Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts


    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Lol Wietefras je bent echt een groente boer! Je 2 mini's daar kan nog best wat van afkomen ik heb vorige week mijn eerste boompje van 25 a 30 cm eruit getrokken en heb, vraag me niet hoe, daar toch nog 60gr droog vanaf weten te krijgen. Moet hij nog wel wat in de breedte gaan bij jou
      Baco's paarse ronde = done

      Baco's eerste keer binnen =
      done

      Comment



        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Kreeg een vraagje over mijn microscoopje. Het is een 45x loupe/microscope van ebay uit Nederland of DealExtreme als je een maand kunt wachten. Heb daarmee even een fototje geprobeerd te maken van een van de autoflowers buiten. Viel nog niet mee om telefooncamera plus microscoopje stil te houden en de wind hielp ook niet mee

          Met je eigen ogen heb je natuurlijk ook meer scherpte diepte. De photocamera ziet bij deze vergroting en diafragma maar een heel klein laagje scherp. Gaat alleen even om de vergroting.

          Anyway, dit kwam eruit:

          45xLoupe.jpg
          Last edited by Wietefras; 16 July 2013, 18:07. Reden: Te vroeg gedrukt. Foto moest er nog bij.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Ik heb die scope ook, geweldig en spotgoedkoop.
            Mooie trichshot.

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Bedankt Krasi.

              Toch nog even geprobeerd wat er van mijn fotocamera uit komt en dat ziet er toch wel wat beter uit. Al is het buiten nog steeds behelpen met dit soort extreme vergrotingen in combinatie met wind

              De hele foto van de top van de Auto Tutankhamun:
              20130717_Buiten_AT_Macro.jpg

              Uitvergroting op 50%:
              20130717_Buiten_AT_Macro_Close.jpg

              Dingen zijn verder dan ik had verwacht eigenlijk. De boel is zo te zien al flink "milky" na 6 weken en een paar dagen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                leuk topic,had het eens ff snel doorgenomen.
                jammer van je guerilla spot.

                je had gewoon kippengaas niet al te hoog erom heen moeten zetten.
                en goed strooien voortaan met bayer slakken korrels, goed wijd ook buiten om de planten goed wijd.

                en dan heb ik nog een mooie tip voor je knip de bloem van lavendel,en strooi deze ook rondom je potten.
                luizen en vliegjes haten namelijk lavendel,en ook daar ben je danvan af

                gr staff

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Bedankt!

                  Ja die (Bayer) slakkenkorrels was ik vergeten mee te nemen. Knap stom. Niet verwacht dat er zoveel slakken zouden zitten en al helemaal niet bedacht dat ze in zo'n korte tijd een hele plant zouden opvreten.

                  Al hielpen die slakkenkorrels ook niet 100%. Die pot met schrikdraad wel. De ene plant (Big Bang Auto #2) heeft maximaal een week zonder schrikdraad gestaan en wel met slakken korrels en die was alsnog flink mishandeld. De plant met continu werkend schrikdraad stond er als enige nog helemaal intakt bij. Had niet zo schrieperig moeten zijn en gewoon een behoorlijke aansluiting moeten maken voor de batterij.

                  Lavendel helpt inderdaad ook wel wat tegen luizen. Dat heb ik rond mijn rozenstruiken gezet. Al zit in die rozenstruiken ook wel wat luis, maar dan wel stukken minder dan in de rozen zonder lavendel. uiteindelijk werkt alleen sproeien met een middeltje echt. Heb er op mijn wietplanten nog niet echt last van gehad. Als ik ze zie zitten haal ik ze eraf. Is nog voldoende geweest.

                  Zag laatst trouwens een "hond" zitten bij mijn spot in de buurt. Draait dat beest zijn kop om, is het een enorme haas. Die (of een van zijn famillieleden) zal wel verantwoordelijk zijn voor de met steel en al opgegeten plant.

                  Daar heb je dan inderdaad wel gaas voor nodig, maar ben daar toch niet zo'n fan van. Die "barrier potten" ook niet eigenlijk. De kans is toch altijd dat er iemand in de buurt komt en als er dan van dat soort dingen overheen staan is wel heel erg duidelijk dat er wat vreemds aan de hand is.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    jammer , had net de geposte foto's gezien over het geslacht ( vrouwtje of manneke , ) top

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Update 7 weken totaal en na 3 weken bloei.

                      Binnen gaat de boel lekker verder. De Grapefruit Krush top is duidelijk een beetje voller dan vorig week:
                      20130720_Binnen_GK1_Top_DSC2990.jpg



                      De twee auto dames in de tuin (Auto Tutankhamum en AutoBlueberry) ploeteren buiten lekker voort. Heb ook het ide dat die AT in ieder geval wel wat voller aan het worden is. Je ziet het stammetje haast niet meer:
                      20130720_Buiten_AT_DSC3006.jpg20130720_Buiten_BBA1_DSC3007.jpg


                      De nieuwe buiten planten schieten eerlijk gezegd voor geen meter op. Zijn nu 3 weken oud en had na vorige week al een gevoel dat het niet op schoot en heb een deel op zolder onder het (open) dakraam gezet. De Mistery Auto 1 heeft op zolder gestaan en de andere twee stonden buiten (AH2 onder een net tunnel en MA2 in de volle zon).

                      Als je dan ziet hoe weinig die buiten planten opschieten vergeleken met de binnen plant. Bovenste rij zijn de foto's van vorige week en de onderste rij is van deze week. De MA1 is binnen in een week tijd echt een plantje geworden terwijl die andere twee nauwelijks verder zijn:
                      20130720_Buiten_vs_Binnen.jpg


                      Met de chilipepers hetzelfde verhaal. De binnen planten zijn enorm door ontwikkeld. De buitenplanten nauwelijks:
                      20130720_Binnen_Jalapeno_DSC3001.jpg20130720_Buiten_Jalapeno_DSC3009.jpg

                      Planten staan in dezelfde grond, zelfde potmaat (wietplanten in een iets grotere pot) en krijgen dezelfde voeding (water). Waarom willen ze buiten dan toch niet groeien? De rest van de groentes groeit buiten wel als een dolle.


                      De tensiometers wachten nog even op nieuwe onderdelen voordat ik dat verder af kan ronden (o-ringen en nieuwe sensor chips). Heb twee die wel werken toch maar alvast in een pot gezet. Ook om een beetje een idee te krijgen van wat er gebeurt met water geven:
                      20130720_GroLo1.jpg

                      Had voorheen zonder meten water gegeven en dat was blijkbaar te weinig. Dus ik had de keer daarop wat meer gegeven. Dat was weer teveel Dus bij de start van deze dag weer wat minder gegeven, maar dat kwam nauwelijks aan bij de tensiometers. je ziet alleen een klein dipje in de paarse lijn. Bleef blijkbaar allemaal in de bovenlaag zitten. Vanmorgen stonden ze alsnog op 150 en 125. Dus toch maar snel wat water erbij gegooid voor de avond.

                      Moet even een vast schema van water geven vinden wat stabiel werkt.


                      Ben ook bezig geweest met de bewateringsinstallatie. Slangetje van de Blumat in een cirkeltje gedaan en gaatjes erin geboord. Had de gaatjes in oplopende grootte gemaakt naar mate ze verder weg staan van de ingang, omdat ik aannam dat de druk zou afnemen. Dt scheelde toch minder dan ik dacht. Dus nu komt er iets meer uit aan de uiterste kant (weg van de ingang). Zal wel goed zijn verder.

                      Als het draait is het echt super schattig. Pompt in 10 seconden 100ml water. Ik heb vooralsnog iets van 100ml tot 200ml per plant nodig.

                      20130720_Binnen_Bewatering_DSC3017.jpg

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Hi Professor Barabas , lekker hoor die vroege budjes aan je auto`s.
                        Mooie uitvinding ook weer.

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Ha, ha, bedankt. Blijf lekker door knutselen

                          Lijkt inderdaad alsof in ieder geval die AT nog wat gaat doen. Verdomd klein plantje, maar ze doet haar best om er wat budjes uit te persen

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Vandaag ook nog maar weer even naar de guerilla spot geweest. Helaas weer een plant gesneuveld.

                            RIP Big Bang Auto #2 (nog 5 slakken darren rond het restant!):
                            20130721_Guerilla_BBA2_RIP_DSC3032.jpg
                            Hiervan was de barrierpot de eerste week stuk gegaan doordat een beest ermee aan de haal was gegaan. De batterij aansluiting was daarbij afgebroken. Die had ik wat provisorisch weer aangesloten, maar dat zat niet echt lekker vast (los draadje er een beetje tegenaan gebogen). Nu was dat dus weer losgeschoten waardoor de slakken vrij spel hadden en de plant is helemaal opgegeten. Slakkenkorrels lagen er wel nog her en der, maar dat mocht niet baten.

                            De AutoBlueberry #3 heb ik opgegeven. Die groeide nauwelijks. Vond daar in de buurt ook een bierflesje. Heb de barrierpot maar weggehaald. Dat zal het einde zijn van die plant.

                            Als laatste strijder is er dus alleen nog de Big Bang Auto #1 die stug door gaat:
                            20130721_Guerilla_BBA1_DSC3039.jpg

                            Heb er ook maar wat water bij gegooid. Plant stond knap droog inmiddels. Slakkenkorrels er ook weer omheen gestrooid.

                            Er begint ook wel wat van een beginnende budgroei zichtbaar te worden:
                            20130721_Guerilla_BBA1_Top_DSC3045.jpg

                            De barrierpot van de BBA1 laat duidelijk de sporen van de strijd zien. Heb de voltmeter meegenomen en er zit nog 9V in de batterij, dus dat gaat wel goed. Hoop wel dat al dat slakkenslijm en koperoxide niet op termijn de boel verstiert.
                            20130721_Guerilla_BarrierPot_DSC3042.jpg

                            Ik had de koperdraden 1,5cm uit elkaar gezet. Daardoor kunnen kleine slakjes nu wel de weg vinden naar de plant. Als ik nog een keer zoiets zou doen zou ik dus wel de draadjes wat dichter op elkaar zetten. Ook de batterij aansluting zou ik wat robuuster maken.

                            Verder werkt het dus duidelijk wel perfect. Zonder die pot en met slakkenkorrels is er alsnog geen beginnen aan.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Ja, bizar toch? Heb nog nooit zoveel slakken gezien als daar. Echt gewoon een intens foute plek voor guerilla blijkbaar.

                                Heb dit jaar in mijn moestuin ook eigenlijk nauwelijks last van slakken.

                                Het gekke is, ik zie ook nauwelijks slakken schade in de omringende flora. Alleen mijn planten vreten ze op

                                Misschien kan ik die plant beter uitgraven en weer terughalen. Plant zal een centimeter of 40 hoog zijn. Dat is niet veel, maar wel net even te hoog voor een rugzak

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X