Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Groeien in een opbergrek

    als je een beetje handig bent kun je een horretje bouwen,
    ik heb buiten 3 jaar lang gestreden tegen een boom vol luis. gelukkig heeft de gemeente hem
    weggehaald.

    ik zette toen bamboe een tentje met hooregaas (gewoon los van de gamma). werkt aardig tegen
    de luis. de volwassen beestjes kunnen er nietdoorheen. je moet dan wel de hor goed vast kitten of lijmen
    op het hout. dan gaat ie jaren mee en blijft je lieveheerst beestje ook beter zitten.

    succes.

    Comment


      #92
      Re: Groeien in een opbergrek

      Ik heb zo'n tunnel met gaas voor mijn sla en kool planten. Daar zou ik ze ook in kunnen zetten, maar daar krijgen ze weer minder licht in. Weet eigenlijk ook niet of de maasgrootte is afgestemd op luis of dat die mieren ze er dan naar binnen dragen. Die tunnel is meer tegen koolwitjes die steeds rupsen op mijn bloemkool en broccoli zetten. Daarvoor werkt het perfect. Beter dan verwacht. Voorgaande jaren hield ik geen kool over, maar nu staan ze er allemaal nog lekker bij.

      Die wietplanten moeten sowieso ook eindelijk eens een keer de vrije natuur in. Heb alleen niet zo'n zin om te gaan guerilla planten in de regen. Ben toch een beetje een guerilla watje

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #93
        Re: Groeien in een opbergrek

        qua maas grootte dien je minstens fijn mazig te hebben. geloof dat de maas dan 0.35 tot 0.6 mm is waarbij
        voor ons 0.6 beter is (grotere gaten, meer licht doorval) want tja het schermt toch ook iets af, wat bij een
        warme heftige zon weer fijn is. maar goed geloof dat het bij de meeste horre aangegeven staat als bestendig tegen
        fruitvliegen of kleine vliegjes. tja de taal van de leek spreekt in de winkel.

        en het idee is inderdaad als bij een tunnel, alleen is tent vorm met bamboe makkelijker dan buigen. moeten die
        stokken weer 3 weken in ater, elke 3 dagen buigen om de regen ton, nee teveel werk. gewoon recht toe recht aan.

        trouwens de reden dat ze toch binnen komen is omdat ze niet geheel dicht zal zitten. ik zetten de tent (die aan bovenzijde volledig gelijmt
        was en dus hermetisch dicht) en begraafde de randen onder een laagje van 10 cm zand. water gieten etc kan zo door je hor heen. dus
        als je zoiets wil uit flanzen zorg dan dat ze echt goed afgesloten is, anders is het water hozen in een lekke tobbe.

        ik kijk uit naar je guerilla pogingen.

        groetjes.

        Comment


          #94
          Re: Groeien in een opbergrek

          Mijn tunnel is inderdaad aan de onderkant open. Vandaar dat ik er eigenlijk weinig van verwachtte, maar ik heb nog geen rups gezien op mijn kool. Dus wat dat betreft werkt het super. De tunnel zit wel vol vliegen en muggen. Die komen er blijkbaar wel in maar niet uit

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #95
            Re: Groeien in een opbergrek

            Kleine tussentijdse update.

            Ik had van LR2 een hoop zaden gekregen naar aanleiding van zijn prijsvraag. Nogmaals enorm bedankt daarvoor! Zat te twijfelen om ze te bewaren voor volgend seizoen of er toch dit jaar er nog een paar bij zetten. Heb besloten om een deel nu te doen en de rest te bewaren. 2 van de Mistery Auto's en 2 van de Autohaze/AutohazexLR#2 zaadjes zijn voorgeweekt en zitten nu in hun Jiffies. ben benieuwd

            Ben al een tijd aan het rommelen met de sensoren voor in mijn hok. De draadjes vielen steeds uit mijn Ghetto breadboard oplossing. Was bezig met de zaadjes van LR2 en toen zag ik ineens dat het tandenstoker doosje waar ze in zaten bijna perfect past om een 4x6 prototype PCB. Beetje zagen en lijmen en het past perfect. Nog een extra cadeautje erbij!

            20130623_Binnen_Sensor.jpg

            Boven en onderaanzichtje van mijn nieuwe "sensor batterij". Bovenop zit de lux meter (die op 5cm van de lamp hangt), onderop een temp + LV meter (uit het licht van de lamp) en de zwarte kabel is een extra temp meter die 15cm lager uitkomt. Een derde temp sensor is los aangesloten op het Arduino bord en die steekt onder in de pot van de GK#2 voor de worteltemperatuur. Zo heb ik dus de temp van de toppen, midden in de kast en de worteltemperatuur. Plus dan de LV bij de toppen en een indicatie van het licht. Alle data gaat weer netjes in de database zodat ik mijn plantjes altijd in de gaten kan houden via mijn telefoon of PC zonder het hok open te hoeven doen.

            Nou alleen de tensiometers nog afmaken. Al drinken de planten nu nog niet zo veel dus dat heeft niet zo'n haast.

            Grootste probleem wat ik heb is dat Ketama #1 als een idioot aan het groeien is geslagen. Kreng zit om de haverklap tegen de lamp en ze is bijna twee keer zo groot (21cm) ten opzichte van de volgende grootste (13cm). Alle andere planten zijn eigenlijk 12cm tot 13cm hoog. Alleen de GK #2 is een achterblijvertje en is maar 9cm hoog. Zeker de Cannalope Hazes zijn allemaal erg gelijk in groei. Dat is toch echt hele goeie constante kwaliteit zaad. Kost een paar centen dat DNA Genetics spul, maar het is ook wel goed spul ook. Althans de 6 zaadjes die ik had

            Wel irritant dat er dus eentje ineens zo'n groeispurt heeft. Zeker onder een T-Neon lamp waar ik toch graag een beetje dicht op de planten blijf. Ik heb dus die Ketama omgebogen in de vorm van een S om wat van het verschil eruit te halen. Weet niet of dat nog schade oplevert, maar anders is het echt geen doen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #96
              Re: Groeien in een opbergrek

              Very nice report keep on posting ik volg het verslag.

              Greetings

              Comment


                #97
                Re: Groeien in een opbergrek

                mooi verslag en mooie foto's , kom weer terug kijken !!! veel suc6 met je kweek !!

                Comment


                  #98
                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Wauw mooie uitvinding man, wat ben je precies van plan met je tensio meters dan?

                  Comment


                    #99
                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Die grapefruit krush ziet er heerlijk uit goed bezig !

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Bedankt allemaal! Doet me deugd dat andere mensen het ook lezen en zelfs waarderen

                      @Krasi

                      Die tensiometers gaan ook aan de datalogger zodat ik kan zien of de planten water moeten hebben en hoeveel. Als ik dat een beetje betrouwbaar aan de praat krijg is de bedoeling dat dat Arduino bordje pompjes gaat aansturen voor de watergiftes.

                      Het is een doorontwikkeling van de versie hier eerder in het verslag en wat ik had geplaatst bij die Koubachi discussie op WF.

                      Nog steeds een Lactacyd dopje met daarop een druksensor. Alleen zit er nu weer bovenop nog een stereo jack gesoldeerd:
                      TensioInner.jpg

                      Daaroverheen gaat dan een PVC eindstuk, schroef de boel op een Blumat sensor en dan kan er een stereokabel in die weer naar het Arduino bordje loopt. En presto een digitale Blumat sensor met data logging mogelijkheden:
                      TensioAssembled.jpg

                      Dat PVC eindstuk is een beetje fors. Heb nog overwogen om gewoon 32mm PVC pijp te gebruiken (past precies over dat dopje heen namelijk), maar dit kan ik nog uit elkaar schroeven mocht er iets stuk gaan binnenin. Die pijp zit er overigens nog steeds overheen. Daar zit dat eindstuk op gelijmd.

                      Buiten al dat geknutsel is vandaag ook de eerste slag geleverd in de guerilla. 3 van de 7 planten staan inmiddels in het wild. WOOT!

                      20130623_Guerilla_BBA3.jpg20130623_Guerilla_AP.jpg20130623_Guerilla_AB1.jpg
                      Een Big Bang Auto (BBA3), Auto Pyramid (AP) en Autoblueberry (AB1) zijn in stelling gebracht.

                      Staan ieder in een andere omgeving. Eentje tussen de distels, een andere in een soort gras en de derde tussen brandnetels. Nou maar hopen dat ze het een beetje uithouden daar (en niet opgevroten worden oid). Had geen slakkenkorrels bij me, dus ik hoop dat ze het zolang redden zonder.

                      Ben helaas wel nog een beetje een onervaren watje. Zit onder de muggebulten en brandnetel prikkels.
                      Last edited by Wietefras; 23 June 2013, 20:12.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Creatief alles automatiseren, mooi man

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Aha.....nu weet ik het weer
                          Super goed bezig, ik zal de ontwikkelingen nauw volgen.

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            mooi makker
                            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Blech, heb beestjes vliegen in mijn hok. Dacht eerst aan fruitvliegjes, maar heb er een paar "gevangen" en het zijn varenrouwmuggen. Heb wat Bayer Admire N gekocht. Hopelijk werkt dat.

                              Had ook nog gezocht naar een Drosera vleesetende plant, maar kon er helaas geen vinden. Wat ik zag vliegen heb ik doodgemaakt, maar er zal vast nog een hele zooi in de aarde zitten knabbelend aan de wortels!

                              Wellicht is dit ook wel een nadeel van die perliet afdeklaag. Dat zorgt ervoor dat de toplaag van de aarde niet zo snel uitdroogt, maar dan kunnen die muggen er dus blijkbaar ook mooi hun eieren in kwijt.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                een paar van deze kaarten ophangen

                                160x330_Bugscan_jaune_1294037984.jpg
                                __________________________________________________ ______________

                                When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X