Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Wat ook werkt zijn een paar handjes kattebak grit rond de stammetjes. Slakken haten het om daar over heen te kruipen

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Ik heb van die blauwe korrels een eind rondom de nog resterende plant gestrooid. Hoop dat dat ze even afhoudt. Slijmerig tuig

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        ik zou ernaast gaan zitten met pijl en boog

        (misschien beter een goedkope indiaan inhuren??)

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Wat een vandalen die slakken! Zo erg heb ik de schade nog nooit gezien.

          Ik strooi van begin af aan van die blauwe slakken korrels en het werkt prima. Nu heb ik hier niet echt last van slakken maar er is wel al 1 aardbeiplantje te grazen genomen

          Gister had ik wel last van een paar luisjes en mieren.

          Ik vind dat je een mooi verslag hebt met prachtige foto's

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Kon zo snel geen kopertape vinden dus dacht met koperdraad wat te doen. Toen bedacht ik, als ik daar nou stroom op zet? Even Googelen en verdomd, iemand had dat geprobeerd en het werkte perfect.
            20130628_Buiten_Slakkenbarriere.jpg
            Ik heb hiervoor een stuk koperdraad gestript, van kleine stukjes koperdraad haakjes gemaakt en daarmee twee stukken koperdraad rondom de pot (zonder bodem) bevestigd en daar dan weer de 9V batterij op aangesloten. Zo zouden de dames toch een stuk beter beveiligd moeten zijn.

            Had achteraf trouwens ook gewoon met gegalvaniseerd ijzerdraad gekund. Dat laat die gast van die YouTube clip in een andere clip ook zien. Maar goed, ik had al koperdraad gestript om dat er omheen te gaan binden.

            Als het een beetje beter weer wordt zal ik er weer een paar in stelling brengen. Dit maal dan dus met wat betere wapens om zich te verweren tegen het slakkentuig!

            De resterende dames staan vooralsnog een beetje weg te kwijnen buiten in de kou en regen:
            20130628_Buiten.jpg

            Er zijn wel ook alweer drie nieuwe zaailingen bijgekomen. Van de zaadjes die ik van LR2 had gekregen had ik er vier gezaaid waarvan er 3 zijn opgekomen. 2 Mister yAuto's en een AutoHaxe x LR2:
            20130628_Buiten_MA+AH.jpg


            De binnenplanten zijn allemaal wat te rap gaan groeien (cq strekken).

            De grootste plant is nu de Grapefruit Krush #1. Die is 27cm hoog. GK2 is ook flink gegroeid en die is redelijk bijgetrokken met de rest:
            20130628_Binnen_GK.jpg


            De Ketama's strekken echt als de ziekte. De rechter (K3) had ik vorige keer een beetje gevouwen om de lengte er wat uit te halen. Dat is redelijk gelukt. Nu is alleen de andere weer doorgeslagen
            20130628_Binnen_K.jpg


            Een van de Cannalope hazes is nauwelijks gegroeid terwijl de andere twee wel verder zijn gegaan. Die CH3 is nu dus de kleinste van het hele stel met 17cm:
            20130628_Binnen_CH.jpg


            De gebogen Ketama staat inmiddels flink vol met bloeiverschijnselen. Dus het wordt eens tijd voor een eerste budshot!
            20130628_Binnen_K3.jpg

            Die varenrouwmuggen zie ik overigens niet meer terug. Hopelijk blijven ze nu weg ook.
            Last edited by Wietefras; 28 June 2013, 12:46.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              jij bent goed bezig
              __________________________________________________ ______________

              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


              sigpic

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                inderdaad goed bezig

                btw technisch puntje..... zou je niet voor de zekerheid een zekering tussen solderen voor als
                er geleiding is bij condens... regen... slakje (slakken geleiden inmens goed). anders gaat je batterij zo verhitten .
                mocht je ze toevallig hebben liggen (want volgens mij heb je genoeg in huis) kun je er nog beter
                een relait tussen zetten die afvloeit als er overspanning is. aarding is niet te doen naar mijn idee dan vloeit
                je batterij zo leeg. een condensator zou wel ideaal zijn icm een relait.

                je methode werkt in ieder geval wel. ik heb op aanvraag wel eens koper banden op kassen gemonteerd.
                wel directe spanning (met adapter) maar zelfde principe. ik hing (omdat ze tegen de muur rondom zaten)
                een schuindak (gekit) boven de koper band. en een zekering omdat anders de stoppen zouden knallen bij
                geleiding. ik denk tipje voordat je een gat in je potje hebt. hahahaha

                succes.

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Bedankt!

                  Er zit toch ruim een centimeter tussen die twee koperbanen. Daar zal condens toch niet zo snel gaan geleiden?

                  Die slakken moet het nou juist verjagen. Dan moet niet mijn zekering eruit klappen.

                  In die andere YouTube clip van dezelfde persoon heeft hij 2 banen gelegd om een heel verhoogd bed. Aan het einde van het seizoen heeft hij nog 5V over.

                  Als die batterijen leeg zijn dan vervang ik ze wel weer. Bij een adapter zou je wel een zekering moeten hebben inderdaad.

                  Voor nu neem ik de gok wel

                  Zit wel nog te denken over een afdekking. De koperdraad zit onder een afdakje, want dat valt onder de rand van de pot, maar die batterij moet wel nog wat afscherming hebben. Zal wel wat plastic eroverheen gevouwen worden.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Last edited by bramonius; 28 June 2013, 17:20.

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Haha electrocute those snails, wie weet houden je planten ook wel van een beetje shocktherapie.

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        @Bramonius,

                        Hoe zou een zekering helpen tegen "condens" dan? Ik nam aan dat je kortsluiting bedoelde door condens druppelvorming. Tegen sluipverliezen gaat een zekering niet helpen. Om dat op te lossen zou ik een geheel ander materiaal moeten gebruiken ipv plastic pot of de draadjes op geisoleerde haakjes moeten zetten. Druppelvorming is dus geen probleem omdat de draden ver genoeg uit elkaar zitten.

                        Ik weet niet wat je met een "circulair" bedoeld, maar het geheel is gebaseerd op het principe dat de slak de sluiting maakt tussen de plus en min polen. Net zoals dat je een knal krijgt als je je tong op een 9V blok batterij zet. Als ik die clip op 1:05 stilzet dan zie je ik alleen rechts de rode draad naar de bovenste lus gaan en de zwarte draad naar de onderste lus.

                        Je ziet daar overigens ook de link naar zijn grotere variant. Daarin zie je op 1:10 dat hij ook alleen simpelweg die twee draadjes verbindt met de batterij. Het is ook belangrijk dat er niet continu stroom loopt, want dan zou inderdaad de batterij leeglopen. Deze open circuit oplossing zou in principe geen stroom kosten zo lang er geen slakken over de draden proberen te glibberen.

                        Ik heb zelf overigens de + verbonden met de onderste draad omdat ik het idee heb dat de slakken dat al voelen zelfs zonder dat ze sluiting maken. Je ziet in die clip dat hij de plus draad ook niet over gaat terwijl de slak wel makkelik over de 0 lus heen gaat.

                        Anyway, we zullen het wel zien.

                        @krasi,

                        Ha, ik hoop dat ze het goed voelen inderdaad Er is daar zat te eten. Waarom dan precies mijn plantjes? LOL. Als het goed is blijven ze wel leven overigens.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          ik wilde je alleen bij staan in je denkwijze en hoop ook dat dit gaat lukken

                          en met circulair bedoel ik een aansluiting die rond is. waardoor plus en min bij elkaar terugkomen.

                          een zekering is niet alleen een buisje of stop die springt of uit schakelt. een zekering is alles wat een
                          ongeluk (foutieve puls) tegen houd. een zekerings relait kan zo een kortsluiting opvangen zodat deze niet
                          doorslaat naar overig. of wat er ook maar gebeurd. de relait heeft de inkomende spanning die hij doorvoert
                          naar de normale afvloei. de relait heeft als 2e aansluiting (dus diegene die activeert bij de spanningswaarde of
                          overspanning) een aansluiting op een spanningsgebruiker (die vele male hoger moet zijn dan de potentiele piek)
                          bv een lamp of een condensator. deze vloeit dan gewoon weer af naar je spanningsbron. zo hou je de plus aangesloten
                          op je min en heb je een "zekering" met losse afvloei (gebruiker) op een tweede lijn. het was maar een idee en voor mij
                          een logischere aan pak, maar ben zeker benieuwd naar hoe dit gaat verlopen.

                          greetz.

                          ps nogmaals ik probeer met je mee te denken en beleef het even met je mee. niets meer dan dat
                          je bent een waardevol gegeven, gezien we in de toekomst allemaal voor onszelf moeten gaan zorgen. met de
                          berichten word het steeds lastiger zaken te krijgen of kopen. dus hoe meer we zelf flanzen hoe beter

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Ja bedankt, en ik leg uit waarom ik het dan blijkbaar anders heb gedaan. Of wat ik niet begrijp in je tips.

                            Snap bijvoorbeeld nog steeds niet hoe een zekering tegen sluipverliezen door condens zou moeten helpen. Condens is ook mijn grootste angst, maar het heeft een extreem hoge weerstand. Zou inderdaad kunnen ontdekken dat er bij een weerstand van tig mega ohm wat stroom gaat lopen en dan tijdelijk de stroom uitzetten, maar dat kost me dan waarschijnlijk meer stroom dan die condens me kost. Lijkt me ook lastig om sluiting door slakken te onderscheiden van sluiting door condens. Dan staat op de momenten dat de meeste slakken rondglibberen mijn barriere uit. Of erger nog, de slakken zetten hem uit.

                            Heb er als proef even wat water opgespoten, maar dan gebeurt er niet veel.

                            Ben bang dat ik het toch gewoon in de praktijk zal moeten proberen om te zien of het werkt.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              de praktijk zal t leren succes

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Zojuist 3 "barrier pots" geplaatst. 2 Big Bang Auto's uitgezet inclusief bescherming. De 3e heb ik om de BlueberryAuto gezet die er zo waar nog stond. De helft van de bladeren weg en geen blauwe korrel meer te vinden.

                                Helaas geen foto's, want mijn telefoon viel uit. Had ook geen goeie multimeter mee dus weet nou ook niet hoeveel de batterijen teruglopen. Zucht. Binnenkort maar weer even terug om te checken.

                                Volgende keer ook maar wat extra potgrond of kokos meenemen, want het is haast pure klei daar.

                                Planten moeten vlot weg want de potten zaten flink vol wortels.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X