Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Groeien in een opbergrek

    naast die klote klote ziet er goed uit kga je volgen
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #77
      Re: Groeien in een opbergrek

      ja klote,

      ik zou hem omdoen. ooit een zaadrun beginnen is leuk, maar daar
      is enige voor bereiding wel bij aan te raden.

      succes met de keuze

      Comment


        #78
        Re: Groeien in een opbergrek

        Je kunt bijv. ook een tak met bloempjes afknippen en in een glaasje water zetten.
        Alufolie eronder of even schudden als ze openspringen en je hebt een stuifmeelexplosie.
        Zoveel heb je niet nodig, als je 1x een kwastje erin doopt en over 1 topje smeert heb je al 30++ zaden.

        Je hebt 'm in z'n uppie staan als in een luchtdicht afgesloten kamer, of ergens anders 10km verderop ?
        Stuifmeel fladdert je hele huis door eh..buiten gaat het kilometers ver met de wind, het zit ook op je kleren als je bij de plant komt.
        Als je er niks mee doet, zou ik 'm zsm euthanaseren om teleurstelling (overal zaad) te voorkomen want stuifmeel is linke soep als je voor een rokertje kweekt.

        Die tomaat-spiralen zijn in de aanbieding bij de Welkoop voor 1.79 zag ik, maar vond ze nog te duur.
        Ik heb 'n gratis bamboestokkenfabriek in de tuin, steek er wel 3 stokken naast.

        Dat perliet als bovenlaag werkt goed, heb het wel vaker gezien, en de plantjes blijven mooi kort.
        Ziet er goed uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #79
          Re: Groeien in een opbergrek

          Ik doe hem dan wel weg dan. Hij staat wel in een andere kamer (en 's avonds onder een doos) , maar luchtdicht niet.

          30 zaden zou meer dan genoeg zijn inderdaad. Dat zal ik volgende keer wel proberen. Wil nu eerst wat te roken hebben inderdaad en Ketama zaadjes heb ik er nog genoeg van.

          Die spiralen zijn wel wat duurder inderdaad, maar ik vind het zijn geld wel waard. Zeer duurzaam en eenvoudig in het gebruik. Al vermoed ik wel dat ik voor de uitlopers met trossen alsnog aan de slag moet met een bamboestok her en der.

          Dat perlite bovenop ziet er mooi uit ja. Wat lastig met insteken van een tensiometer, maar verder werkt het volgens mij wel goed. Heb nog 80l liggen dus ik moet er wat mee

          Heb wel het idee dat de planten niet in die perliet zouden moeten blijven hangen. Denk dat de bladeren droog getrokken worden door dat spul.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #80
            Re: Groeien in een opbergrek

            Dat droogtrekken levert weer voordeel op met dit vochtige weer; minder schimmel!
            Met die spiralen heb ik wisselende resultaten. Echte trostomaten zakken alsnog door, maar leuke enkelingen blijven fier staan. Best stom eigenlijk dat de wereld nog geen stevige tomatenplant heeft doorgekweekt, zo moeilijk zal het vast niet zijn! Als ze aardappels aan de wortels van die plant kunnen laten groeien tegelijk met de tomaten aan de bovenkant, dan moet een stevig stammetje toch een piece of cake zijn.

            Goeie close up van die kerel ook, kunnen 'n boel mensen wat van leren!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #81
              Re: Groeien in een opbergrek

              Bedankt.

              Ja mijn trostomaten staan inderdaad gewoon langs bamboe.

              Neem aan dat tomaten zo gekweekt worden om meer oogst te geven dan ze zelf kunnen dragen. Bizar inderdaad hoe die planten uit elkaar scheuren van de grote trossen als je ze niet helpt.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #82
                Re: Groeien in een opbergrek

                We zijn weer een week verder dus weer wat foto's. Planten staan inmiddels (bijna) 3 weken boven de grond.

                Binnen hebben alle planten op de kleinste Grapefruit Krush na hun geslacht wel al kenbaar gemaakt. GK2 is een fem zaadjes, dus ik ga er vanuit dat dat ook wel een dame zal zijn, maar die licht nogal achter qua groei (heeft bij het begin dat helmpje niet snel genoeg af gedaan). Kortom slechts 1 dame op het hele setje (6 reguliere zaden en 2 fem):

                Ik denk dat ik voor die Cannalope Haze stiekem feminized zaadjes gekregen heb. Zullen wel niet willen dat je die dingen zelf door gaat kweken ofzo. Alle zes de zaden kwamen vrouwen uit. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn (2% kans)

                Alleen meneer Ketama heeft het veld moeten ruimen en er zijn er dus nog steeds 7 over. Heb nu dus wel teveel planten. Ging eigenlijk voor 5 stuks, maar 6 is toch wel echt het maximum onder mijn lampje. Vraag is dan of ik die Grapefruit eruit gooi omdat die het meeste achter loopt of toch maar een Cannalope Haze aangezien ik er daar nu 3 van heb.

                Planten zien er iets overvoed uit (de kleur is in de foto's soms wat geliger dan in werkelijkheid). Fertometer geeft gewoon groen (soms zelfs oranje) aan en ik zie nog geen echte verbranding, dus het zal verder wel meevallen.



                De gezusters Cannalope Haze:
                20130621_Binnen_CH.jpg

                De Ketama's.
                20130621_Binnen_Ketama.jpg
                Bij de Ketama's is het vreemde dat de bladeren wat slap gaan hangen. Heb ze wat droger laten trekken en dat hielp niet en water gegeven en dat hielp ook niet. Er is geen echte schade zichtbaar, maar het valt wel op.

                De Grapefruit Krush dames:
                20130621_Binnen_GK.jpg



                Van de grootste Grapefruit Krush heb ik ook nog wat upskirt foto's geschoten toen ze even niet zat op te letten
                20130621_Binnen_GK_Upskirt2.jpg
                20130621_Binnen_GK_Upskirt.jpg

                Even een vergelijking van de binnen en buiten planten. Grapefruit Krush #1 naast de Auto Tutankhamun
                20130621_Binnen vs Buiten.jpg

                En dan de dames die buiten staan. Eerst de Big Bang Auto's:
                20130621_Buiten_BBA.jpg
                De Auto Tutankhamun en de Auto Pyramid:
                20130621_Buiten_AT+AP.jpg

                De Autoblueberries:
                20130621_Buiten_AB.jpg

                Overzichtje van de hele zooi (inclusief pinda, Artisjok en 6 Jalapeno's):
                20130621_Buiten_Overzicht.jpg

                De rechter 4 Jalapeno's zijn een paar weken later gezaaid en die hebben binnen onder het dakraam gestaan. Had wat buiten Jalapeno's weggegeven en dus die zaailingen van zolder gehaald. Zijn eigenlijk even groot als de planten die al bijna 2 keer zou oud zijn. Blijkbaar groeien ze toch harder als ze wat warmer staan. Ook al hebben ze wat minder licht.

                De pinda plant heeft ook nog wel een geinige party trick in de aanbieding. Die vouwt 's avonds voor het slapen echt helemaal in elkaar:
                20130621_Buiten_PindaDicht.jpg

                Zit ook weer een bladluis op. Wordt gek van die beesten. Elke dag kan ik er wel weer een paar afhalen.
                Last edited by Wietefras; 21 June 2013, 15:34.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #83
                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Prachtige soortjes, en foto`s idem.
                  Mooie gedrongen zijn je plantjes.
                  Vooral die GK begint geweldig te vertakken.

                  Comment


                    #84
                    Re: Groeien in een opbergrek

                    hoi wietefras dat ziet er allemaal mooi uit m8 keep up the good work
                    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                    Comment


                      #85
                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Bedankt heren.

                      Begin alleen te vermoeden dat ik toch wat verkeerd doe met het verduisteren. De boel staat vanaf het begin op 12/12, maar buiten die ene Ketama man, wil er van bloei nog niet veel sprake zijn. Dacht ook dat het niet zo de bedoeling was dat ze gingen vertakken. Had eigenlijk gehoopt op rechte slierten met een enkele top zodat er 5 a 6 op een klein stukje passen.

                      Misschien toch nog eens speuren naar lichtlekken oid.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #86
                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Het duurt vaak wel 6 weken voordat zaailingen kunnen gaan bloeien dus gewoon afwachten maar
                        Door ze vanaf het begin op 12/12 te zetten spaar je wel lekker stroom uit!

                        Comment


                          #87
                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Ik begreep dat ze bij 12/12 vanaf zaad al rond de 3 weken zouden bloeien. De planten stonden vandaag wel alweer flink voller met voorbloei, dus het zal wel goed komen inderdaad.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #88
                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Zit ook weer een bladluis op. Wordt gek van die beesten. Elke dag kan ik er wel weer een paar afhalen.[/QUOTE]

                            lieveheersbeestje is de oplossing voor bladluis en iets tegen de mieren halen die beschermen de luizen
                            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                            Comment


                              #89
                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Zie af en toe wel een lieveheersbeestje, maar die vliegen weer weg ook

                              Heb rozen staan en een kersenboom. Die worden steeds weer lastig gevallen door bladluizen. Dan besproei ik de boel en dan is het wel weer een tijd over. De buren hebben ook een paar rozen en die laten de luizen gewoon zitten. Stikt hier dus sowieso van die beestjes.

                              Zal inderdaad eens wat gaan doen aan de mieren. Wellicht dat die toch elk jaar de luizen weer terug zetten dan.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #90
                                Re: Groeien in een opbergrek

                                die melken de luizen leven ervan
                                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                                Comment

                                Bezig...
                                X