Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    @Bacos, ja toch? denk dat er zelfs nog wel meer dan een joint van komt. Ik gebruik niet zoveel

    Ik ben bang dat de Auto Tutankhamon wat last van toprot krijgt. Er zat een geel blaadje in de top en daarachter kwam ook een bruin blaadje eruit. Het is inmiddels ook een vrij dikke top geworden en het zit allemaal nogal dicht op elkaar. Kan me best voorstellen dat daar vocht in blijft zitten.

    Denk dat de plant eigenlijk nog wel even langer zou moeten voordat deze echt klaar zou zijn voro de oogst, maar bij toprot moet ze maar meteen om toch? Kan het ook niet wegknippen, want ik zie er verder niets van. Het zit natuurlijk allemaal van binnen.


    Vraagje dan: de plant nogal onder het zand, kan ik de hele plant wassen nadat ik deze geoogst heb of kan ik dat beter doen nu ze nog in de grond staat? Of kan ik het zand maar beter laten zitten? Ik gebruik een vaporizer.


    Dan nog even wat fototjes van het onderwerp.

    Plant is een stuk aangedikt in vergelijking met vorig week (25cm hoog):
    201309810_Buiten_AT_Heel_DSC3412.jpg


    De top heeft voornamelijk milky trichomes:
    201309810_Buiten_AT_Top_DSC3424.jpg
    Last edited by Wietefras; 10 August 2013, 21:38.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Kleine dikzak, ze is iig heerlijk potent, stinkt ze al?

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          @Escargot, Ja ze ziet er nog best lekker uit voor zo'n klein plantje he? Had er niet zo heel veel hoop mee toen zet stopte met groeien bij 25cm, maar ze heeft lekkere curves gekregen

          @Krasi, Beetje wel, maar het valt me eigenlijk nog mee. Paar meter verder ruik je het meestal al niet meer.


          Zit nu dus alleen in dubio of ik haar nou moet oogsten of niet en hoe ik dat zand er dan af krijg.

          Ben met name ook bang dat die toprot binnen door gaat vreten.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Omhalen, zand wegwrijven met of papier of een borsteltje.

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Ah ok bedankt. Had inmiddels de hoofdtop er al afgeknipt. Daar zat gelukkig geen zand op, want het was knap kleverig. De rest van de plant kijk ik morgen wel even wat ik daarmee doe. Zag onderaan namelijk ook gewoon een nieuwe top opkomen.

              Heb de hoofdtop maar helemaal uit elkaar geknipt om de rot eruit te halen. Viel gelukkig nog mee. Wat kleine plekjes "ruim" weggeknipt en weggegooid.

              Uiteindelijk (nat) 16 gram aan topjes over. Plus nog een steeltje met wat calyxen en afgeknipte blaadjes (blaadjes vol met THC en daarboven de wat grotere blaadjes met alleen THC op het eind):
              20130810_Buiten_AT_EersteOogst_DSC3430.jpg

              Beetje een crappy foto, maar ik moet toch mijn eerste echte oogst vieren.

              Man wat ruikt dat lekker zeg als je zo'n top zit te knippen. Echt geweldig.

              Nou ga ik snel mijn Ketama "vapen". Daar heb ik geen foto van want dat ziet er echt niet uit. Net hooi

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Hehe en nu drogen Toch netjes 16g nog over van je hoofdtop toch weer 2 weken roken met je vapo ( stiekem wel jaloers op dat verbruik maar goed ik haat het om zo'n apparaat met me mee te sjouwen de hele dag )
                Baco's paarse ronde = done

                Baco's eerste keer binnen =
                done

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Je hebt daar heel mooi knipwerk verricht, bravo
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Hoppakee en nu nog wat hash maken
                    Geniet ervan makker
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Dat heeft hij vaker gedaan zie je zo
                      Last edited by Escargot; 11 August 2013, 10:52.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        @Bacos. Ik weet niet wat er van over blijft als het droog is, maar een paar gram zal het toch zeker zijn inderdaad. Die Ketama "hooi" had ik nog even gewogen en dat was 1,6 gram droog. Gisteren 0,2g in de vaporizer en we waren knetterstoned met zijn tweeen. Kolere zeg wat was dat lekker! Echt 100% indica. Allebei met een grote smile lekker mellow op de bank geplakt


                        Mijn vriendin was ook meteen een stuk enthousiaster over mijn nieuwe hobby.


                        Had eigenlijk verwacht dat ik wel negatieve gevolgen zou hebben dat het alleen gedroogd en niet gecured is en dat ik die plant er knalgroen uit getrokken heb. Geen spoeling gedaan dus. Stakker stond echt nog helemaal strak van de stikstof Heb je met zo'n vaporizer dan toch blijkbaar ook minder (geen) last van.


                        @Berry. Ha, ja dat was wel het plan met die Ketama. Daar rookte we vroeger de hash van. Vooralsnog alleen wel een beetje te weinig blad om te verwerken.


                        @Escargot. Lol, nee, dat knippen was echt een gekloot. Dat heb ik zeker niet eerder gedaan Had eerlijk gezegd achteraf het idee dat het afknippen van die kleine blaadjes nogal nutteloos is. Die zitten toch ook vol THC?

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Ja maar dat komt echt de smaak ten koste.

                          En sommigen zeggen er hoofdpijn van te krijgen.

                          Trouwen wel een vraag, laat jij je wiet wel Curen ???

                          Dat neemt dat hooi effect toch echt weg hoor....

                          Trouwens als je je wiet allen maar vaporized... weet ik niet of dat wel nodig is.

                          Met de vaporizer smelt je alleen de thc
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            @Escargot. Die Ketama was het eerste wat ik ooit "geoogst" heb. Dat was een week terug ofzo. Die heb ik dus nog niet gecured nee. Zit nou in een weckpot, maar ik vraag me dus inderdaad af of dat gaat uitmaken met een vaporizer.

                            Ik noem het hooi, omdat het nog lang niet klaar was om te oogsten. Het zijn dus hele dunne draderige toppen. 100% fluf. Doet blijkbaar verder ook niets af aan het effect.

                            Nog even een update van de binnenplanten. Had ik gisteren wel foto's van gemaakt, maar na alle toprot consternatie niet verder mee gekomen

                            De planten zijn 10 weken bezig en staan 6 weken in de bloei.

                            De hele zooi staat nog steeds lekker te dringen in het hok (Links en daarnaast achter de GK's, vooraan en midden achter de CH's en rechts de overgebleven Ketama):
                            20130810_Binnen_Overzicht_DSC3406.jpg

                            De Cannalope Haze top:
                            20130810_Binnen_CannalopeHaze_DSC3402.jpg

                            Grapefruit Krush top:
                            20130810_Binnen_GrapefruitKrush_DSC3397.jpg

                            Ketama top (deels):
                            20130810_Binnen_Ketama_DSC3395.jpg

                            Die Ketama lijkt me redelijk klaar. Die krijgt al een paar dagen alleen water.

                            Oh en de rubber ringetjes voor mijn Tensiometers zijn ook binnen. Kan ik daar ook eindelijk weer eens mee verder.
                            Last edited by Wietefras; 11 August 2013, 11:26.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Hoe smaakt die ketama, is dit een beetje te vergelijken met die ouwe hasj.
                              Lekker brokkie was dat altijd.
                              Denk dat ik dit volgend jaar eens ga proberen.
                              Alhoewel, ik ben erg gecharmeerd van de Mataro Blue
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Die Ketama hash rookte ik 20 jaar geleden. Ik zou niet meer weten hoe het toen smaakte Het effect is wel zoals ik me herinnerde. Lekker mellow

                                Ik weet ook niet hoe die ketama "hooi" nu smaakt. Dat is dan denk ik weer het nadeel van die vaporizer. Alle wiet smaakt daarin hetzelfde. Althans ik kan geen smaakverschil ontdekken en ik had een hele zooi verschillende wietjes gekocht bij een aantal coffeeshops om uit te proberen.

                                Alleen in het effect merk ik wel verschillen. Ik heb van die wietjes gehad waar ik helemaal hyper van werd. Soms zelfs psychadelisch, dat ik de (witte) trap ineens blauw zag of dat de letters op het scherm van mijn smartphone leken te zweven. Of juist dat ik als een blok in slaap viel.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X