Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Vandaag toch weer even terug geweest.

    AB1 stond er nog steeds flink verlept bij. Veel blad was er niet over, maar het lijkt er niet slechter op geworden:
    20130630_Guerilla_AB1.jpg

    BBA1 Gaat goed. Geen enkele slakken schade. Dat beschadigde blad kwam ooit door mijn dochtertje
    20130630_Guerilla_BBA1.jpg

    De pot om BBA2 was aangevallen door een dier. De pot was uit de grond gerukt en het plastic over batterij was aangevreten. Wellicht dat die gele dingen beesten aantrekken, LOL. Heb de pot maar weer gerepareerd en terug gezet. Misschien beter de boel even zwart spuiten oid.

    Deze plant was dus niet de hele tijd van een "barrier pot" voorzien en heeft dus ook wel wat slakken schade. Al valt het nog mee. Onderin ook nog wat schade (niet zichtbaar in de foto)
    20130630_Guerilla_BBA2.jpg

    Voltages zien er nog goed uit. BBA2 9.4V, BBA1 9.2V, AB1 9.6V. Over een week of wat maar eens kijken hoeveel er van verdwenen is.

    Heb her en der de blauwe korrels nog wat aangevuld, dus dan zouden ze er weer een tijdje tegen moeten kunnen.

    Planten lijken me wel extreem klein voor een maand oud. Vraag me af of hier uberhaupt nog iets vanaf gaat komen.

    :edit: Zit nog wat kweekverslagen door te lezen en andere planten zijn ook ongeveer deze maat. Bijvoorbeeld de Blue Medi Kush van Vale en HJM liggen een paar dagen voor en hebben een vergelijkbare ontwikkeling. Zal dus wel goed zijn, maar toch.
    Last edited by Wietefras; 30 June 2013, 20:15.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Ivm die koperen strips , veel voorbeeld-experimenten in schoollabo's houden electrolyse in , 2 electroden in water (met opgelost zout) en dan zien hou 2 gassen ontstaan.
      Heb dit zelf al geprobeerd , simpel en prachtig , kan ook zeker op batterijen. Dus 9v batterij zal niks te lijden hebben , ookal staat het zooitje (zonder de batterij zelf) volledig onder water.

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Week 5 zit erop.

        De groei is er gelukkig wel een beetje uit. Heb her en der nog wat moeten buigen om de planten een beetje in toom te houden.

        Overzichtje van de planten in het kweekhokje
        20130706_Binnen_Zij_DSC2783.jpg

        en van boven. Zo lijkt het nog wel wat
        20130706_Binnen_Boven_DSC2793.jpg

        en weer per setje. Van links naar rechts: De gezusters Grapefruit Krush, Cannalope Haze en de Ketama's:

        20130706_Binnen_Grapefruit-Krush_DSC2826.jpg20130706_Binnen_Cannalope-Haze_DSC2829.jpg20130706_Binnen_Ketama_DSC2824.jpg
        Die Ketama is druk bezig geweest om de onderste toppen, die vrijkwamen na het buigen, helemaal naar de lamp te strekken.

        De guerilla dames worstelen ook nog lekker verder.

        De Autoblueberry krijgt heel schattig weer nieuwe blaadjes. Heb niet veel hoop meer voor dit plantje maar ach:
        20130705_Guerilla_AB1_DSC2740.jpg

        De Big Bang Auto #2 had toch een heel klein slakje op de bladeren en een insect. Een blad is in twee gevroten en de hele hoofdtop is weg!
        20130705_Guerilla_BBA2_DSC2737.jpg

        De Big Bang Auto #1 houdt gelukkig wel nog stand. Is een flinke plant geworden over de laatste week:
        20130705_Guerilla_BBA1_DSC2733.jpg20130705_Guerilla_BBA1_Top_DSC2735.jpg

        Dan staat er nog wat in de tuin. Nog een AutoBlueberry en de Auto Tutankhamun. Die hadden al lang op hun spot moeten staan. Staan nu veel te lang in hun kweekpotjes:
        20130706_Buiten_AT+AB2_DSC2839.jpg

        plus de zaailingen van de MisteryAuto en AutoHaze x LR2. Deze hebben een dagje helemaal droog gestaan en dat waardeerden ze helaas niet echt:
        20130706_Buiten_MA+AH_DSC2840.jpg

        De groentetuin gaat wel als een dolle. Overzichtje van de tomaten/tomatillo met daarvoor aardappelen:

        20130706_Buiten_Tomatenaardappel_DSC2845.jpg

        Die spiralen werken echt geweldig. Helaas ben ik een watje en snoei ik nooit. De grote zijtakken hebben dus alsnog ondersteuning nodig en dan zit ik alsnog te klooien met bamboe. Maar goed dat zijn er nu maar een paar.

        Ben ook lekker aan het klussen geweest met mijn tensio data loggers. Onderstaand 4 van die dingen in een pot om te testen of ze niet lekken en dezelfde waarde aangeven. Nummer 5 lag de lijm nog van te drogen, maar die zit er inmiddels ook bij:
        20130706_Binnen_Tensio_DSC2756.jpg

        Dan van de mooiste plant (Grapefruit Krush #1) de hoofdtop:
        20130706_Binnen_GK1_Toppen_DSC2803.jpg

        en een close-up:
        20130706_Binnen_GK1_Toppen_Macro_DSC2821.jpg

        De Auto Tutankhamun heeft er weer een drukke dag opzitten:
        20130705_Buiten_AT_Sunset_DSC2764.jpg

        Over pistils gesproken. Deze kan er ook wat van!
        20130706_Buiten_Pistils_DSC2844.jpg
        Last edited by Wietefras; 6 July 2013, 21:33.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          En zijn de eerste testresultaten positief?
          Mooie laatste foto, overeenkomend.

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Ja, het lijkt prima te werken. Stuk steviger zo. Veel makkelijker ook dat de stekkers er gewoon uit kunnen. Alleen eentje blijft steeds maar lekken. Heb wat rubber afdichtingen aangebracht en dan lekt het nog. Vraag me af of het niet komt doordat het dopje versleten is oid. Dat het buitenom lekt.

            Als er uiteindelijk niets meer lekt meng ik de aarde nog een keer zodat ze allemaal dezelfde waarde zouden moeten aangeven en dan ga ik nog wat testen met de pot laten opdrogen en water erbij doen.

            Ik laat de boel nog wel even zitten totdat ik zeker weet dat ze het allemaal doen en blijven doen. Die dingen bij een plant erin steken en er weer uittrekkken geeft zo'n zooitje. Zeker met dat perliet erop.

            Je ziet het overigens wel meteen dat ze lekken in de grafieken, want de waarde loopt dan af. Dat moet ik dus ook wel inprogrammeren in de uiteindelijke bewateringsoplossing.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              mooie foto's dat half opgevreten plantje spijtig, mooi groente tuintje de mooiste foto de voorlaatste en goed bezig makker keep it green
              Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Bedankt.

                De guerilla planten hebben flinke verliezen geleden. Uit 5 planten zijn er 2 compleet opgegeten en 2 andere zwaar verminkt.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Je guerilla heeft inderdaad een goeie aanval overleefd maar met het zonnetje van de komende dagen maken ze vast een mooie inhaalslag! (possitive thinking) Vind je Tutankhamun foto erg mooi
                  Baco's paarse ronde = done

                  Baco's eerste keer binnen =
                  done

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Die ene overgebleven plant was inderdaad flink gegroeid. Heb nog wel hoop dat daar wat vanaf komt. Als die het eind haalt.

                    Ik heb de andere 2 plantjes (AT en AB2) die eigenlijk ook naar het bos zouden gaan maar in de tuin gezet in de aarde (eerst wat kokos potgrond erdoor gemengt en meststoffen). Zijn zo klein, dus ik hoop dat dat de detectie wat beperkt. Anders gooi ik ze wel weg. Ben wel een beetje klaar met dat guerilla gedoe.

                    Maar goed, die Tutankhamun ziet er inderdaad nog wel mooi uit zo in het avond zonnetje. Dan lijkt het nog wel wat

                    Ben zelf het meest blij met de "bud" shots. Toch voor het eerst dat ik wat bloei heb in mijn planten

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Heb toch nog wat problemen met de tensio meters. Die stomme dopjes weigeren om gelijmd te worden. Was zaterdag al op zoek geweest naar een goede lijm voor polyethyleen, maar kon het niet vinden. Pattex heeft een 2 componenten set die het zou moeten doen. Moet dan wel nog een plek vinden waar ze het verkopen. Gamma had het niet. Maandag Praxis maar eens proberen.

                    De dopjes zitten heel strak in die PVC pijp, dus ik had gehoopt dat dat wel vast zou blijven zitten met Bison kit of PVC lijm. Niet dus. Er staat ook wat kracht op van de bovenste schroefdop die drukt op de witte dop binnenin. Dan wordt die witte dop er dus gewoon uit geduwd. Waardoor het gaat lekken. Althans bij 1 dop. Heb ik denk ik een keer teveel kracht op gezet ook.

                    Anyway, maandag maar weer zoeken in de winkels. Of online.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Ben bang dat er toch een serieuze "design flaw" in mijn nieuwe tensiometer koppen zit. De Lactacyd dopjes sluiten veel te snel luchtdicht af en de druk die dan ontstaat door het verder aandraaien scheurt dan de druksensor. Althans dat vermoed ik. 2 sensoren lekken ook als ik ze in een goed werkend omhulsel steek. Dus dan moet de lekkage wel door de sensor chip zelf komen.

                      De Blumat digital sensor sluit pas luchtdicht af bij de laatste slag van het aandraaien. Dan kan de lucht in de kop dus nog ontsnappen tot op bijna het einde. Heb je dus ook geen last van een interne overdruk.

                      Voorheen gebruikte ik die 3mm siliconen buisjes van de Blumat druppelaars en die geven dan wel even mee. De nieuwe luchtdichte omhulsels gaven niets me en blazen dan de sensor kapot. Lekker handig.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Net even langs geweest op de guerilla spots.

                      De resterende plantjes zijn nu 6 weken oud.

                      De Big Bang Auto #1 gaat nog steeds lekker. De plant is weer flink gegroeid en laat ook al behoorlijk wat bloei zien:
                      20130712_Guerilla_BBA1_DSC2859.jpg20130712_Guerilla_BBA1_Top_DSC2862.jpg

                      De Big Bang Auto #2 heeft een stuk zwaarder. Na de slakken FIM van de vorige week is er nu wel een soort nieuwe top aan het ontstaan. de tweede foto geeft (in het midden) beter zicht op de opgevroten top en de resulterende uitgroei daaromheen. Nog steeds geen bloei bij deze plant, maar wel redelijk wat groei:
                      20130712_Guerilla_BBA2_DSC2861.jpg20130712_Guerilla_BBA2_Snail-FIM_DSC2861.jpg

                      De Autoblueberry gaat eigenlijk alleen maar steeds slechter. De "barrier pot" heeft hier wel zwaar werk. Een slak zat vast op de koperdraden en twee andere slakken zaten daar weer op. Weet niet of die beesten elkaar opeten, maar het zag er wel wat raar uit. Denk dat ik deze plant nog een week aan zie en als het dan nog niets is dan neem ik in ieder geval die pot mee om ontdekking van het hele guerilla gebeuren te voorkomen.
                      20130712_Guerilla_AB1_DSC2864.jpg

                      Het stikt op de spots van de slakken. Echt abnormaal. Kan rond elke pot zo 5 a 10 slakken vinden. Een slak was precies net bezig om de BBA1 te beklimmen toen ik er was. Toen de slak tegen de koperdraden aankwam kreeg ie zo te zien een flinke optater. Het beest begon een zooi slijm af te scheiden en kromp helemaal in elkaar. Het werkt dus wel. Tegen (grote) slakken in ieder geval.

                      Was helaas mijn voltmeter vergeten, dus geen check op de batterijen kunnen doen.
                      Last edited by Wietefras; 12 July 2013, 20:07.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        mooi om te zien makker behalve de half opgegeten plant en die koper draad helpt ook goed dus
                        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Nice Wietefras, ik heb ook een paar plantjes guerilla staan, Amnesia/g13 kruisingen en 1 Uruzghani Kush, ik hoop dat m`n sativa`s het gaan halen dit seizoen, een goed najaar is dus wenselijk.

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Dank heren.

                            Ja die koperdraden onder stroom met een 9V batterij leert ze wel een lesje gelukkig. Vermoed dat die andere BBA die wel is aangevreten meer last heeft van insecten oid. Die nieuwe gaatjes in de bladeren lijken me geen slakkenschade. Heb nog een beetje gekeken, maar kon zo snel niets vinden.

                            Die AutoBlueberry heeft eerst 2 dagen gestaan zonder iets (geen korrels en geen koper, laat staan een stroomhek). Helemaal alleen tussen hordes slakken. Vandaar.

                            Ik heb alleen autoflowers staan. Dus ik nam aan dat dat wel op tijd klaar zou zijn, maar die 2e BBA is dus al 6 weken bezig zonder bloei. Aan de andere kant misschien ook wel goed ook, want die plant kan nog wel wat groei gebruiken.

                            Was nog even aan het vergelijken of die planten nou nog echt groeien en heb de BBA1 foto's van de laatste 3 weken even naast elkaar gezet:
                            20130712_Guerilla_BBA1_30-6 tm 12-7_cleaned.jpg

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ook even een update van de rest.

                              De binnenboel is 6 weken oud en staat 2 weken in bloei. Geen losse foto's meer per soort, want de groei is er toch uit. Planten blijven ook zo staan en ik heb her en der wat fanleaves weggevouwen om lagere topjes wat meer licht te geven.
                              20130713_Binnen_DSC2881.jpg

                              De top van de Grapefruit Krush (midden achter) begint lekker vol te lopen met bloei:
                              20130713_Binnen_GK1_Top_DSC2882.jpg

                              De laatste 2 planten die nog naar de guerilla spot zouden gaan staan dus in de volle grond. Planten zijn ook 6 weken oud en zijn zo extreem klein, omdat ze te lang hebben staan wachten in kweekpotjes op de definitieve plaatsing.

                              Links de Auto Tutankhamun (25cm) en rechts en Autoblueberry (nog kleiner):
                              20130713_Buiten_AT_DSC2893.jpg20130713_Buiten_AB2_DSC2892.jpg

                              Dan nog de jonkies (2 weken oud) met dank aan LR2. Links de Mistery Auto's en rechts de Autohaze X LR2. Die Autohaze heeft een wat merkwaardige setje eerste bladeren. Er zitten 3 bladeren aan elkaar vast. Heb ze nu maar los gescheurd.

                              20130713_Buiten_MA1_DSC2889.jpg20130713_Buiten_MA2_DSC2895.jpg20130713_Buiten_AH2_DSC2896.jpg

                              De pinda plant begint ook eindelijk te bloeien. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
                              20130713_Buiten_Pinda_DSC2891.jpg

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                mooie foto planten groenten en fruit
                                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                                Comment

                                Bezig...
                                X