemaal leeg.

Bij een van de Grapefruit Krushes bleeft dat helmpje op de blaadjes zitten. Dat heb ik er na wat natmaken later zelf maar afgehaald. het ding heeft wel een flinke achterstand. Weet nou niet of dat een gevolg is van het laten zitten van het zaadhuidje, of dat dat zaadhuidje juist bleef zitten omdat het ding niet genoeg groeide.

De buitenplanten strekken wat meer dan de binnenplanten. Ben bang dat die buitendames wat te vochtig stonden. Lastig om in te schatten want het droogt enorm snel uit in de zon. Heb er nu maar een tensiometer bij eentje ingestoken.

Dan nog maar wat foto's van de huidige stand. De auto dames buiten in het ochtendzonnetje:
                      20130608_Auto_Overzicht_cleaned.jpg

20130608_Auto_BBA3_Verstekeling_cleaned.jpg
                      Big Bang Auto nr 3 heeft een verstekeling te pakken. Die zit er nu niet meer op uiteraard ...

De binnenboel:
                      20130608_Binnen_Overzicht_cleaned.jpg
                      Het is wat proppen onder de lamp met 8 potten, maar later moeten het er 5 of 6 worden en dan zou het beter moeten gaan passen.

20130608_Binnen_GK1_cleaned.jpg
                      Degene die als eerste boven de grond kwam was de Grapefruit Krush nr 1. Haar grote bladen zijn wat verfrommeld. Is dat omdat ze te warm staat? Of omdat de LV te laag is?

Wellicht beter ook even dat perliet stof eraf halen trouwens.

20130608_Binnen_K3_cleaned.jpg
                      De Ketama (nr 3) is wat kleiner. Die begint net aan de tweede set bladeren.

20130608_Binnen_K3_Close_cleaned.jpg
                      Bovenaanzichtje van dezelfde Ketama.

Valt me nu trouwens pas op dat die binnen planten eigenlijk sneller groeien dan die buiten. Zal toch vanwege de ruderalis genen zijn dat ze wat langzamer gaan, want buiten hebben ze wel een flink pak meer licht.
                      Last edited by Wietefras; 8 June 2013, 13:01.

Comment

dat ziet er hier allemaal mooi uit makker veel succes en kweekgenot

Comment

Bedankt! Wat kleine probleempjes/vraagtekens, maar het gaat best aardig ja.

Vriendin is gelukkig ook een stuk meer overtuigd.

Comment

Ze zien er goed uit man! Keep em green

Comment

Ziet er goed uit.

Comment

Klinkt allemaal bekend dat over vrouwen en plantjes, heb al twee keer me hele rommel weggedaan voor een dame .

Nu is het vrouw eruit, harem er in.

En zo blijft het voorlopig

Succes met je verzet
                                Last edited by Hortuz; 14 June 2013, 13:54.
                                sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

Comment

Bezig...
                                X