Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Bedankt makker. Ik knutsel wat af

    Het is wel eng trouwens, want die wortel temperatuur is echt te hoog en in zo'n grafiekje ziet dat er dan best dreigend uit Maar ja, als de buitenlucht 27 graden is dan is die pot dat uiteindelijk natuurlijk ook.

    Ik neem aan dat de potplanten buiten een stuk warmere wortels hebben, maar dat zie ik verder niet en dan doet het me toch minder. LOL.

    Vanavond ook druk bezig geweest om mijn hok nog een verdieping hoger te "MacGyver-en". De groei is er wel al een tijd uit, maar de planten zaten toch net wat te dicht op de lamp en de lamp helemaal op het plafond was ook niet echt handig. Met een rol ducttape en nog wat van die laminaatfolie weer een extra 35cm erbij gepakt. Het ziet er nou echt niet meer uit. Maar goed, wat zal het mij verrotten. Als het maar werkt. Bwahahaha.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Bijna weer een week achter de rug, dus tijd voor een update.

      De boel zit nu op 9 weken met 5 weken echte bloei.

      De toppen beginnen bij sommige van de binnenplanten echt goed op te vullen. Zeker bij de Cannalope Haze zusters. Het zijn geen enorme HPS toppen natuurlijk, maar toch:
      20130802_Binnen_CH1_DSC3076.jpg

      Ook de Grapefruit Krush komt wel wat aan:
      20130802_Binnen_GK1_DSC3078.jpg

      De Ketama's zijn echter waardeloos. Deze begon ook heel raar uit te schieten uit de toppen:
      20130802_Binnen_K2_DSC3084.jpg
      Die plant heb ik er maar uitgegooid. Dat wordt helemaal niks zo. Heb toch te weinig ruimte dus dan kan er wel een plant weg. Ding was ook enorm gestrekt en de foto staat op zijn kop, omdat de top helemaal omlaag hangt! Dat zwarte in de achtergrond is de pot

      Nou moet ik zeggen dat al die binnenplanten wel wat moeite hebben met het gewicht van de toppen. Zo lang ze samen in het hok tegen elkaar aanleunen gaat het prima, maar ik had ze er vanacht even allemaal uit voor een snelle verbouwing en dan staan ze wel wat te zwaaien.

      Ik heb echt geen flauw idee wat het probleem met die Ketama's is trouwens. Het zou een 100% indica moeten zijn, maar de bladen zijn het smalst van alle planten die ik heb. Het lijkt erop dat deze plant veel minder voeding verdraagt dan de andere. Wellicht dat ze daardoor zo doorschieten en strekken? Heb een paar keer de voeding wat verdunt voordat ik de Ketama's water gaf, maar dat is me meestal toch net even teveel gedoe.

      Jammer, want ik had goede herinneringen bij de Ketama hash van vroeger. Zal wel niet veel worden met deze oogst zo.


      En de buitenboel dan? Hoor ik jullie je afvragen. Ok, ok, die komt ook aan bod

      Nou hadden we het over kleine buitenplantjes. Ik heb er nog eentje staan en die is nog kleiner (!). De AutoBlueberry. Schatje is hooguit een centimeter of 15 hoog:
      20130802_Buiten_AB2_DSC3087.jpg

      De Auto Tutankhamun gaat lekker verder. Ben benieuwd of het nog lang duurt voordat ik deze kan oogsten. Of zou dat al kunnen wellicht? Ik zie her en der wel wat amber, maar het ding was een paar weken terug al grotendeels milky en toen zat er nog nauwelijks een top in.
      20130802_Buiten_AT_DSC3086.jpg

      Heb nog even een een close up gemaakt van de AT. Zie dus wel al wat amber zitten her en der. Het is een mix van Ruderalis (90%) en Sativa (10%).
      20130802_Buiten_AT_Trichomen_DSC3108.jpg

      De BigBangAuto is ook compleet bijgetrokken van haar mislukte guerilla avontuur. Is weer lekker groen en druk bezig haar topjes te vullen:
      20130802_Buiten_BBA1_DSC3097.jpg

      Dan de nieuwe aanvullingen. De twee mistery auto's die ik als test deels achter het raam en deels buiten had gezet.

      De bovenste was de binnenplant. Enorme bladeren met 9 vingers:
      20130802_Buiten_MA1_DSC3090.jpg

      De buitendame heeft bladeren met 1 dikke middelvinger:
      20130802_Buiten_MA2_DSC3089.jpg

      Voor alle duidelijkheid, ze zagen er hetzelfde uit voordat het experiment begon. Die "binnen" mistery auto is ook dik een halve meter hoog en de "buiten" plant is half zo hoog. Al is dat bij beide voor een flink deel wel strek. De binnenplant heeft ook een stuk meer internodes dan de buitenplant en de stam is steviger. Planten staan inmiddels beide buiten.

      Iemand een idee waar dat verschil door kan komen? Je zou toch verwachten dat ze buiten juist sneller groeien. Het zijn beide wel dames heb ik inmiddels wel kunnen zien. Dus dat is het verschil niet.

      Zouden die planten niet tegen de pH van het regenwater kunnen oid? Ik had namelijk ook weer last van die varenrouwmuggen en dus weer een plens water erbij met dat Bayer Admire spul. Was ik vergeten dat water af te zuren en prompt extreem vervormde bladeren.

      De Auto Haze is daarvan zelfs compleet over de zeik gegaan. Zal ik binnenkort nog wel eens een fototje van nemen. Ding is echt bizar vervormd. Bladeren helemaal dicht gerold enzo. Heel apart.


      En dan kwam ik laatst dit monster tegen in de tuin. Schrok me het leplazerus! Had er wat naast moeten houden om een idee te krijgen van de grootte, want het beest was best groot en nog knap snel ook
      20130802_Buiten_Yuk_DSC3073.jpg
      Last edited by Wietefras; 2 August 2013, 15:28.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Nou dat is nou juist het gekke. Dat krakkemikkige plantje is degene die lekker buiten in het zonnetje stond. Die mooie grote plant met 9 vingerig blad stond onder een dakraam.

          Met mijn andere (wiet) planten al net zo. Jonge plantjes krijg ik maar niet aan de praat buiten. Ielige scharminkels worden het.

          Met de moestuin planten heb ik dat weer niet.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Goed dat je kunt inschatten van die ketama's. Ik moet eerlijk toegeven dat 1/30 van die mistery auto's ook zulke rare sprongen maakt. Enerzijds begrijpelijk gezien de wilde-sativa achtergronden die ik terugvond. Anderszijds gewoon balen natuurlijk. Zou het kunnen, dat die groeiachterstand komt doordat ze twee generaties onder 50/50 zon/spaarlamp hebben gestaan, en dus zijn ge-evolueerd naar een ander spectrum? Lijkt me wat rap, zelfs voor een plant. Maar we mogen 't niet vergeten! Mistery is wel op zijn plek dus!

            Had je de autohaze ook gezaaid? Hoe doen zij het als ik vragen mag?
            Wel sjieke foto's hoor! Ik zie er graag nog meer!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Die Mistery auto's hebben toch beide hetzelfde spectrum gehad. Stonden beide in zonlicht. Een in de tuin en de ander onder een open dakraam.

              Die autohaze had ik er ook twee gezaaid. Eentje niet opgekomen en de ander is wat vervormd. Ik denk doordat ik een keer niet afgezuurd water heb gegeven. Zal woensdag nog even een fotootje plaatsen inderdaad.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Mooie fotos ze krijge toch een lekker volume. Trouwens ook mooie close-up van de trigromen ze wordt prachtig
                Guerrilla: 2013
                Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                Neem een kijkje en reageer

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Tjonge en ik was nog wel in schutkleur.
                  Jij ziet ook werkelijk alles.

                  Ziet er leuk uit daar, jammer van die Ketama, was een goeie hasj.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Lol @ Escargot

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      @LR2

                      Nog even een fototje van de Autohaze. Had er twee gezaaid, maar het andere zaadje was niet uitgekomen.
                      20130808_Buiten_AH2_DSC3257.jpg
                      Er staan eerder in het verslag ook wel foto's van de plant als zaailing. Toen zaten er ook al 3 bladen aan elkaar vergroeid. Nu zijn er dus een paar bladen opgerold tot een kokertje en de plant is helemaal asymetrisch vergroeid

                      Ik vermoed dus dat die vergroeingen kwamen door water direct uit de kraan te geven in plaats van het af te zuren.


                      @Arie123321, bedankt. Doe mijn best

                      @Escargot, tsja als jj mijn planten opvreet dan ben je hier niet welkom. MUHAHAHAHAHA

                      Ik zag op die gestrekte Ketama wel wat trichomen zitten, dus ik had haar toch maar te drogen gehangen in plaats van in de kliko te mikken (rechts een uitsnede van de hoofd "top"):
                      20130808_Binnen_K2_Droog_DSC3265.jpg20130808_Binnen_K2_Droog_Top_DSC3265.jpg
                      Denk dat het inmiddels wel droog is trouwens. Dat zal een geweldige oogst worden, want dit stokje weegt in zijn geheel net 5 gram.
                      Last edited by Wietefras; 8 August 2013, 12:41.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Ehh ik zat op die tomaten te staren wietefras. die zie ik niet al te veel voorbij komen
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Ah ok. Kunnen slakken die ook opeten? Dat blad is giftig toch? En indien wel, dan ben je daar ook niet welkom op

                          Ik heb anders wel een oven en een schaaltje met wat kruidenboter ... is dat wat? Lekker warm ook

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Tjonge, dat zal me het maaltje wezen

                            Met al die stimulerende stoffen die ik in mijn bloed heb, de rups van de mescal is er niks bij.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ha, ha, misschien is dat wat voor in een wietlikeur. Een slak erin

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Hehe weggoien is zonde zo zie je maar toch weer een dikke joint nog Mooie tricho foto ook inderdaad.
                                Baco's paarse ronde = done

                                Baco's eerste keer binnen =
                                done

                                Comment

                                Bezig...
                                X