Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Gisterenavond toch de BBA1 maar terug naar huis gehaald. Beetje teveel gedoe om voor een plant naar die spot te gaan (moet ook over sloten springen en door braambossen kruipen etc). Ook teveel risico dat het ding daar alsnog een keer opgevreten werd. Hingen gewoon weer 3 slakken aan de pot. Paar kleintjes waren wel door de schrikdraad heen gekomen en hadden ook al wat schade aangericht.

    Plant staat er nu in mijn tuintje de ochtend later redelijk bij. Water met wortel stimulator gegeven. Hopen dat ze niet al teveel last krijgt van de verhuizing. Ze ruikt wel heerlijk trouwens.
    Last edited by Wietefras; 23 July 2013, 10:16.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Ik leg de bladeren die ik zo af en toe eraf haal op de grond.
      De slakke die ik heb ( naaktslakken) eten die bladeren en blijven weg van mijn plant.
      Nu moet ik wel zeggen dat ik jouw plantjes ook zou opeten als ik dat zo zie.
      Succes verder kerel.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



      sigpic

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Ah ja, dat zou ook kunnen helpen. Probleem is wel dat je er met guerilla niet steeds erbij kunt zijn. Als ik ook zie dat ze in een paar dagen tijd een hele plant opgevroten hadden dan had ik ook flink wat afval nodig gehad

        BBA 2 ging in een week tijd van dit:
        20130712_Guerilla_BBA2_DSC2861.jpg

        naar dit:
        20130721_Guerilla_BBA2_RIP_DSC3032.jpg

        Alleen de stam en wat takjes/nerfen waren over. Ondanks een berg slakkenkorrels meters rondom. Alleen de "barrier pot" hield die krengen tegen.

        Die andere Big Bang Auto is nu veilig thuis. Hopelijk gaat het daar beter.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          man dat is sneu , vreten ze je planten kaal word je gek van , bij ons zie je nog wel eens egels , s,avonds met een schepnet vangen en hem een nieuw plekje geven op je guerrila plek , heb zelf een pad onder een stapel dakpannen zit daar al jaren hij doet goed werk voor mij , vind altijd lege slakken huizen , in de voortuin zit al jaren een egel onder het snoeihout met blad afval !!!! hoef nooit slakken korrels te strooien! de natuur een beetje helpen op je guerrilla plek is mischien een optie , nu een beetje snoeien voor een goede habitat voor je guerrila pad /egel !!!!!!

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Ha, ha, ja dat zou wel handig zijn. Egels zouden het daar geweldig naar hun zin moeten hebben inderdaad. Zat slakken om op te vreten

            Ik denk dat ik het maar gewoon voor gezien hou met dat guerilla.

            Alhoewel, misschien gaat het volgend jaar wel weer kriebelen om het toch te proberen. Met een wat verbeterde versie van die barrierpot moet ik toch ook een eind komen.

            Hangt er ook een beetje vanaf in hoeverre die drie planten in mijn achtertuin nu voor overlast gaan zorgen bij de buren.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              In het kader van de verdere verbetering van de Arduino groei logger heb ik de boel ingebouwd in ... een pap doosje

              20130728_GroLo_Papdoosje_DSC3056.jpg

              Het lag allemaal een beetje los en er wilde nog wel eens een draadje los gaan. De boel zit nu "netjes" vastgeschroefd in dit doosje. Voorop de 4 aansluitingen voor tensiometers en rechts de aansluitingen voor de wortel temperatuur en de "sensor batterij" (ps/2 aansluiting).

              Uiteindelijk komt de hele zooi overigens in de behuizing van een oude netwerk switch, maar daarvoor moet ik eerst de rest (relais voor licht en pompjes etc) nog aansluiten en testen. Dat zal pas worden nadat deze kweek klaar is.

              Zit ook te klooien om eindelijk de ventilatie in mijn hok eens te regelen. Werkte tot nog toe met een PC ventilator en zonder filter. Dat moet wel eens een keer gaan veranderen neem ik aan, al ruik ik nog niet zoveel. Zie alleen door de bomen het bos niet meer. Dacht aan een slakkenhuis ventilator van 250m3 Daar moet dan wel een regelaar op en het geheel moet niet gaan brommen. Alleen waarom is die zooi zo absurd duur? Ik zou gewoon transformatortje willen hebben met meerdere aftakkingen zodat ik een aantal voltages kan kiezen. Dat zou toch niet meer dan een paar tientjes moeten kosten. Kan het alleen nergens vinden en 100 a 150 euro voor een complete regelaar (die dan geheid gaat brommen) is niet nodig. Ik wil het ding ook aan de Arduino gaan hangen om zo de temperatuur/luchtvochtigheid te regelen.

              In de tuin gaat de Auto Tutankhamun lekker voort. Wordt echt een schattig klein dikkertje (25cm "hoog"). Plant heeft er nu 8 weken op zitten met een week of 4 aan bloei. Ze zit alleen wel compleet onder de prut sinds die hoosbuien.
              20130728_Buiten_AT_DSC3061.jpg
              Die courgetteplant erachter heeft overigens geen meeldauw. Die dingen hebben altijd van die witte vlekken. Schijnt normaal te zijn. Kweek ze al jaren en heb er in ieder geval nog nooit een zonder die vlekken gehad.

              De overgeleven Big Bang Auto is gelukkig ook goed aangeslagen na haar verhuizing van de guerilla spot terug naar de tuin. Ziet er nog wel een beetje iel en ondervoed uit. Ben haar wat aan het bijvoeden. Plantje is zo'n 40cm hoog. De AT staat erachter.
              20130728_Buiten_BBA1_DSC3062.jpg
              Last edited by Wietefras; 28 July 2013, 11:37.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Een kleine dikkerd die Tutankhamun, die mag weleens onder de douche.

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Ha, ha, die douche heeft ze gehad, maar dat was helaas buiten in de modder

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd ofzo was het toch ? Die slakken hebben je geen goed gedaan helaas. Wel goeie leerronde voor volgend jaar weer... Sommige truucs zoals je koperdraad met 9v batterij vond ik echt wel goed Verder weer strakke pics van de vorige keren ook !

                    Keep m green!
                    Baco's paarse ronde = done

                    Baco's eerste keer binnen =
                    done

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Bedankt Bacos. Ben ook wel blij met die kleintjes hoor. Al die schattige kleine plantjes passen eigenlijk precies in mijn "micro boerderij" principe

                      Nog even een vraagje over die ventilator regelaar. Ik heb dus het idee dat 100 euro voor een 5-standen regelaar gewoon overdreven duur is. Een trafo kost misschien 2 tientjes. Het komt toch aan mijn Arduino dus die doos, schakelaars en andere dingetjes heb ik gewoon niet nodig. Een Variac is me weer wat moeilijk te regelen met die Arduino.

                      Nou zat ik te denken aan zo'n ventilator op standaard met 3 standen. Nou bij Blokker in de aanbieding voor 20 euro. Zit daar niet ook gewoon een trafo regelaar in? 3 standen zou voor mijn doen zat zijn. Als ik die trafo er dan uit sloop zou ik die in de Arduino schakelkast kunnen gebruiken.

                      Is zoiets bruikbaar? Heb zitten zoeken, maar kon niets vinden. Dat is wellicht een veeg teken, maar toch.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Kom ik nog eff laat binnen vallen Net je hele verslag eens gelezen en moet zeggen je bent erg leuk bezig met die arduino, zeer tof om het een en ander te automatiseren en monitoren pap doosje laat nog wat ruimte voor verbetering

                        Nou zat ik te denken aan zo'n ventilator op standaard met 3 standen. Nou bij Blokker in de aanbieding voor 20 euro. Zit daar niet ook gewoon een trafo regelaar in? 3 standen zou voor mijn doen zat zijn. Als ik die trafo er dan uit sloop zou ik die in de Arduino schakelkast kunnen gebruiken.
                        Lijkt mij juist wat je stelt, zou niet anders kunnen verzinnen hoe je dat makkelijk en vooral goedkoop productie bla bla zou kunnen verwezenlijken.


                        en wat een pech allemaal met je guerrilla planten wel weer leerzaam met die koper draden om je pot heen. Gelukkig heb je plantjes binnen nog dat gaat wel goed komen. Al denk ik dat als je zou gaan voor een scrog je nog mooiere resultaten kunt behalen.


                        leerzaam en leuk verslag man nette fotos ook! doe zo voort ik blijf volgen greetzz mafferd

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Bedankt. De buiten planten zijn klein, maar die gaan ook best lekker hoor. Vraag me zelfs af of die Auto Tutankhamun niet al aan oogsten toe is.

                          Die binnenplanten had ik bedacht om dat 12/12 vanaf zaad te proberen dus. Dat is inderdaad geen success. Denk ik. Zal wel gewoon niet goed werken met een TL lamp of ik heb wat anders fout gedaan, want andere mensen zweren erbij. Nadeel is zeker dat zoveel planten een godsvermogen aan zaad kost en die planten zo dicht op elkaar is ook gewoon gekloot.

                          Aan de andere kant, als ik van iedere plant een paar gram afhaal dan heb ik voor een jaar genoeg. Ik hou ook wel van afwisseling.

                          Die standaard ventilator gaat helaas toch niet werken. Heb er eentje uit elkaar gehaald (had er zowaar al eentje liggen ergens) en de transformator zit direct aan de motor. Zag wel dat er een buisventilator is met 4-standen trafo erin gebouwd. Kost 110 euro voor het kleinste model. Dat zou ik ook kunnen doen. Daar krijg ik vast die Arduino wel weer op aangesloten.

                          Of ik zou zo'n staande fan uit kunnen bouwen en in een softbox achtige constructie zetten

                          Zie nog wel wat het wordt. Vooralsnog werkt het met een 150m3 badkamerventilaor ook prima. Beetje rumoerig en eigenlijk al veel te zwaar, maar het is te doen. Als het niet al te heet is dan is een PC fan ook wel zat zelfs.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            pc fans zijn er tot zon 250m3.

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Nou inderdaad. Ik had een vrij zware fan uit een server en ik had al het idee dat die nauwelijks onder deed voor die badkamer fan.

                              Zonder filter erop althans.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                2 mooie kleine plantjes wietefras en je bent wel echt een knutselaar met elektronica greets makker
                                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                                Comment

                                Bezig...
                                X