Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Groeien in een opbergrek

    moment dat mijne der mond open deed, stonden haar spullen beneden aan de trap
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #62
      Re: Groeien in een opbergrek

      Ha, ha, ja die vrouw eruit had ook gekund, maar met net een baby is dat ook weer zo wat. Het was ook meer een statement van mij en ik denk dat ze de boodschap wel begrepen heeft.

      Ze ziet zelf inmiddels ook veel meer de lol in van het blowen. Daar hield ze eerst ook niet zo van. Alleen het eten van muffins wilde ze nog wel doen. Dat roken met zo'n pijpje is toch altijd een beetje een gedoe. Misschien moet ik nog een keer zo'n elektrische vaporizer kopen. Maar goed eerst maar eens zien dat ik een oogst krijg

      Vandaag ook wel weer eens tijd voor een update. De plantjes staan nu allen zo'n 13 dagen boven de grond.

      De buitenboel met een overzichtje en een close-up van de grootste plant:
      20130614_Auto_Overzicht_cleaned.jpg
      20130614_Auto_Closeup_cleaned.jpg Big bang Auto #1

      Binnen ook een groepsfoto en een close up van de grootste:
      20130614_Binnen_Overzicht_cleaned.jpg
      20130614_Binnen_GK1_cleaned.jpg
      Grapefruit Krush #1

      Het verschil in grootte is behoorlijk. De grootste plant buiten heeft een doorsnee van 11cm. Die van binnen is 16cm.

      Maar goed, binnen zijn het normale planten en buiten autoflowers die in kleinere potjes staan. Komen overigens nog nauwelijks wortels onder vandaan.

      Binnen staat ze wel op 12/12 onder 2x55W T-Neon, dus op zich zouden ze buiten wel meer licht moeten krijgen. Al valt dat de laatste tijd wellicht ook wel mee.

      Het verschil in kleur is ook nogal zichtbaar. Ze staan toch in dezelfde grond (kokos met veen).

      Wanneer kan ik die autoflowers overigens het beste uit gaan zetten in het wild? Moeten ze eerst nog wat groeien of kunnen ze het best nu al op de uitiendelijke locatie gezet worden. Ze moete niet al te groot worden dat ik ze niet meer kan vervoeren, maar ze moeten ook niet te klein zijn neem ik aan?

      Voor de gein nog een overzichtje van wat plantjes uit de groentetuin. (Artisjok, Pinda en Tomatillo)

      20130614_Groente_Artisjok_cleaned.jpg20130614_Groente_Pinda_cleaned.jpg20130614_Groente_Tomatillo_cleaned.jpg

      Ik had ook een Artisjok en Jalapeno in de volle grond gezet, maar die zijn nauwelijks gegroeid. Deze versie in de pot groeit een stuk vlotter. Fertometer geeft groen licht op de aarde in de pot en oranje in de tuingrond. Wellicht toch een keer wat meer mest in de grond stoppen.

      Het bureau van de mad scientist Ben bezig om de tensio meters van het prototype stadium met open en bloot liggende aansluitingen wat verder uit te werken naar een steviger opzet. Stukje pijp van 32mm past precies om het dopje heen. Dat moet ik dan weer afdekken met iets bovenaan. De sensor batterij voor onder de lamp moet ook in een gesoldeerde versie worden omgezet.
      20130614_MadScientist_cleaned.jpg

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #63
        Re: Groeien in een opbergrek

        zien er mooi uit man je plantjes en wat een verschil tussen binnen en buiten zeg !
        en je bent ook lekker aan het knutselen zie ik hahaha dacht dat mijn bureau een rommel was

        goed bezig

        gr.

        Comment


          #64
          Re: Groeien in een opbergrek

          Bedankt

          Ja ik snap ook niet waarom die dingen buiten zoveel langzamer groeien. Misschien toch te nat of te koud oid. Of toch gewoon omdat het autoflowers zijn.

          Heb dit jaar trouwens voor het eerst van die slingerstokken voor de tomaten. Die zijn verdomd handig. In plaats van steeds je plant vast te maken aan een stok met touwtjes of clips (die dan gaan schuren, knellen of los schieten) slinger je gewoon de plant in die spiraal. Misschien is dat ook wel handig voor wietplanten buiten? Al heeft een wietplant wellicht niet zoveel steun nodig en hoe krijg je haar er aan het eind weer netjes uit.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #65
            Re: Groeien in een opbergrek

            zooo dat gaat als een trein daar

            en beter dat de vrouw de passie van 2 kanten wil bekijken. en tja
            jou passie jou ding. ben blij dat de mijne aangaf dat ik de tering kon krijgen
            als ik haar zou verbieden te blowen.... want dat gezever was ze toen al zat
            ik hou nog steeds van d'r zoals ze is, maar mocht de dag komen sluit ik me bij HR aan

            leuk trouwens dat je ontdekt hebt dat je tomaten ook kunt binden hahahaha inderdaad handig.
            ik heb een hanging basket updown. oftewel een bak met de tomaat er aan de onderkant uit. die hang je op
            de plant groeit naar het licht dus om de mant heen omhoog en de tomaten hebben alle ruimte om te hangen, ideaal.
            jaren terug gebruikte ik een oude waslijn die ik over de tomaten heen spande (net als in de kassen) dan hing ik ze op
            met electra kabel en bond ze omhoog.

            ik gebruik voor tros soorten (want die worden vaak ieler, langer en slungelig) een raster die ze normaal gebruiken
            voor pergola's etc en rozenbogen. werkt ook als een trein. denk de tip's zijn 't dat je terug komt. ik kom terug om naar
            de foto's van je jalapenos te kijken.

            wietefras ga zo voort, ook met de plantjes groetjes.
            Last edited by bramonius; 14 June 2013, 23:56.

            Comment


              #66
              Re: Groeien in een opbergrek

              Bedankt.

              Lol, nee het binden van tomaten doe ik al een paar jaar, maar dit keer hoop ik ze dus niet (of minder) te hoeven binden, omdat ze min of meer vanzelf in die spiraal stok recht omhoog gedwongen worden. Realiseer me nu dat die foto nogal klein is, maar bij de Tomatillo zit die spiraal stok er ook door.

              Al vraag ik me wel af hoe het gaat als die trossen aan de zijtakken hangen. Zal inderdaad toch wel weer touw aan te pas komen.

              Voor de Jalapeno's heb ik inderdaad ook zo'n op zijn kop ding gekregen. Ben alleen bang dat ik dit jaar wel rijkelijk laat ben voor (een herstart van) Chili's. Had ze wellicht ook beter onder de lamp kunnen laten staan, want echt denderend groeien willen ze nog niet buiten. Zal volgende keer ook wel een fototje van de Jalapeno's bijvoegen, maar het is vooralsnog niet veel.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #67
                Re: Groeien in een opbergrek

                dat ziet hier allemaal mooi uit makker voor die tomaten das wel nuttig info die spiraal kga die ook wel gebruiken heb nog wel effe tijd wat zo groot al die van u zijn ze nog niet

                2013-06-15-2069.jpg2013-06-15-2070.jpg
                Attached Files
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment


                  #68
                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Ja, die gaan ook lekker man. Jij hebt ook zo'n mooie collectie schaaltjes voor onder alle potten.

                  Inderdaad tomaten groeien wel een tijd zonder steun. Was mijn erwten vergeten en die groeien nu over de grond

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #69
                    Re: Groeien in een opbergrek

                    @ wietefras die zwarte onderleggers kosten me niks zijn schalen waar bereide producten worden in bewaard afgewassen en zo zijn heel nuttig greets makker
                    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                    Comment


                      #70
                      Re: Groeien in een opbergrek

                      @DJW4 eeeey die bakken heb ik ook (van de poelier ) zijn idd heel handig. ik gebruik ze om in het voorjaar te ontkiemen, omdat
                      ik ook transparante heb. transparant bovenop als deksel met een paar gaatjes en je hebt een top propagator.

                      je kan ook vierkante
                      borden bij de action of xenos of dergelijks halen. kosten een euro en voldoen (tot op zekere hoogte)
                      net zo goed .

                      Comment


                        #71
                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Dank heren. Zal nog eens zoeken dan. Wil de potten graag tegen elkaar zetten en dan moeten de schotels dus niet al te ruim om de potten heen vallen. Geef water van bovenaf en er loopt eigenlijk ook nooit iets onderuit, maar toch.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #72
                          Re: Groeien in een opbergrek

                          De planten leken me wat bleekjes aan het worden dus ik de Fertomer erin en inderdaad oranje. Dus maar begonnen met voederen. Gaat niet veel water in bij dit soort kleine boefjes (100ml per pot) maar toch. Fertometer gaf nog steeds oranje na voeren trouwens.

                          Ook zijn de eerste bloeverschijnselen al zichtbaar. De boel staat meteen na uitkomen op 12/12 dus bloei komt nu vrij snel (15 dagen boven grond). Helaas wel een bananenboom.

                          Ketama #1 poseert voor uwer kijkplezier zijne kloten :

                          20130616_Binnen_K1_KlotenA_cleaned.jpg20130616_Binnen_K1_KlotenB_cleaned.jpg

                          Hoop wel dat minstens 1 van de andere 2 nog een dame is.

                          Nou eens gaan verzinnen of ik deze voor zaad ga proberen te behouden. Is dat uberhaupt te doen of moet je daar echt een aparte zaadrun voor draaien?

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #73
                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Zou hem maar uit je hok halen voor dat ie de boel bestuift
                            sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                            Comment


                              #74
                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Als j hem laat staan, is jou zaad run begonnen
                              __________________________________________________ ______________

                              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                              sigpic

                              Comment


                                #75
                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Lol, nee hij staat al in zijn uppie.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X