Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Zo'n high vind ik ook wel leuk, maar ik wissel het dan wel graag af. Vandaar die Ketama met haar Indica stoned effect. Kreeg van die Ketama trouwens ook flink de munchies inderdaad

      Ik ken dat Bebogeen niet, maar het ziet er lekker uit (even Gegoogled). Had zelf een zak paprika chips naar binnen geschoven.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Google jij ook al, tjonge heb je daar de tijd nog voor.
        Ik bedoel, met al dat soldeerwerk, uitdenken van elektronische circuits, planten van zo'n beetje alle vegetatie op het westelijk halfrond.....

        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Lol, Escargot. Ja, naast dat alls Google ik nog ook

          De andere Ketama is ook geslacht. Deze heeft nu een week geen voeding gehad.

          Ze heeft 10 weken de tijd gehad. 3 weken groei en iets van 7 weken bloei. Ze was (na ombuigen) 53cm hoog en woog 46 gram. Na knippen is er nog 24g over. Dat hangt nu te drogen.
          20130812_Binnen_Ketama_DSC3452.jpg20130812_Binnen_Ketama_Top_DSC3431.jpg

          Macro shotje van een deel van die hoofdtop:
          20130812_Binnen_Ketama_TopMacro_DSC3449.jpg

          Heb een keer een testje gedaan met een Z-stack van meerdere macro foto's om wat extra scherptediepte te krijgen. Dit is een wat lager gelegen top (stuk minder rijp):
          20130812_Binnen_Ketama_TopZ_DSC3446-8.jpg

          Nou had ik sterk het idee dat ik wat zaad zag zitten her en der:
          20130812_Binnen_Ketama_Zaad_DSC3434.jpg

          De Auto Tutankhamon viel ook al een zaadje uit tijdens het drogen. Heb al mijn planten gechecked, maar kan nergens een bal ontdekken. Hopelijk valt het mee. Kan ze met het blote oog niet terugvinden trouwens.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            hee volgens mij is jou plantje een herma volgens mij zag ik duidelijk een banaantje op jou foto heb even je foto gepikt en het aangekruist.
            herma.jpg dit is jou foto

            groeten mediwiet

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Ah, daar zit het. Bedankt. Nou mooi is dat.

              Heb het ding met de loupe terug gevonden. Wat zijn die klein zeg! Een miniscuul banaantje van 2 a 3mm gevonden inderdaad. Was op zoek naar wat zichtbaarders. Met het blote oog is dat nauwelijks te zien.

              Deze plant stond vlak voor de afzuiger. Hopelijk dat dat de rest nog wat vrij gehouden heeft, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
              Last edited by Wietefras; 12 August 2013, 15:08.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Erg mooie foto's (van mooie plantjes)!
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Bedankt. Jammer dat er zaad in zit

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    ja dat kan gebeuren wietefras heb het ook meegemaakt voordeel gratis zaad en je kan terug beginnen maar spijtig voor het rokertje greets
                    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Bedankt makker. Het was nog wel regulier zaad ook.

                      Zal toch een keer voor een meer lichtdichte afzuiging moeten zorgen. Die plant stond pal naast de afzuiger. Had vorige week al een koolstoffilter besteld. Dat zal toch ook helpen om het donker te krijgen. Nu gaat het nog door een labyrint gemaakt van een schoenendoos

                      Er zal toch nog wel wat te roken af komen? Zo te zien zitten er nog best een hoop trichomes op. Dat "hooi" van die doorgeschoten Ketama, die ik wilde weggooien, was ook prima te "vapen".

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Wietefras, mooie foto`s, ziet er smakelijk uit, jammer van het zaad, wat je zegt van de lichtdichtheid, ik heb dat ook eens gehad bij een c99 plant die bij de inblaasslang van een pasieve inlaat stond, dit was de enige dame in de tent met hermaverschijnselen, lichtstress krijgt zelfs reguliere stekken aan het hermafrodieteren, en dat is best een kunstje.

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Bedankt man. Ja, ik heb echt mijn best gedaan om er een herma van te maken

                          Nieuwe fan en filter zijn binnen dus ik kan mijn hokje weer een stapje verder verbeteren.

                          De tensiometers die al een tijdje in de potten zitten gedragen zich prima. Controleer ze door de pot te wegen met een weegschaal en het klopt best aardig. De "new and improved" meters (met o-ringen) staan in een testbak en draaien ook goed.

                          Probleem is alleen een beetje dat ik nog niet helemaal zeker ben hoe ze te gebruiken. Hou je de mbar zoveel mogelijk constant rond de 80 of is het beter om flink te bewateren en dan weer droog te laten trekken en wat zou daarbij dan een gangbare ondergrens en bovengrens zijn. Tussen de 50mbar en 150 mbar laten schommelen oid? Misschien een keer een testje draaien met beide opties side-by-side gedraaid.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Wat ik doe met m`n tensio`s is, aan het begin inwateren tot 50Mbar, dan een week 10 dagen niets, de tensio mag oplopen naar 200+, goed voor wortelontwikkeling van jonge planten.
                            Daarna ga ik de potdroogte afbouwen.
                            Dus wateren naar 50 en laten oplopen tot max 150Mbar.
                            Daarna weer wateren naar 50 en laten opkomen tot 110Mbar.
                            Die waarden wil je dan behouden, tussen de min 50 en max 110.

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ah super, bedankt!

                              Zoiets heb ik dus nu ook ongeveer gaande (linksboven de tensio grafiek dus):
                              20130817_Binnen_Tensio.jpg

                              Al hangt het er wel een beetje vanaf hoe dicht ik het water bij de tensiometer gooi. Ben benieuwd of mijn pompjes met verdeelslangetje het water beter gaan verdelen over de pot.

                              Ik hou ook 2 keer per dag het gewicht van de pot bij samen met de tensio waardes. Net voor het voeden en vlak voor licht uit weeg ik de planten. Heb het idee dat ik daar het gewicht van de planten mee zou moeten kunnen schatten. Daaruit haal ik dan nu dat plant van de paarse lijn (GK1) iets zwaarder is dan die van de groene lijn (CH1). Ik water nu af op potgewicht, dus die GK1 heeft dan steeds iets te weinig water gekregen. Vandaar dat de lijn daarvan wat hoger zit. Of andersom, omdat de lijn wat hoger staat ga ik er vanuit dat ie zwaarder is.

                              Uiteindelijk zou de watergift uiteraad gewoon af moeten gaan hangen van de tensio waarde. Kan ik nu ook wel doen, maar ik wil juist de werking daarvan controleren. Daarom zit ik nu dus nog te klooien met een weegschaal

                              Ook geinig dat je ziet dat de planten in de donker periodes slapen. Ze verbruiken dan aanzienlijk minder water. Soms zie je de tensiowaarde zelfs iets aflopen. Het water zal zich wel beter door de pot kunnen verdelen als de wortels er niet zo aan lopen te lurken.


                              Vannacht (vanmorgen voor de planten) de nieuwe afzuiging geinstalleerd. Vandaar de piek van 30 graden. Heb er een extra kabel aangemaakt voor de snelheidsregeling. Die moet nog een keer aan de Arduino komen (zit nu op een kroonsteentje geschroefd). Het ding is wel veel te zwaar voor mijn hokje. Kan eigenlijk alleen de laagste twee standen gebruiken anders zuig ik de planten uit mijn hok.

                              Nou de inlaat nog vergroten en lichtdichter maken.

                              Oh en foto's ...

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                                Ook geinig dat je ziet dat de planten in de donker periodes slapen. Ze verbruiken dan aanzienlijk minder water. Soms zie je de tensiowaarde zelfs iets aflopen. Het water zal zich wel beter door de pot kunnen verdelen als de wortels er niet zo aan lopen te lurken.
                                Daarom geef ik ook altijd water 2 uur nadat de lampen aan zijn, de worteldruk neemt dan toe en de plant begint dan met volop verdampen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X